Inlägg från: SallyBlixten |Visa alla inlägg
  • SallyBlixten

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Men vilken kul tråd!

Jag har nyligen vandrat över till FL och är nybörjare på det mesta härinne. Upptäckte precis denna tråd och vill gärna komma med i detta gäng.

Jag har både tonåringar och en liten sladd som snart fyller fyra år. Vi bor nära centrum och är givetvis väldigt trevliga Flört.

• SallyBlixten
    MONDINO: Nu har jag räknat ut att vi mötts IRL, visst spelade våra döttrar fotboll i Sollentuna United under de två säsonger min M var med?? Hon är -93:a och kom från Näckan. Min Hugo fyllde fyra för några veckor sedan och så har jag en son född -91.

Till alla andra, jag tittar in här lite då coh då och lär känna er via samtalen - ni verkar ha pratat lääänge. trevlig stämning här inne
  • SallyBlixten

Jag har en stilla undran... är det fler än jag som är hemma på fredagar? Min Hugo fyllde fyra för några veckor sedan och det börjar ju bli ovanligt men man kan ju alltid hoppas

• SallyBlixten

Kul!

Camabo -->
    Jag hittar gärna på något. I morgon hade jag funderingar på att gå till simhallen. Själv är jag inte alls någon "plask och lek- typ, fryser mest... Men min Hugo har ju kul och själv går jag runt som en stork (med T-shirt )i barnpoolen för att inte frysa ihjäl Brukar ta med fika och ha mys vid poolkanten.

Jag grunnar också på om det är dags att göra ärenden i Stinsen, men med en fyraåring är det svårt att vara social med andra i ett köpcentrum - får han tråkigt så hittar han på egna lekar och de är inte alltid kompatibla med affärsinnehavarnas önskemål. *fniss*.

Hur gammalt är ditt barn? Om de är något så när jämnåriga kan de ju härja på gröna matten.

Siljelin --> Om du är tillgänglig så är det bara roligt att vara flera!

• SallyBlixten
    Skydiver--> Ja, vi provade när han precis hade fyllt tre men det var kanske inte en bra tid på dagen. Det var nästan inga andra barn där. Den enda personalen var en äldre dam som satt i receptionen och läste en bok... det var faktiskt helt dött.

Men jag ska nog ge barnpassningen en chans till - har helt glömt bort den så tack för påminnelsen. Man ska nog gå dit med en kompis så att ungarna har sällskap av varandra när de utforskar stället.
  • SallyBlixten

Hejsan, Jag är ju inte den mest aktiva men jag tittar in och läser ibland

Nu undrar jag om det är någon som kommer ha långa lata sommarlovsdagar med barn? Vi har två veckor i juli när min man jobbar och jag och vår minste (snart 5 år) kommer vara hemma. Vi vill gärna hitta på lite kul med andra. Hör gärna av er om ni är hemma!

Mondino:  Min stora tjej har börjat spela fotboll igen KUL! HUr är det med din? Är hon fortfarande igång?  Vi kämpar för övrigt med körkort, skulle gärna få lite tips om hur ni gjorde. Vi gick handledarkursen men den gav inget. Hittade ni en körskola som du skulle kunna rekommendera?

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar, vi lånar den av våra barn.
  • SallyBlixten
    Silverhaj76 skrev 2011-05-20 14:54:32 följande:

Hej i tråden!
    Ser att ni pratar mycket om förskolor, men är det någon som har koll på skolor i området? Vi ska flytta till Sollentuna/Silverdal med två 7åringar och de ska då gå i första klass. I närheten ligger Futura skola och inspira skolan. Någon som har erfarenhet av de?

Jag har goda vänner som är otroligt nöjda med Futura, jag ska själv kolla på deras skola i SIlverdal för min minstings räkning. Inspiraskolan vet jag inget om.

Välkommen till Sollentuna! 
  • SallyBlixten
    Sofia1979 skrev 2011-05-28 19:57:22 följande:
    Hej igen! Vet någon här någon frisör i sollentuna som är bra på att klippa småbarn?
    Vi har goda erfareneheter från salongen vid Aniaraplatsen. Kommer inte ihåg vad den heter, den ligger rakt över torget från stora ingången till centrum. Jag kan kolla vad det heter nästa gång jag passerar - om Centrum är en bra plats för dig.
  • SallyBlixten

Är det någon som har några erfarenheter av Jensen Educations förskola i Silverdal? Vi funderar på om vi skulle ställa oss i deras kö men vill gärna veta mer.

Ha det gott!

Ps. Sofia 1979, helt rätt om frisörsalongen. De har börjat med klippkort så 10:de besöket blir gratis - vi samlar hela familjen på ett kort så nu är det inte långt kvar  

• SallyBlixten

Jensen förskola i Silverdal? Är det någon som vet något om dem och deras nya "out door" verksamhet?

VI ska dit på torsdag och titta och jag är såå nyfiken! 

• SallyBlixten

Nu är även vi hemma och vardagen tar vid. Jag tänkte bara berätta att vi valde Jensen i Silverdal och inskolningen har gått jättebra! Vi går i en grupp som är ute större delen av dagarna och de gör verkligen massa roligt som känns både vettigt och lärorikt. Jag kan varmt rekommendera denna fsk!

Ha det gott! 

• SallyBlixten
    any19877 skrev 2012-04-20 17:40:31 följande:
    Hej! Jag och min man bor i Sollentuna. Vi har flyttat gott inte få länge sedan och jag väntar tvillingar ;) har inga barn sedan tidigare men skulle vara roligt att tuffa andra mammor och umgås;)
    Välkommen till Sollentuna!  Jag har inte varit med i den här tråden så länge men jag tittar in ibland. Har tre barn på 21, 19 och 5 år så för min del är det skolstart och jorden-runt-resor som gäller på barnfronten.

Jag har inte så bra koll på vad som gäller på Öppna förskolor, BVC och sådant för det ändras rätt ofta. Ställ frågor om du har några så kanske någon vet  
  • SallyBlixten
    strojes skrev 2012-05-02 18:48:50 följande:
    Är det någon som råkar ha en Naturkunskap A liggandes? Jag skulle vilja låna i så fall för att repetera lite innan jag ska läsa B-kursen till hösten.
    Jag Den är inte pinfärsk (utgiven 2003) men den får du gärna låna. (Jag har B oxå).

//  
  • SallyBlixten
    Gossii skrev 2012-05-03 21:37:16 följande:
    Är det bara bejbi prat här eller får man hänga på utan barn, men med sambo+ hund i sollentuna=D
    Jag har två myndiga barn, en som snart börjar skolan och hund - går gärna gemensamma hundpromenader på dagtid
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!