• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • korfu08

5088 krya på dig och hoppas att du blir bra snart.Har också dåligt immunförsvar, min kropp känns som om nån har kört in en traktor i den. Jag hade bättre immunförsvar innan vi fick Johanna och bättre kondition på kroppen överlag och mådde bättre. Men får se hur vi gör med provrörsbefruktning eller inte. Vi får ju som sagt var betala hela kalaset själva. Då ställer man också högre krav på sig själv.

Skall ta det lugnt i helgen och försöka vila. På måndag skall jag på intervju på dataföretaget som jag fick erbjudande om via en rekryterare på ett bemanningsföretag, inte nåt uppdrag utan en tjänst mitt i city, en riktigt bra tjänst som man kan växa i, får se om jag kan stanna där jag är,får reda på det om en eller en och en halv vecka, förlänger de mig som konsult och jag får erbjudande om en fast tjänst så tar jag den.

I morgon är det barndans för Johanna, hon tyckte det var superskoj och sen får vi se vad vi gör för nåt. Får se omnån kompis är hemma i helgen. Jag orkar inte så mycket och vill bli frisk från min förkylning.

Ha en bra helg

• Siljelin

Krya på dig Korfu. Är det bara makens operation som gör att ni måste göra provrörsbefruktning? Var inte det aktuellt även innan? Är Johanna ett "provrörsbarn" :o) eller kom hon till naturligt? Det kanske jag frågat förut, förresten.

Kul med dans, Jessica ska börja på gymnastik nästa vecka.

• Siljelin

På Runan. Söndagmorgnar vid niotiden.

Förresten, ni som frågade om katten. Tristan är nu bortlämnad för omplacering. Togs emot av en trevlig ung tjej som föder upp innekatter och omplacerar kaniner. Men även katter i vissa fall. Har inte hört något än om hur det gått, för som hon själv sa så kollar hon inte mailen så ofta, men hoppas på att snart få en uppdatering om hur det går. Det lät som om han skulle börja få gå ut så småningom och även komma in i huset om det funkar med hund och övriga katter. Just nu bor han i en egen liten del av huset. Vet inte hur lätt det blir att omplacera en halvgammal katt, men efter vad jag hört av flera finns det i alla fall gott hopp om att han slutar kissa inne när han får byta miljö och bo utan barn. Fick även höra ett skäl att skaffa äldre katt som jag aldrig tidigare hört: på så sätt är man ju inte bunden för 15-20 år framöver utan kanske bara 5-10. Låter ju vettigt, men jag hade då aldrig tänkt att någon skulle vilja ha något annat än en kattunge :o)

Lilla Findus skuttar glatt kvar här hemma och tillbringar mesta tiden på och runt gatan :o( där hon väl blir överkörd en dag. Kanske. Men just nu kelar hon mest med alla hon möter. MumCC, har sett henne förfölja dig och Clara :o)

• korfu08

Siljelin. Det är makens operation som gör att vi tyvärr inte kan få barn naturligt mer. Men vi får betala hela provrörsbefruktningen själva, vilket gör att vi mailat Sophiahemmet där vi tänkt göra det i så fall, att vi vill komma på ett allmänt möte, i november och då berätta om min bakgrund och de skall nog ta lite prover på mig, min vikt, jag väger ju alldeles för lite för min längd och om våren är bra för oss, eller sommaren är bättre och lite annat och sen få gå hem och fundera utifrån detta. Betalar gärna för det läkarbesöket separat. Det är svårt att ta beslut när man inte få prata med nån som vet och när man skall betala hela kalaset själv och vi vill inte vänta för länge, vi är ju inte purpurunga direkt.

Johanna kom till med hormonbehandling. Men då var jag i mycket bättre fysisk form än idag. Ja Johanna gillar att dansa och danshuset låg ju här i Edsberg, jag trodde det låg i centrum, så det blev en promenad fram och tillbaks. Kul för Jessica att börja på gympa. Gillar hon det ?

Vi skall försöka få in Johanna i simskola till våren, då hon blir fem år. Hon älskar ju vatten.

Har en envis förkylning som jag försökt att kurera idag och det har gått sådär. Vill bli bra till måndag, då de hört av sig från ett företag och vill att jag skall komma på intervju och jag har redan skjutit på det en gång och sen är det kör och vi skall ju till Tallinn med kören i oktober och då måste jag ju vara med.

Ha en fortsatt bra helg.

• MUM CC

5088 -> Kan inte föreställa mig hur det är för er, men "skönt" att det kanske ljusnat lite nu iaf... Antar att det kanske både är jobbigt, men även bra, att ni har Jasmine. Då måste man hålla näsan ovanför ytan med allt det där vardagliga, men jobbigt att inte bara kunna "vara". Tänker på er!

Siljelin -> Då ska Jessica och Clara gå på samma gympa! Martin såg en jättesöt gympadräkt som han inte kunde låta bli att köpa, så nu är Clara extra taggad, gympa och en ROSA (varför ska ALLT vara rosa nu??? Hon blev mkt upprörd när jag köpte turkosa fleecekläder, men vill faktiskt inte köpa allt nytt till Oscar.) gympadräkt, kan det bli bättre?!

Igår sprang Clara ett lopp, Stenhamraloppet på Färingsö, där våra kompisar bor. Jättekul, fast hon blev rädd vid ett tillfälle och jag fick bära henne en bit (loppet var 350m). Tyvärr så var det så många barn med likadant tröjor  så jag såg inte att hon var ledsen med dessamma, lite stressad blev jag när jag inte såg henne efter starten.
    Men hon sprang väldigt beslutsam sista biten in i mål!

Och idag var vi på Siggesta gård på Värmdö, det kan jag rekomendera! Idag var det väl extra fullt upp eftersom det var Skördefest, men annars var det också bakluckeloppis (ja, vi köpte mkt saker, och bara till barnen...), ponnyridning, smådjur, mara djuren , traktorer, elbilar, äventyrsgolf, sagostig, ja massor med kul!!!
    Och att bara grejen att åka med 2 färjor för att komma dit var ju en hit!

Nej, nu ska jag förbereda en föreläsning för imorgon, tjingeling!

• korfu08

MUMCC JO bakluckeloppis i Siggesta är bra, vi brukar åka dit när vi hälsar på min mamma på Ingarö.

Ja detta med rosa, Clara är inte ensam, om att gilla rosa, Johanna älskar rosa, och jag tänker får vi ett syskon och det blir en pojke, blir det mycket vi får köpa nytt. Men det får vi ta, det blir så många år emellan dem i alla fall. Men har mest sparat fina klänningar och fin skor, och kläder som är köpta utomlands. Johanna går på barndans och jag köpte en cerise Hello Kitty dansdräkt, som lilla kläddamen själv kollat in, den var då på rea. Johanna är enormt klädmedveten för att vara fyra år, och blir helt förtvivlad om man köper blått till henne, det är värsta förolämpningen. Småttingar är för goa. De har sina ideer och den där katten, ja man vill knappt se Hello Kitty mer. Men den är söt, det kan jag hålla med om.

Vi har mailat Sophiahemmet nu och frågat om vi får komma på ett neutralt möte och ställa våra frågor och gå hem och fundera, först får vi se, omjag börjar nytt jobb, så kanske inte alls april passar, villhelst göra det i sommar och man skall ju vara så lite stressad som möjligt när man gör den. Och sedan hur min kropp mår osv. Man vill ju se vad man har för möjligheter.
    Jag vill i alla fall att min man och jag är överens om och när vi skall göra provrörsbefruktningen, annars gör jag den inte,vi skall ju betala kalaset själva och då ställer man också högre krav på sig själv att lyckas.

Men har i alla fall frågat om man kan få betala för ett neutralt möte, så man vet vad man kan utgå i från och sedan bestämma när man vill göra det och så.

Det har varit en lugn helg, Thomas mår sisådär, han har fortfarande hela magen full med kompresser och kateter när han kissar, men han skall försöka gå till jobbet i slutet av denna vecka, tror han.  Jag tycker han skall stanna hemma tills han är riktigt bra.

I morgon skall jag på intervju för ett jättebra jobb, där ett bemanningsföretag ringde och frågade om jag var intresserad av denna rekrytering och denna tjänst och det är faktiskt lite av min drömtjänst. De har dock intervjuat flera från olika bemanningsföretag, så man vet inte nåt om de andra, men vill gå och det ligger mitt i city, bättre resväg än till mitt nuvarande jobb och sedan är det kör i morgon kväll.

Jag har rejält ont idag och har mailat min läkare och undrar vad hon säger då hon ringer upp i morgon och sedan är det så att jag tror de på Sophiahemmet vill att jag går upp ett par kilo i vikt också och då får vi problem att göra provrörsbefruktning, för att jag skall gå upp ivikt, är jättesvårt.

Godnatt och ha en bra vecka allihopa

• Armino
    MUM --> Hi hi! Vi ska också på gympa i Runan på söndag. Vad kul! Jag tror inte att jag sett dig på typ två år eller nåt sånt Drömmer Så Clara ska ha gympadräkt på sig? Jag vet inte riktigt vad jag ska sätta på Armica. Vad ska Jessica ha på sig, Siljelin?
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
  • MUM CC

Misstänkte att Armica kanske också skulle vara med!
    M hittade en så fin gympadräkt på Stadium. Säkert helt onödigt, men liiite roligt och fint!
    Såg nu att det är 2 grupper samtidigt på söndag, hoppas att de är i samma grupp!
    Jag ser nog precis likadan ut, tyvärr inte mindre i omfång... hihi! Men ska precis NU gå och packa ihop gympaväskan till gymmet på jobbet imorgon!!! Ska bara äta upp kladdkakan  först...

• korfu08

MUMCC vad gott med kladdkaka och hoppas att Clara och Armica kommer i samma grupp på gympan.

Jag är trött och har varit på en intressant intervju, jobbet var precis det jag letat efter, men de har också intervjuat jättemånga, så vi får se. Mitt i city och det är bra.

Har varit på kör och är förkyld och hoppas få sova i natt.

Godnatt!!!!!!!

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!