Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Stannat hemma, jag är så förkyld att det inte går att jobba, pangförkyld. Brukar inte vara hemma, men sov halva dagen, så då är jag verkligen sjuk. Jag brukar aldrig göra det och sen har jag hostat sönder ett revben, jätteont gör det.
Jag är trött och skall försöka gå på torsdag i alla fall, då har vi ett viktigt möte.
Ha det bra och hoppas att ni mår bra och är friska.
Igår trillade Oscar ner för trappan... Oj vad hemskt det känns när det händer! Märkte ganska snart att han var helt OK, men känslan av att det var mitt fel eftersom jag sa till honom att bära ner vällingflaskan är jobbig. Ville ge honom en uppgift eftersom han var så gnällig, smart vá?!
Håller på att skriva ett inbjudningsbrev till Victoria och Daniel, men hur skriver man??? Inte något man gör varje dag!
Krya på dig Korfu!
Hej !
Tack är bättre idag efter att ha sovit halva förmiddagen. Ja att skriva en inbjudningsbrev till Viktoria och Daniel är inte så lätt, men samtidigt är det bra om det inte är för formellt heller, vad är det ni skall bjuda in dem till för ändamål ?
Jag är rätt less på att vara hemma. Vi har fått brev från Sophiahemmet idag och vi tänker nog göra provrörsbefruktningen sommaren 2011, den tid på året man är nervarvad, det var deras rekommendation och sedan skall jag ta prover inför vårt besök i november.
Jag längtar till helgen, och hoppas att jag blir helt frisk snart.
Ja usch detta med att ramla nerför trappor, tack och lov har Johanna klarat sig, har ramlat på dagis en gång i trappan och hela ansiktet var skrapat, det var läskigt, de ringde mig på jobbet, och Thomas. Thomas åkte på en gång och hämtade henne.
Jag känner mig bättre nu och skall jobba i morgon och uträtta alla ärenden jag tänkte göra när jag varit sjuk.
Skönt med helg snart. Johanna har varit hos en kompis ikväll, då jag varit på informationsmöte på Johannas dagis och Thomas kom hem först vid halv åtta, det hade gått rätt bra för henne att vara själv där.
På söndag skall hon leka med en annan kompis, kul att hon fått lite kompisar här i närheten.
Det första jag tänkte på Camabo var att söka på nätet efter en "mall", men hittade inget... Jag ska skriva en inbjudan för invigningen av Nationella Navelsträngsblodbanken på Karolinska Huddinge, men chansen är inte så stor att de kommer, men vi kan iaf försöka!
Ikväll hade Martin ordnat med att han och jag åkte till Kista C och åt och tittade på "Inception" på bio, härligt och lyxigt med något så "enkelt"!
Öppna förskolan Kosmos i Rotebro har klädbytardagar 7-9 oktober. På torsdagen brukar hon öppna 14 och ha öppet till 17-18. Fredagen öppet hela dagen tror jag ca 10-17 och på lördagen är det 50% på kvarvarande saker öppet 10-14 ca.
Öppna förskolan Svartmyran har också klädbytardagar snart men datum och tider kan jag inte just nu så jag återkommer.
Edsbergskyrkan brukar ju också ha klädbytardagar.
Stor loppis på Lantgårdsvägen nu på lördag 11-15. De håller till på Lantgårdsvägen 32-96 samt parkvägen runt området.
Och på söndag har brandstationen öppethus för er som inte sett annonsen i Lokaltidningen.
Brandstationen är inbokad, vi har missat det varje år innan tyvärr. Ska bli kul! Min kompis kommenterade detta med: "Vad bra, något för både barnen och oss att titta på!"