• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • strojes

visst hör man flygpnanen men vi upplever det inte som störande. de brukar ha lite olika inflygningar för att inte störa samma område hela tiden.
    det finns en pizzeria i viby som har helt ok pizzor. affären la ner för något år sedan men det är ingen saknad för sortimentet var minst sagt bristfälligt på slutet.
    från malungsvägen är det helt ok avstånd ner till tåget tycker jag. att gå hela vägen tar ca 20 minuter om man som vi bor allra längst upp på vägen, med cykel 5 minuter (magnus cyklar året om). med buss kommer man ungefär halvvägs och får alltså knata 10 minuter iaf och tidsvinsten är ca 2 min. jämfört med att gå hela vägen.
    fram till 21, 21.30 någon gång går tågen 4 gånger i timmen. i rusningstid ännu tätare.

• BeccaGrodan

camabo: va skumt, jag såg inte ditt inlägg som va skrivet före MumCC förens NU... Kul att ni trivs :) vi får väl se vart vi hamnar, tack för alla era svar :) Jo en Trea vill vi gärna ha, typ kanske under nästa år? Allt beror även där på hur det blir jobbmässigt för mig efter skolan och sådära men gärna en vår/sommarbebis 2012, inte så lätt att bestämma visserligen ;)

Skydiver: oki låter bra :) bor ni på malungsvägen? det ligger som sagt 2 hus ute på hemnet där nu, för tidigt för oss dock.... 

• MUM CC

BeccaGrodan, jag ser bara att tågen passar med en buss per timme på kvällen och då måste man gå till hållplatsen precis innan bron eftersom bussen kommer från Rotebro. Annars får man vänta i 20 minuter...
    Sista bussen går 01.30 tror jag. 
    Malungsvägen är väldigt bra, likaså Vaxmora (samma typ av område också i Sollentuna) där jag är uppväxt. När jag är där och hälsar på min mamma är jag sugen på att flytta dit, det är sååå  bra med barn! Grannens son är på isbanan varje kväll  nu, och det är ju inga problem att gå dit själv. Om vi inte precis byggt om vårt hus och vore så nöjda med barnens förskola skulle vi nog seriöst fundera på att flytta till Vaxmora.
    Lycka till med allt!

• korfu08

Jaha, en ledig dag och det behövdes. Vi har varit på julgransplundring idag och det var jätteskoj, vid Sofielundsskolan och det var bra arrangerat och en hel del folk.

Vi trivs jättebra i vår fyra i Edsberg och jag lär nog inte flytta, för det är nog det tråkigaste jag vet. Så det lär nog dröja 100 år. Minns flytten från Västerås och hit 2006 usch, fy vilken tid det tog och få ordning och allt. Nä, det är skönt att vi trivs.

I morgon är det jobb och nu är det inte några direkta helger förräns till påsken i slutet av april, kanske man skall ta en fredag och vara ledig. Vore inte dumt.

Ha ett fortsatt bra 2011.

• Camilllla

Jag bara kikar in såhär som gubben i lådan, men de flesta av er kommer säket ihåg mig

Becca. Jag ÄLSKAR att du frågar om hur flygplanen stör i Viby Är det hos oss du blivit uppmärksam på problemet? Förresten, när vi bodde i Rotebro stördes vi mer av motorvägen än flyg eller annat... Värt att kolla upp, Viby är ju som känt också rätt nära e4... Hmm, har bara läst senaste sidan här, ska bläddra och se vad det är för Sollentunaplaner ni har!

Allt rullar på med alla här?

Noel 070222 & Julian 090605
  • BeccaGrodan

mumcc: ja vaxmora känns oxo som ett mysigt område helt klart, vet inte hur priserna ligger där dock?

camilllla: ja alltså vi har egentligen inte sollentuna planer i sig men flyttplaner inom närmaste året om det går som vi vill och då dök plötsligt tanken på sollentuna upp igen, jag är kluven, vill egentligen inte byta kommun igen samtidigt som sollentuna ändå känns mer hemma än vallentuna (vi trivs ju toppen alltså så det är inte det) vi vill ha större samt äganderätt och hittar vi ett hus på ett ställe i sollentuna vi kan tänka oss att bo på för ett pris som är rimligt så har vi nog inget emot det, jag känner att det viktigaste är att vi flyttar innan barnen hinner börja skolan, vill helst inte dra upp de i onödan från skolan sen, jag själv bodde på samma ställde från att jag va 3 år och gick i samma skola vilket jag känner som en trygghet...

ang flygen så är det inte era flyg som fått mig att fundera men tycker att folk ofta nämner flygen när man nämner viby... jag skulle visserligen inte vilja ha fullt så mycket flygtrafik som ni har även om man säkert vänjer sig men nu när jag är ute i god tid vill jag kolla upp alla för och nackdelar ordentligt för olika områden :)

Kul att vi som icke är sollentuna bor ändå hänger kvar lite i kanten här tycker jag, undra om de andra oxo håller med, haha ;)

• BeccaGrodan
    MUM CC skrev 2011-01-10 14:03:45 följande:
    Klart ni ska vara med här!
    tack :) jag har läst i tråden ända sedan vi flyttade från sollentuna, skriver dock inte så länge men det är ju perfekt nu när tankarna återigen väckts ang en ev flytt till sollentuna (jag är ju uppvuxen där o har bott där nästan hela livet så det är väl inte så konstigt att det ständigt återkommer tankar på att få bo där igen ;))
  • strojes

Becca: Japp, vi bor på Malungsvägen. Även om det inte är aktuellt för er tidsmässigt nu så gå på visningar i områden där ni skulle vilja bo så får ni ju en del att jämföra med i planeringen av flytten. Vi gick på många visningar långt innan vi flyttade för att få en uppfattning om hur olika hus var och vilka områden vi kunde tänka oss att bo i. Vi föll rätt snabbt för Viby och Malungsvägen.

• korfu08

Jaha torsdag i morgon snart helg. Jag ser fram emot en någorlunda lugn helg. Det kan verkligen behövas.

Det har mest varit jobb och åter jobb senaste tiden.

Har inte haft så mycket tid för annat.

Längtar till sommaren som är min favoritårstid faktiskt. '

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!