Inlägg från: Sofia1979 |Visa alla inlägg
  • Sofia1979

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Hej! Har inte varit här innan men hittade hit genom att jag letar efter hjälp med förskola i sollentuna. Vår lilla är det tänkt att hon ska börja i höst 1 september men vi verkar inte få några av våra första alternativ.

Är det någon här som har tips på bra och dåliga förskolor i sollentunaområdet. Vi bor nära centrum men åker mot stan för jobb så kan lämna på vägen men då gärna nära stationen i tex helenelund. Finns det några förskolor här som inte ligger på komunens hemsida och den kön? En kompis i stan lyckades få plats på en nyöppnad engelsktalande förskola som inte verkade vara i någon kommunkö.

Såg att någon inte gillade vargungen så bra. Där står vi oxå i kö fast jag har inte varit dit än var mer panik och så ligger det nära stationen. Så hoppas på att det är bättre som nica83 säger om vi nu skulle få plats där fast det verkar inte så.

Har bara läst sista sidan och vill beklaga sorgen JN.

Ha en trevlig dag i solen!!

Mamma till Mia född 23 maj 2010
  • Sofia1979

Hej Mondini. Ja humlan var vårt första val och det jag la in direkt när hon var liten men det har vi fått nej ifrån tyvärr. Sofielund har jag ingen koll på så den ska jag kolla upp.

• Sofia1979
    Playing the angel skrev 2011-05-08 19:50:17 följande:
    Sofia1979 - Välkommen hit! Jag har också rätt nyligen hittat hit. Ligger i samma läge som du vad det gäller fsk. Tror omöjligt att vi kommer att få någon plats på de fem vi rangordnat. Vi ska flytta till SollentunaC i juni så först när vi hade kontraktet klart kunde vi ställa oss i kö. Sofielunds har vi som första val och står du inte redan på kö där så kan jag säga att det nog är bara att glömma. Vi är på plats runt 100 där efter några månader.. Håller iallafall tummarna för att både ni och vi får någon plats till hösten!
    Tack! Ja där har jag inte ställt mig än så hoppar över det då :) Vi har ju inte plats 100 på något ställe men är väl ioförsig mer platser där så kanske samma ändå.

Det enda jag hört om klossen är från en gammal granne som hade sitt barn där och hon sa att de haft en massa problem med personalen men det var bättre nu. Mer utförligt än så hann vi inte prata om det när vi sprang på varandra i affären.
  • Sofia1979

Fick just erbjudande om plats på Vargungens förskola vid häggvik station. Någon som vet något om hur det är där?

• Sofia1979

Hej igen! Vet någon här någon frisör i sollentuna som är bra på att klippa småbarn?

• Sofia1979

Tack lova med tre. Centrum är perfekt vi bor 5 min därifrån. Ska kolla in den salongen, tror jag vet vilken du menar. Ligger mellan körskolan o ngn guldaffär.

Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!