• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • strojes

Skickar massor av tröstkramar till dig 5088!!!!

och en massa {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

• Mondino

5088: sänder massa tankar till dig 5088!!! *kramar om*

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • MUM CC

5088, tänker på er. Vet inte vad mer jag ska skriva.
    Tror inte att man kan förstå vad ni går igenom om man inte själv har varit där, men fårstår förstås vidden av det hela. Ta hand om er!

• m123456

Hej Hej Sollentuna mammor,

Vi har precis flyttat till Sollentuna (Norrviken).
    Har två småkillar på 1 & 3 år. Försöker hitta aktiviteter som finns att göra här och har sökt
    på internet men tyvärr inte lyckats hitta mer än öppettiderna på biblioteket.

Finns det någon parklek vi kan gå till? Eller någon annan lekpark där det finns barn?
    I den där vi bor är det aldrig barn som leker..

Jag är jättetacksam för alla tips!!

• Siljelin

5088, anade graviditet på Novas namnfest men vågade inte fråga då. Har tänkt jättemycket på dig sedan jag fick veta vad som hänt. Kan knappt föreställa mig hur det måste kännas. I vecka 33 har man ju verkligen ett barn, tycker man. Är så ledsen för din skull! Hoppas ni orkar igenom och att du kan känna dig lite bättre snart. Många kramar från oss!!!

• Armino
    5088 --> Å, vännen! Jag tycker att du är så stark som orkar gå in här och skriva om det. Du vet att vi finns här för dig och Mattias. Vet ni vad det var som hände? Och hur är det med Jasmine? Har ni pratat med henne om vad som hänt? Du svarar ju naturligtvis bara om du vill. Ni kommer att ta er igenom det här också! Tusen kramar!
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
  • Armino
    m12345 --> Välkommen hit! Jag bor i Viby som ligger "ovanför" Norrviken. Jag kan varmt rekommendera de öppna förskolorna. Det finns en i Norrviken som heter Akvariet och en i Rotebro som heter Kosmos. De är superbra! Och vill du ha sällskap så säg till för jag är mammaledig med nr 2 ett tag till Här uppe i Viby finns det även några lekparker där man kan träffa på ett eller ett par barn. Speciellt nu när folk börjar komma tillbaka från semestern och få in vardagsrutinerna igen.
  • 5088
    Jag hoppas att min ängel har det bra där uppe......En dag hoppas ja att jag får träffa honom igen min prins!

Varför är livet så orättvist??
    Många säger de finns en mening med allt, men ja vet inte??
    Va var det för mening med detta?? Han fick ju aldrig någon chans......
    Just nu är livet ett helvete, ja tänker o gråter mycket, önskar ja hade en klocka och kunde dra tillbaka tiden! Förstår läkare inte att när man kommer in på sjukhuset och ropar på hjälp?? Eller vill de inte lyssna bara?
    De ville inte hjälpa mig, läkaren ljög mig rätt upp i ansiktet o sa allt var bra, men vi båda visste något va fel.

1 vecka innan han dog var jag till sjukhuset......jag mådde inget bra, fick göra en CTG kurva o mäta vatten,  allt såg fint ut utom att han hade hög hjärtfrekvens läkaren va mycket bekymrad. Fick återbesökstid dagen efter och kollade ny CTG fortfarande hög hjärtfrekvens och gjorde ett ultraljud. Ultraljudet visade att hjärtat slog snabbt o att han rörde sig väldigt mycket. Läkaren ja fick träffa denna gång brydde sig ingenting alls, hon sa bara att det är bra med honom, oroa dig inte. Sa oxå de kan vara livliga vissa perioder och må dåligt det gör man av en graviditet. Shit vilken kärring, de tog inte ett enda prov på mig!! 
    Min magkänsla sa ändå att något är fel..... men ja kunde inte göra något mer....

Sedan den 27:e fick ja jätteont, värkar och åkte in....... Då skulle barnmorskan göra CTG men hittade inget hjärtljud hon försökte med massa apparater, sedan tog de in en läkare med ultraljud o en till läkare kom in oxå. En av läkarna frågade om när Philip senast hade sparkat. Jag blev skitförbannad men samtidigt visste jag inte när han sparkat senast??  Jag ville inte inse sanningen o bara grät o grät..... 
    Mitt livs värsta minut! Jag kände mig så ensam o utelämnad bland sjukhus-personal som ja inte kände!

Jag tror jag vet vad det berodde  på har fått ett till jobbigt besked av en läkaren, men orkar inte prata om det just nu.Undrar om livet kan bli värre?? Känns som jag bara sjunker längre o längre ner, undrar hur ja ska ta mig upp till vattenytan?? Det gör ONT och känns så tomt, han var redan en familjemedlem som ja älskade oerhört mycket! Min prins...........

• Mondino

Ventilera hur mycket eller lite du vill gumman!! Vi lyssnar och vyssjar här i cyper!! Och nån mening med allt.. näää.. den vet jag inte heller om jag håller med om... i den andra tråden jag hänger i här på FL finns familjen som miste sin 2 åring i drunkningsolycka för en vecka sen... lika lite mening i det!!
    Jag hoppas bara att du får alla svar du letar efter och att det finns svar!!
    Massa kramar!!!!!!

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Armino

Ja, vi finns här för dig! Även om du känner dig ensam i din sorg så finns vi här och vi läser vartenda ord du skriver!  Jag tror inte heller att det finns nån mening i sånt här. Det kan inte finnas nån mening med såna här hemska händelser. Det måste kännas fruktansvärt att ingen lyssnade när du själv kände att något var fel. Jag kan bara tänka mig hur hjälplös man känner sig.

Lilla gumman... All kärlek till dig och familjen! Hjärta

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!