Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Välkommen hit ni som är fyra mammor, man och en dotter 4 år och bor i Edsberg. Vi har varit på bibblan idag nåt Johanna gillar och hon har gått första veckan på dagis, som de byggt om det blev så fint, men hon kändes sig lite vilsen i måndags. Men nu är det bra, Johanna är verkligen en dagistjej.
Vi har handlat bokmärken idag och det var en hit och sen städat och nu på kvällen började vi lägga pussel ett stort på 250 bitar, vi fortsätter i morgon då vi tar en tur till Vaxholm.
Jisses vad ni har skrivit!
Välkomna Yozi och Nettie!! Töjnanbo här med 2 tonårsbarn, sambo och en sladdis tillsammans med honom. Volvo, radhus och katt! Riktig standardfamilj
Härifrån är intet nytt att rapportera. Allt rullar på som vanligt - igår va jag till Norrköping med 3 hockeygrabbar, men var lite disciplinerad så medans dom hade samling letade jag upp SATS i Norrköping och rev av lite träning. Har varit förkyld i veckan så va första träningen på en vecka. Har aldrig kört på egen hand (går ju alltid på pass) men jag testade roddmaskinen och sprang lite på löpbandet. Va livrädd att jag skulle "rulla av" löpbandet, så där man ser på AFV, men det gick bra
Idag blir det myssöndag. Nu ska vi strax till "mitt" kantarellställe och förhoppningsvis plocka av det gula guldet som står där och väntar på mig . Sen ska vi hälsa på den allra nyaste familjemedlemmen. Svägerskan med sambo har köpt en vit herdehund vid namn Loke!
Christian har beställt Shcnitzel till middag så förhoppningsvis blir det kantarellstuvning till
Tackar för välkomsthälsningar :) Jag gillar verkligen Sollentuna, flyttade hit för en månad sedan!
Vi bor i Edsberg och vi ska börja på babysim nybörjare på Astrid Lindgren. Jag har en man och en liten son på 8 månader :) Finns det någon presentationslista som hör till denna tråden så man vet vilka alla är?
Mondino: Du som brukar hitta så mycket kantareller, kan du ge mig lite tips var man hittar dem? Alltså inte geografisk plats utan mer hur brukar det se ut där de trivs. Att gå helt planlöst utan att ha den minsta aning om var man ska titta är trevligt men brukar inte ge så mycket resultat, framförallt tröttnar ungarna rätt fort om man inte hittar något alls...
Camabo: Ja jag var ju arbetslös augusti-oktober för 2 år sen och inte hann det bli mycket jobb sökta... Även om man har en färdig ansökan man utgår ifrån så vill man ju alltid ändra lite så den blir så bra som möjligt för just det jobbet, och det tar ju sin lilla tid. Och med 15 timmar i veckan minus restider, luncher, dataproblem, eventuella besök på AF etc blir det inte så mycket effektiv tid kvar... Ja just det, jag blev ju gravid i september också och därefter har jag för mig ett par timmar om dagen gick åt till vila..!
Som tur var fick jag ju ett jobb sen, men det var via min syster. Tycker dock fortfarande det suger att kommunens regler är som de är.
Nettie1: Välkommen! Vad jag vet finns ingen presentationstråd... Själv är jag en outsider egentligen, flyttade ifrån Sollentuna för 2 år sen och tittar bara in här ibland Bor på landet i Sigtuna kommun med man och två killar på 1 och 3½ år.
Vi kanske ska göra en liten presentationslista och lägga upp i trådstarten senare. Vet inte om bara TS kan göra det, det är väl du i så fall, Camabo. Men jag kan ju börja med en lista så kan ni väl kopiera och fortsätta om ni tycker att det är en bra idé.
Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
Fasen, Jessica lyckades klicka med musen just när jag skrivit ett långt inlägg, så allt försvann och jag får börja om.
Välkomna, alla nykomlingar i tråden!
Mondino, starkt att sticka iväg och träna under en håltimme på en främmande plats. Då är man verkligen inte en person som kommed med undanflykter!
Korfu, stort lycka till på samtalet med läkaren. Hoppas ni når er bebisdröm snart!
MumCC, du frågade om vi har fler katter. Vi har två och den vi har problem med (som nu ska lämnas bort på tisdag) har du förmodligen knappt sett. Han springer mest ut i skogen, när han inte bajsar i grannarnas hallon, förstås. Vår andra katt, Findus (en honkatt) är den som springer runt hos alla andra grannar samt på gatan när det kommer folk, kelar med alla, springer på bil- och hustak och väntar på grannarnas trappa när de kommer hem (hos de bra grannarna, som tur är).
Det som är jobbigt med min bratsunge är att hon har sådant extremt dåligt tålamod med allt hon inte kan (knäppa skorna, få ihop två legobitar, flytta en stol) och jag hjälper henne alldeles för ofta för att slippa långdragna utbrott som aldrig tar slut. Och vill jag t.ex. prata med min man ifred så hjälper jag henne ännu mer för att slippa utbrottet. Och jag är för dålig på att få henne att städa undan, plocka upp saker hon tappat osv osv. Hon har blivit en unge som skriker så fort hon inte får som hon vill, och gäller det godis och sådant kan jag stå emot lätt, men inte när det gäller at hjälpa med skorna när vi ska till förskolan osv. Jag måste bli lite bättre på gränsdragning :o)
Bra idé med en liten presentationslista
Siljelin, Viby, med barnen Jessica 070604 och Angelica 100223
Mondino: Töjnan med barnen Christian -93, Elina -94 och Theo juni-07