• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • Playing the angel

Åh så spännande! Hoppas allt går bra nu! Håller tummarna att ni kommer över något snabbt.

• Mondino

Kul Becca att ni är på gång nu!! Håller tummarna att ni får duktigt med spekulanter och inga andra objekt!!!

Playing: Theo hade nåt som kallas för vattenbråck i pungen, en lindrigare form av ljumskbråck, som gjorde att ena sidan av pungen fylldes med vätska. Är ett förhållandevis enkelt ingrepp när dom är så här små, men är ju ändå skönt att det är gjort och att det gick bra.

Christian -93, Elina -94, Theo -07
  • Playing the angel
    Mondino skrev 2011-04-04 20:50:53 följande:
    Kul Becca att ni är på gång nu!! Håller tummarna att ni får duktigt med spekulanter och inga andra objekt!!!

Playing: Theo hade nåt som kallas för vattenbråck i pungen, en lindrigare form av ljumskbråck, som gjorde att ena sidan av pungen fylldes med vätska. Är ett förhållandevis enkelt ingrepp när dom är så här små, men är ju ändå skönt att det är gjort och att det gick bra.
    Ah skönt att det är gjort nu då =). Duktig kille!
  • MUM CC

Skönt att det gick bra med Theo! Kan inte vara roligt om ens barn måste opereras...

Härligt med nästan klar utbildning och jobb Beccagrodan, grattis!! Och hoppas att försäljning av huset går bra. Har ni något objekt på G?

Jag är väldigt nöjd med Sollentuna, men så är jag ju uppväxt här...

Nähä, ska jag ta och jobba lite nu då.... anslag som ska in imorgon.

• BeccaGrodan

Mum: Tack :)
    ja nu håller vi tummarna för att vi får ordentligt betalt för huset, det som kan sätta stopp skulle inte va att det blir så mycket dyrare i månaden för oss utan att man nu måste ha 15% själva, men enligt mäklaren kan man även komma runt det om banken går med på att ge en ett blankolån på det belopp som saknas och efter att man bott i huset en tid värderar man om huset (vi ska köpa något som behöver renoveras så) och lägger om lånen så man får in det blankolånet i huslånen... vi får se helt enkelt vad vår bankman säger nästa onsdag!
    Eftersom  vi tänker avvakta med att köpa tills vi har sålt så är antagligen inga av de objekt som ligger ute nu intressant sen men det är iaf ett sånt här radhus vi är ute efter
     http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-karrdal-sollentuna-kommun-lomvagen-259-1570573
    Sen dyker de ju upp i lite olika standard men som sagt, vi vill gärna köpa något som behöver fixas så att man i slutändan får det precis som man själv vill, det viktiga är att det inte är för mycket akut att åtgärda utan att man kan ta det i sin egen takt!

Jo jag är ju oxo uppvuxen i sollentuna såååå :) men en liten avstickare såhär till Vallentuna ångrar jag ändå inte, lärt känna ett väldigt trevligt par som bor grannar med oss som vi helt klart kommer fortsätta umgås med :)

Är du uppvuxen i viby eller någonannanstans? 

• Celine1976
    Mondino skrev 2011-04-04 20:50:53 följande:

Skönt att det gick bra. Dennis opererades när han var 8 månader, ena testikeln hade inte gått ner. Svåraste var nog att han skulle vara fastande innan operation. Skönt att man har gjort det.
  • Mondino

Becca: dom radhusen ni tittar på är identiska med "våra". Har en hockeymamma som bor där och dom har just renoverat hallen/köket å det blev sjukt snyggt!! Så nu har vi planer för framtiden kan jag lova!! Men är både ett stort och dyrt projekt så det blir när stora barnen flyttat hemifrån. Så gissningsvis en 5-årsplan!

Theo är fortfarande helt oberörd av såret och far runt som en vettvilling!! På fredag ska plåstret bort å då ska det uppenbarligen vara läkt.
    MUM: trodde det skulle vara värre att se plutten "somna in" men var faktiskt helt okey.
    Härliga torsdag imorron med frukost på jobbet! Är som värsta hotellfrukosten. Och dessutom sovmorron eftersom sambon åker till Malmö tidigt imorronbitti och jag både lämnar och hämtar torsdag och fredag.

I helgen ska vi sakteliga påbörja operation målning av fasad. Börjar lite smått med plåtarna och föntret på förrådet, och sen framöver ska vi ta panelen där och på huset. Tänkte använda stora sonen oxå mot lite betalning så är vi 3 stycken som kan måla, så ska det förhoppningsvis gå hyggligt fort. Men han får fokusera på körkortet först och sen blir det målning så förhoppningsvis blir det mitten maj!

• nica83

Hej på er!

Har mkt för tillfället (stundande flytt till Sollentuna och bröllop) så jag hinner inte med så mycket FL .

Dock hoppas jag kunna fråga er Sollentunamammor om förskolan Vargungen, vi har blivit erbjudna plats där men vet inte riktigt om vi ska tacka ja eller nej. Så har ni hört något om den? Ligger i de gula husen i Häggvik. Bra? Går de ut mycket? Personalomsättning? Tacksam för svar snarast

• korfu08

Nu är jag här igen efter en veckas hårt jobbande. Äntligen fredag, skall på massage påCentralbadet i morgon och det blir mysigt och Thomas och jag har barnvakt efter simskolan och vi skall ut och äta och ha en myskväll själva.

Vi skall fira min födelsedag i förskott, då jag fyller i påsk. Har haft det lite stressigt ett tag och jag tror tyvärr också att jag är mjölkallergiker, har prövat laktosfri fil, och det funkade jättebra för magen. SÅ jag får väl köra på det.

Jag har varit på en del intressanta intervjuer, den intressante var telefonintervjun idag, men inte nåt klart än. Vill inte börja nåt nytt jobb förräns efter sommaren i alla fall.

Skönt med påsk nästa vecka, är ledig på skärtorsdagen och det känns jätteskönt med långhelg.

Ha en bra helg !

• Mondino

Nica83: har tyvärr ingen koll på Vargungen
    Korfu: Ha en härlig kväll!
    Becca: hur har det gått? Har ni gått med i några budgivningar?

Här rullar det på som vanligt! Jobb, träning, matlistor, handlingar, skjutsningar etc etc. Operation målning är ju påbörjad i liten skala så sambon ska kladda lite mer på förrådet idag. Dock finns det ju temperaturbegränsningar så när vi ska måla "på allvar" så måste temperaturen tydligen ligga över 7grader (är mest nattempen som kan ställa till det) Tanken är det stora målningsarbetet ska göras helgen efter påsk så vi får väl hålla koll på väderprognosen om det går att genomföra.

Nu ska jag strax skjutsa lilleman och storasyster till Kista så dom kan gå på bio och se nån lämplig barnfilm, verkar som dom vill se Anna och Långa Farbrorn och nåt med spöket Laban. Elina är så go med illplutten och tar med honom på föräldragympa på friskis, går på bio med honom etc.
    Själv blir det nog lugnt en stund till då jag var ute och gjorde Golden Hits farligt igår, så är inte helt pigg idag. Dock slutade jag dricka vid 12 så lite vuxenpoäng där .
    Blir middag hos kompisar i Väsby ikväll och jag rätt övertygad om att det blir grillat! I looove.

Ha en härlig helg alla!!!

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!