Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Camabo: Då förstår jag att du hade en piss-dag idag, men härligt att kvällen blev bättre Hoppas det ordnar sig bättre med nya avdelningen när de får igång verksamheten efter sommaren ordentligt... Hos oss är de indelade efter födelseår så Noel kommer inte byta, han går med 07:or helt enkelt. Men lillplutten börjar inskolning om en vecka, hur nu det ska gå...
Vad har du sökt för utbildning förresten? Står du på reservlista eftersom du inte fått veta än? Lycka till, jag känner verkligen igen grubblandet!
Ett tips förresten, om man kan tänka sig att upplåta hela sitt sovrum åt sina barn. Vi har en madrass på golvet med kudde och gosigt täcke och så, där lägger sig vår 3-åring när han kommer på sina nästan obligatoriska nattbesök... 1-åringen ligger fortfarande bredvid mig och drar mig i bröstvårtorna. Trodde han skulle sluta med det nån gång... =/
Siljelin: Tack för historien om legobiten ("Men Jessica har så extremt dåligt tålamod med allt (har ärvt mitt) så hon gnäller och tjuter för minsta lilla (typ en legobit som inte fastnar direkt på nästa) och då skriker jag också att hon inte ska skrika för så lite.") Exakt samma typ av saker händer hemma hos oss...
Idag gick Noel sin sista dag som 15-timmare. Måste säga att det känns lite som en befrielse, de där 15 timmarna får mig att känna mig så låst ibland. Och Noel brukar undra varför han inte får äta mellis med de andra. Det faktum att Julian ska börja känns lite besvärligare isåfall, men det är väl bara att hoppas på det bästa... 31/8 har jag min första skoldag och då ska han vara inskolad och klar enligt planen...
Godnatt!
Ja, Camabo, nånstans har vi ju fattat ett beslut. För det blir nog svårt att omplacera en halvgammal, kissande katt. Och bondgårdar och stall har förmodligen katter så att det räcker och inte vet man ju hur de mår där heller. Men så fort han inte kissat på ett par dagar så börjar jag hoppas igen och kela och tänka att jag tycker om honom och så kissar han igen, eller man kommer ner en morgon och inser att hela bottenvåningen luktar kattpiss och då tänker man "han ska bort! Äntligen ett beslut" Tills han är kissfri ett par dagar igen...
På måndag börjar Jessica också förskolan igen, samma situation som Armica. Dvs. lämna sina superduperpedagoger och flytta upp till stora barnen med personal som inte ens har utbildning. Vad jag sett av dem hittills verkar de väldigt trevliga i alla fall, så man får väl hoppas att det blir bra ändå.
Camilllla, skönt att det finns fler "störda legobarn" där ute. Då kanske hon inte har en diagnos i alla fall :o) Förstår att det blir stressigt med 15 timmar i veckan. Gick han tre eller fem dagar? Har ni förskola ute hos er eller måste ni in till Märsta? Hoppas det går bra nu då för dem båda och att det funkar bra med studierna.
Oj, vad ni har skrivit!!!
Känner igen mig i så mycket du skriver Camabo... Och sova eller ej gör HELA skillnaden!
Tror nog att jag kan slå dig i grubblerier... eller lika plats kanske?! Har ganska nyligen skaffat bettsken (jaaaa, känner mig bara såååååå gammal!), eftersom jagv trycker tänder så när jag sove, så pass att dem går sönder...
Jag kan "gärna" grubbla lite över vad som helst, resor, föreläsningar, ansökningar dvs jobboch så, men lika mycket över vilka overaller som barnen ska ha i vinter, vad behöver vi handla, etc etc etc... mycket beror på hur stressad jag är i "allmänhet". Därför ska jag verkligen försöka jobba på transfern i Bangkok så att jag bara kan njuta av min härliga familj när jag kommer hem (ska till Göteborg 06.10 från Centralen måndag morgon och hålla presentation, kommer hem på fredag morgon). Vilken man jag har va? Jag kommer hem fredag och åker igen mån morgon och kommer hem sent mån kväll...
Har ett mission imorgon här i Singapore, att hitta en glittertelefon beställt av Clara, lyckades inte i KL...
Siljelin, BARN transplanterar vi verkligen inte!!! Vi transplanterar stamceller till barn som inte fötts, dvs i mammans mage. Men extremt ovanligt.
Martin är min främsta förespråkare och berättar mer än gärna för andra vad jag gör. Min Älskling!
Camabo, ibland kan det verkligen vara en idé att vara på dem även fast man inte fåt en plats, och typ ringa varje dag och fråga och tjata (alltså efter att utbildninge börjat). Vet flera som har fått plats på det sättet.
Hur lång är utbildningen?
Oscar går på "samma" avdelning som Clara eftersom de just bara har en avdelning, de är 21 barn totalt. Världens bäst FSK (nej, jag lovar, det finns inga bättre!!!!)
Fast de ville att barnene skulle komma dit på fredag (mest Oscar) när ja sa att de kanske inte skulle komma. jag landar 07.00 och vill gärna vara med dem då. Tycker inte att det borde spela någon roll om O inte är där fredage, det lär hannju inte märka någon skillnad på, eller hur? Det är andra veckan på inskolningen (kort inskolning), och han har varit själv där i 5 (korta, 9-13.30) dagar nu. Vad säger ni?
Yozy81 - Tror inte att det är några som bor i Silverdal här, hoppas att några andra nappar!
Och Siljelin, det verkar vara bara en enda plåga just nu, och ni verkar ha bestämt er... men förstår att det verkligen är svårt... Visst har ni 2 katter, eller hur var det?
Camabo, jobbigt att veta att ens barn varit ledsen och att de inte sagt det, men en gång är väl ingen gång, men två gånger...
Kikar in lite snabbt och vinkar... jisses vad ni har skrivit!!!
Korfu- så du har jobbbytarplaner igen.. vad säger arbetsgivarna om ditt CV när du har så många anställningar bakom dig? Eller du kanske har varit på ett och samma bemanningsföretag hela tiden.
Camabo: Bra att du har lagt oroandet på is nu!! Hjälper inte nån att ta ut nåt i förskott, men kan nog vara en idé att tjata lite.
Siljelin: Är nog inget att be för med katten, även om jag absolut förstår att det är svårt!! Till slut kommer allt bli förstört av kissandet....
MUM: Har han dessutom Clara där så tror jag säkert att det går bra att hoppa över fredagen.
Här har vi en trög start på förskolan!! Imorse började Theo gråta redan när han vaknade och försökte med gråt få Micke att inte lämna honom, gråtandes hade han gått till Fatihas famn med ett knäckt: Heeej dååå pappa... Men det hade släppt efter 10 minuter. Sen hade det gått utmärkt!! Dock fick jag igen för allt när vi kom hem idag... det bröt ut för att han inte kunda knäppa upp cykelhjälmen och sen var det helt hysteriskt skrikande och ilska och han hann slänga ner 2 stolar i golvet och slå mig med knytnävarna i huvet, ansiktet och benen.. och i allt detta kissade han på sig mitt på golvet... och då blev det duschen men jag fick absolut fortfarande inte hjälpa honom av med hjälmen så det blev dusch med hjälm och t-shirt.Tror aldrig jag har hört honom skrika såå högt och så länge nånsin och jag skrek/sa omvartannat: sluta skrik, sluta slå mig, sluta skrik, sluta slå mig... herregud, grannarna måste ha trott att jag spöade upp honom gul å blå... SEN vände det och då satt han som en igel på mig i 1 timme, krampaktigt kramandes. Snacka om att hans inre är rörigt och i uppror....Det gör ont i ett mammasthjärta (utom när man får knytnävslag i ansiktet och mobilen kastad i klinkergolvet )
Mondino, de andra jobbet var via ett annat bemanningsföretag, men företaget som skulle anställa mig hade inte råd och då sa bemanningsföretaget upp mig och där jag är nu, ja där vill jag bli anställd vilket var meningen och inte jobba som konsult, för det är inte så kul, dessutom får man mer betalt som anställd och bättre villkor som anställd, så om de förlänger mig som konsult, skall ha avstämningsmöte i början av september, så får de bestämma sig, annars är det klart att jag tittar efter nåt annat. Jag vet att man inte vill ha en massa korta anställningar, men har inte nåt val, för att vara konsult tänker jag inte, med att hoppa runt på en massa uppdrag.
Detta jobb har jag blivit erbjuden och skall dit i morgon, så får jag se hur det går, bra att ha som morot. Arbetsgivarna gillar tydligen mitt CV i alla fall, eftersom jag inte sökt tjänsten, utan de har sparat mitt CV från i våras.
Där jag är nu, ja det var ju ett hyrköp och de förlängde ju mig tills oktober som konsult, men har sagt att jag vill ha ett avstämningsmöte i början av september. Och då får de nog bestämma sig. Jag vill helst ha ett jobb där jag kan stanna och inte behöva hoppa runt, och då är det ju bättre att söka sig till nåt fast, där man kan vara ett par år.
Camabo, trist detta med sovandet, tur är sover Johanna bra i sin säng, beronde på att jag varit bestämd där och det har funkat. Hon har sovit i egen säng från ett par månader.
Dagis ja, Johannas dagis har de byggt om och nu är det jättefint och hennes favvofröken är på plats, skönt, nu är det som ett riktigt dagis. Var lite missnöjd i våras. Men nu har det ordnat upp sig.
Skall vara på intervjun kl 7,00 i morgon bitti, och det blir att Thomas lämnar Johanna och sen behöver jag inte komma så sent till jobbet, så det var en bra tid.
Sen skall jag träffa en kompis från mitt gamla jobb där jag var i 3,5 år, trots mobbning och utfrysning.
För att jag ville ha en lång anställning, men oj vad dåligt jag mådde förra hösten.
Vill ha ett fast jobb tills våren, blir lättare om vi skall göra provrörsbefruktning och sen om man är föräldrarledig och så, hoppas att jag inte blir av med mitt jobb då bara, som förra gången. Då bodde vi i Västerås och man fick ta det man fick och hon sa upp mig under mammaledigheten och sänkte min tjänst till 50% när jag sa att jag var gravid.
Ja, Mondino, dem kan bli sååååå arga, och då är det bara att gå halvväga och göra lite som dem vill tex med hjälmen, och nu är det väl istället en rolig historia!
Camabo, jag menar att du ska ringa dem som har hand om intagningen, för det är inte alltid så att de stenfast går efter listan... speciellt om det är någon som är mycket angelägen om att gå utbildningen. Och efter ett tag kanske de slutar ta in reserver eftersom utbildningen hållt på ett tag, men man kan ibland övertyga dem att man kan ta igen det som missats.
Ikväll åker jag hem, såååå skönt! Saknar min familj!