Tjo alla sollentunabor!
Nu kommer jag med ett inlägg igen, främst till er som bor i Viby för det är väl några här va?
Hur trivs ni? Hur funkar kollektivtrafiken resp att åka bil till och från viby i rusningstrafik. Finns det någon ica eller nått kvar i viby eller vart är närmaste livs?
Saken är att vi ju flyttade från lägenhet i sollentuna till bostadsrättsparhus i vallentuna för drygt 2½ år sedan. anledningen va rent ekonomisk, husen i vallentuna va billigare än i sollentuna. För mig har sollentuna alltid kännts mest "hemma" och i början fanns ständigt en längtan efter att flytta tillbaka till sollentuna i framtiden. Med tiden har den längtan försvunnit vi har bott in oss i vårt område, barnen har börjat få kompisar och likaså vi. MEN nu är saken den att dels så är det som sagt en bostadsrätt och trots det har vi nästan alla driftskostnader som man har i ett äganderättshus, för vår avgift till föreningen är det enbart det rent yttre som ingår, dvs om taket läcker in står föreningen för det, om fasaden ska målas likaså, dock om man räknar på det så betalar vi i avgift bra mycket mer pengar än vad som hade behövts för dessa kostnader. Dessutom vill vi gärna i framtiden (inom 2 år kanske) ha ett tredje barn och känner att vi då vill ha större.
När jag söker på hemnet och väljar vallentuna, täby och sollentuna (mest på skoj för att jag trodde priserna låg högre än vi kommer ha möjlighet till) så dyker en hel del träffar i viby upp och plötsligt tänds den där längtan igen :D
Det är ju inte aktuellt förens till typ efter sommaren eller så, helt beroende på hur fort efter skolan jag får jobb etc men jag är en sån där som kan gå helt upp i en sak och bli lite larvigt engagerad om det är nått som känns bra i hjärtat :D För att slippa trakasera min man med mina tankar trackar jag er istället ;)
Så hur är viby? och sen kanske det finns folk som har bra koll på det här med kostnader i äganderätt VD bostadsrätt oxo? och hur en villaägarförsäkring funkar, alltså om taket skulle börja läcka står man för hela kostnaden själv eller är det något som går på en försäkring? Jag har dålig koll men vill gärna skaffa mig bra koll innan det kan bli aktuellt med en flytt, oavsett vart den bär oss.
Orkade ni läsa ända hit? ;)