Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
GRATTIS Camabo!!! Den 18e är ju snart!!! Och då ska Jörgen va hemma med Nova ett tag eller?
Och vilken tur att du har körkort nu!! Annars är det ju en underbar cykelväg rakt över Järva ;)
Här finns inget särskilt intressant att förtälja... Elina läkning i halsen går vansinnigt långsamt och hon har haft gröt i huvet av smärtlindringen så hon har först igår börjat bli någorlunda klar i knoppen men långt ifrån sitt forna jag....
Min förkylning bestämde sig för att bosätta sig i bihålorna (som vanligt!!!!) så den här gången hade svärmor Rinexin över som jag fick och började äta igår, så inom ett par dagar hoppas jag att det ska vara på banan.
Och lilleman på förskolan!! ÄNTLIGEN börjar det gå bättre på lämningarna på morgonen och han säger nu endast 2-5 ggr varje morgon att han inte vill gå. Men ibland byter han ut meningen mot: kan vi inte vara lediga mamma!!! Sötingen! Han har fortfarande inte gett upp hoppet om en tillvaro utan förskolan... Men han har funnit sig tillrätta där och funkar med kompisar och mat (dom dagar det är nåt som duger) och allt annat runt omkring. I takt med att han mer och mer accepterar konceptet har även trots-perioden lagt sig så han är inte alls lika utåtaggerande och hysterisk längre och alla andra separationer går bättre och bättre... Vissa mornar förut har han ju blivit helt galen när han kommit på att han inte har pussat mig många gånger nog och ska ut genom dörren till varje pris... Har varit hårda kamper mellan honom och hans far på mornarna...
Precis som du Korfu, har vi rätt så fullspikat schema på helgerna framöver! Men bara roliga grejer!! Och vi ska hinna ut till landet en helg till innan frosten tar alla svamparna!!
Mondino, skönt att Theo gillar förskolan, Johanna har ju gått på förskola sen 2007, så henne är det inte problem att lämna, men hon är glad att hon skall vara ledig ett par dagar med mamma om två veckor. Då skall jag kompensera för sommarsemestern som blev så kort. Och sen har vi ju bokat en resa till Kreta i juni och provrörsbefrukningen skall vi göra i augusti. Man skall inte vara så stressad var Sophiahemmets tips och då är våren körd. Tog prover i måndags, för de vill se hur dugliga mina ägg är. Det är ju i och för sig bra, eftersom vi måste betala kalaset själva.
Kul Camabo att du fått ett nytt jobb och hoppas att du skall trivas.
Vi skall på dop på lördag och marknad i Örsundsbro på söndag med en annan barnfamilj och nu är det alldeles för kallt för min smak, fryser i hjäl.
I morgon skall Johanna välja tapeter till sitt rum och det blir spännande, hon får INTE välja rosa, för vi tänker inte tapetsera om om två år.
Jaha fredag och det är så skönt, är verkligen helt slut och känner mig som om nån som kört in en traktor i mig.
Jag är verkligen jättetrött och det är ju en hektisk helg, men det får gå.
Vi valde tapeter igår, men de var inte vackra de som fanns att välja på och vi tittade länge innan vi äntligen hittade nåt som inte liknade 70 tal, är anti mot 70 tals färger som orange, brun klarar inte såna färger alls. Men det blev vita med fint ljusblått mönster i och det känns jättebra faktiskt. Blir kul att se hur det blir när allt är klart.
Ha en bra helg och jag längtar efter en bebis då vi skall på dop i morgon och då känns det ännu mer hur mycket jag längtar. Men kul blir det också.
Helg igen och stora barnen kom igår! Elinas läkning har gått långsamt och hon har haft det riktigt jobbigt men igår vände det äntligen och kroppen började fungera lite smått. Helt otroligt hur kroppen "stänger av" funktioner och bara koncentrerar sig på läkning i ett visst område... även om hon är piggare nu så har hon fortfarande jättesvårt att äta och jobbigt att prata (skönt!!! ;) )
Själv hostar och hackar jag fortfarande men raggade Rinexin och har iaf fått det att släppa i bihålorna. Trots att så mår jag bra så jag körde lite spinning på torsdag och igår kväll och visst hackade jag lite men blev inte sämre så då kör jag!
Veckan bjöd underbar hockey på Hovet i tisdags!! (förutom alla idioter till huliganer från båda lagen) Njutning för en AIK:are som jag att dom spöade Djurgården.
Idag ska vi på vända nummer 2 å kolla på kamin till landet. Förra gången drog vi till den här speciella butiken och då visade det sig att deras info på hemsidan och lördagsöppet inte stämde. Irriterande!! Men nu har vi bestämt möte med dom så idag får vi komma in.
Kvällen ska avslutas i Tyresö hos en gammal jobbarkompis till Micke som både har byggt hus och fått bebis sen vi sågs sist. Så jag ska få snusa på en Alice 7 månader!!!
Imorgon bara vila förutom sekreteriattjänst när Christian spelar!
Ha en bra hösthelg alla. Vi kallt, men underbart vackert idag!!
Vi har varit på dop idag och pussat på en femmånader Miranda som flickan heter. Och Johanna var så snäll mot alla bebisar som var där och kramade Miranda, så söt, missade det med kameran, typiskt.
Hon är snäll mot bebisar, detta är hennes låtsaskusin så vi lär ses en del. Till jul t ex för vi firar stor jul i hop även i år.
Tidigare på förmiddagen var det barndans och det var lika skoj som vanligt tyckte hon och det är ju bra.
Jag är fortfarande lite täppt, och min kropp är lite kocko ibland. Men vi tänker nog försöka med provrörsbefruktning till nästa sommar om alla prover jag tagit är bra och inte nåt annat är hinder på vägen, vi skall på möte till Sophiahemmet den 18 november.
Imorgon skall vi på marknad till Örsundsbro, kul blir det då vi åker med ett par kompisar. Och Johanna lär få skoj.
Själv är jag trött och täppt i näsan igen.
Vilken underbar höstdag, hoppas på samma väder i morgon.
Tack för alla grattisar! Det ska bli kul, men jag är fortfarande lite inne på att plugga. Så jag ska nog göra högskoleprovet i vår och hoppas på att jag kommer in på det. Fast... det är så jag känner nu. När jag jobbat en vecka eller två kanske jag känner helt annorlunda
Korfu --> Vad lustigt. Vi var också på dop idag i Sollentuna kyrka. Vart var ert dop? Var vi på samma kanske?
Känner mig riktigt nöjd med mig själv idag. Har varit på Bauhaus och lämnat tillbaka möglig trall (lades ut på baksidan i mitten på maj och alla 14 plattor hade möglat på undersidan redan nu...). Köpt lister på K-rauta, sågat lister, spikat upp lister, torkat av alla skåpsluckor i köket och rengjort båda ugnarna invändigt.
Och maken har tagit hand om ungarna, kört en maskin tvätt och lagat mat.
Det är så skönt när en sådan dag är över och man kan känna sig riktigt nöjd med sig själv.
Ja det tycker du skall vara Skydiver, hoppas få en sån där dag nån gång framöver. Men har alldeles för mycket just nu för att orka detta.
Varit på marknad idag och var helt slut när vi kom hem och Johanna åkte karusell, höll på att knappt få henne hem, men det gick, hittade jättefina skrållankläder, som var billigare och finare än de som finns i affären.
Jag är rätt sliten och trött just nu, och har varit på långpromenad idag och det tog lång tid att gå fram och till baks till Väsjöbacken, men har ju inte det bästa immunförsvaret just nu och orkar inte lika mycket, har ju varit dålig rätt länge, men det var astmamedicinen som hjälpte bort sk förkylningen, så den får jag äta nu tills i vår och hoppas kunna bygga upp immunförsvaret igen. Är nöjd med mina köp på marknaden, en ny gästskylt till badrummet och en läcker vintermössa till Johanna och så den där klänningen med prinsessor på som hon bara sprang till och absolut skulle ha och eftersom priset var helt ok, så fick hon den faktiskt. Det var skoj på marknaden. Men var helt slut när vi kom hem och i morgon bokslut och kör och sen är det nog en lugnare helg i nästa vecka.