• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • BeccaGrodan

skydiver: tack för ditt svar :)

en sak till, vart tränar man i sollentuna??? jag kom på att jag ju kommer sakna mitt gym :( haha OM vi nu skulle hamna någonannanstans än vallentuna igen då vill säga :D 

• MrC
    BeccaGrodan skrev 2011-01-08 17:26:03 följande:

en sak till, vart tränar man i sollentuna??? jag kom på att jag ju kommer sakna mitt gym :( haha OM vi nu skulle hamna någonannanstans än vallentuna igen då vill säga :D 
    Finns ett SATS-gym i Sollentuna Centrum.

Fitness24seven finns i Sollentuna Centrum vid Malmvägen och även i Helenelund.
    www.fitness24seven.com/2b/
    Jag tränar i Helenelund.
  • strojes
    BeccaGrodan skrev 2011-01-08 17:26:03 följande:

Simhallen har mycket träning och då ingår bad i gymkortet. Sats finns i Sollentuna centrum och så finns friskis och svettis i närheten av sollentuna c.
  • MrC
    strojes skrev 2011-01-08 18:55:57 följande:
    Simhallen har mycket träning och då ingår bad i gymkortet. Sats finns i Sollentuna centrum och så finns friskis och svettis i närheten av sollentuna c.
    Simhallen är sjukt dyr tycker jag. Är det inte så?
  • strojes

Simhallen och Sats verkar ligga i samma prisklass.

• korfu08

Hej !

Ja detta med att flytta till annan ort och längta hem, Becca Grodan känner jag igen. Jag flyttade till en helt annan stad med min man för ett par sedan vi bodde där i 4,5 år och gifte oss och fick Johanna, men när vi fått henne och hon var 9 mån-10 mån flyttade vi till Sollentuna, längtan till Stockholm blev för stor och jag ångrar inte det.

Hoppas att ni hittar nånstans där ni kommer att trivas och vill bo.

Har jobbat idag också, och är rejält trött, med tanke på att jag går på pencillin också, men det har gått rätt bra. Jag hoppas hinna vila upp mig lite grann i alla fall.

I morgon skall vi på julgransplundring som Sofielundsskolan vid Sollentunavallen anordnar med hjälp av kulturskolan och det var jättebra förra året, hoppas på samma i år.

Ha det bra och god fortsättning på er alla !!

• Armino
    Becca --> Vi trivs superbra i Viby! ICA Norrviken är väl inte så där jättebra tycker jag, men om man glömt att handla något som man behöver på kvällen så är det ju bra att de har öppet till 21. Annars finns ju ICA Maxi bara fem minuter härifrån och de har öppet till 22. Och en annan sak som är bra med Viby är ju att det finns gott om förskolor här Så ni planerar en trea alltså? Kul!
    Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli!
  • MUM CC

Halloj Becca!
    Vi har bott i Viby i snart 10 år nu!
    Och kommunikationerna har ju tyvärr inte blivit bättre... det är det stora minuset med Viby. Inga problem vid rusningstid, då går bussarna bra, MEN på kvällen så passar inte bussarna med tågen, utan dem passar varandra i SOLLENTUNA C! Så då får man vänta i 20-25 minuter... Och senare på kvällen går det ju inga bussar och för mig som bor längst in i Viby är det inte så lockande att knata i 30 minuter, iaf inte på vintern...
    Men det är OK, fast mycket irriterande!

Jag bor i en tidigare bostadsrätt och nu betalar vi en månadsavgift på 315 kr för TV och vatten, och allt annat står man för själv.

Tyvärr är många radhus bostadsrätter i Viby, vilket är synd.

Lycka till!!!

• BeccaGrodan

mumcc: tack för ditt svar :)
    Nej just kommunikationerna är väl det jag hört även tidigare inte är så bra i viby men jag kollade på sl nu och enligt den så går bussarna en gång i halvtimmen ända till halv elva nångång? på vardagar!? och de verkar funka med 2 tåg i timmen (går tågen 4 gånger i timmen?)
    Sen beror det väl som sagt även lite på hur långt in i viby man bor. Just nu ligger ett hus på malungsvägen ute (två iofs) och det är ju inte så långt in i viby, man kanske iaf sommartid kan ha en cykel till och från norrviken om det behövs!?

Finns det ingen livs alls i själva viby längre? fanns väl en liten ica direkt till vänster efter bron förut? ingen kiosk, pizzeria eller liknande? Alltså det här är ju verkligen itne avgörande men jag sitter o roar mig med att göra lite för och nackdelar listor över olika områden som vi kan tänka oss att bo i, inom vallentuna och sollentuna kommuner. Jag har aldrig tidigare vid en flytt riktigt ordentligt kollat upp sånna här saker så det känns bra att ha lite tid att lägga på sånt här då flytt som sagt inte är möjligt eller tänkt förens tidigast till sommaren. Huset som ligger på malungsvägen känns när man kollar på hemnet för oss riktigt bra om man inte tar med allt annat men det är allt annat jag vill kolla upp nu! 

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!