Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Jag var förbi klädbytarsagen, men behövde först vara med Clara på gympan, så det blev 1,5 timmar efter start, och då kändes det inte som någon idé faktiskt... man ska nog vara där prick när det öppnar. Det var ju verkligen fullt med bilar när jag var där 09.10 för Claras gympa, fick parkera borta vid Rälsen!
Nästa gång komemr jag vara taggad!
Åkpåsen är en Babytravel dunåkpåse med fleece inuti, helt öppningsbar, marinblå, jättemysig! Säljer den för 350 kr om du är intresserad...
Har haft besök idag och det var en bebis på ca 4 mån och Johanna ville bara krama henne hela tiden, så hon blev ledsen till slut. Det är inte lätt att tala om för de små att man inte kan behandla bebisar som dockor, men hon vill ialla fall bara väl och det gick bra i alla fall.
Jag är trött och vi klippte topparna på Johannas hår också, jobbar endast mån till onsdag i denna vecka, superskönt och skall bli underbart med lite ledigt sen.
Ha en bra vecka.
mumcc: Det fanns massor med kläder och skor kvar när de stängde 13.10.... något mindre andra saker och ganska lite leksaker och böcker men det gick att göra fynd även sent.
Skydiver, var ute efter overaller, och jag såg bara overaller i små storlekar när jag kikade in... Sedan är jag ganska kinkig när det gäller overaller, vill ha bra grejer.
92 och 104 om jag kommer ihåg rätt nu... Dem har overaller som passar nu, men vet inte om dem kommer räcka hela säsongen.
Mum, du kanske var inne i fel rum :o) Jag blev chockad över att de hade ett helt rum för varje storlek istället för ett bord per storlek som på Kosmos. Jag fyndade en del, men det kan bero på att jag inte är så kräsen. Hade jag velat ha pop-kläder hade jag kanske blivit besviken men jag nöjer mig ofta med en massa billigt krafs. Typ tre par överdragsbyxor för 20 kr styck. Fråga Camabo, jag är jorden snålaste mamma och min unge är förskolans byfåne! Det mesta jag såg i ytterklädesväg var nog inte det finaste nej. Jag var kanske också för sen. Kom ner 9.20 och då var det redan lämmeltåg UT med folk som hade händer och famnar fulla. Jag skickade Lars på gymnastiken som du säkert såg :o) Blev till att bära runt Angelica i bärselen ett par timmar på Runan PLUS en timme i kassakön...
Härligt med Italien, förresten. Synd att du missade sista trippen, men jag förstår dig. Har själv ångest om jag måste vara borta två kvällar samma vecka. Mest för hur maken ska ta det. Kan ju bero på att jag fortfarande ammar, hehe. Men hon äter ju en massa annat också.
Lova med tre, har inte varit inne på ett tag, men jag är också hemma på fredagar som sagt var. Med en 3-åring och en 7-månaders. Fast jag börjar jobba om fyra veckor :o(
När det gäller kläder, är jag rätt kräsen och väldigt klädesintresserad, så det skall vara snyggt, men det blir inte några vändor på pop, tycker de har för dyra kläder, när de ändå växer ur dem och bara skall ha dem till dagis.
Johanna är lika klädesintresserad som jag, på gott och ont. Vi väntar på att hon skall få tapetserat nu, så vi kan göra om hennes rum.
Vad jobbar du med Siljelin ? Jag har inte ångest för lämna Thomas med Johanna och hade det inte när hon var bebis heller, och jag började jobba när hon var åtta månader och var iväg på intervjuer när hon var fyra månader, vi bodde i en annan stad då, och då var det så att jag var tvungen att anpassa mig till Thomas flexjobb så då gav han ersättning då jag var på intervjuer. Men tycker det är trist att vara ifrån min familj, skall ju vara iväg från dem i helgen, då hela kören åker till Tallinn och det blir skoj, men samtidigt så är det trist att inte ha Thomas och Johanna med. Johanna är hos morfar och låtsasmormor och Thomas är på kick off med jobbet så alla har sina aktiviteter.
Är rätt trött ochsliten och på torsdag har jag semester och Johanna och jag har en egen dag, vi skall till Sydpoolen och bada och sen på fredag åker jag ut till min pappa och hälsar på och lämnar henne. Han är ledig på fredagar och det är bra. Sen kommer jag hem på måndag och då skall jag till frisören och göra slingor och sen på tisdag har vi en mamma dotter dag till och då vill Johanna gå på bio, får se vad det är för filmer som går.
Jag är förskollärare. Eller ok då, jag är egentligen 1-7-lärare i ämnena matte, NO och musik, men jag trivdes inte som lärare (ok då, KAN ha berott lite på området jag hamnade i), så efter ett halvår sökte jag en förskollärartjänst på småbarnsavdelningen på en I Ur och Skur-förskola. Har alltid gillat att umgås med barn och nog drömt om förskolejobb innerst inne. När jag gick på lågstadiet skrev jag att jag skulle bli dagisfröken :o) Så jag blev kvar på I Ur och Skur och älskar mitt jobb och har världens bästa kollegor, chef, barn och föräldrar. Och så får jag ju vara ute mycket vilket är skönt och inte får man arbetsskador av att sitta stilla heller. Men man får gå lite på Friskis och tänka på hur och hur mycket man lyfter för annars kan man ju få andra arbetsskador :o)