Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?
Välkommen MrC till Edsberg, vi bor i Edsberg och trivs bra faktiskt och jag hoppas att det blir lite bättre väder snart.
MrC jag trivs jättebra i Edsberg och skulle inte flytta till stan, har verkligen inte nån längtan dit. Nu har vi bott så länge i Edsberg och vi trivs, så varför flytta.
Jag har faktiskt inte heller sett nåt bus där vi bor i alla fall. Så jag bryr mig inte så mycket om polisbilarna.
Men man kan ju undra vad det beror på ? I vårt hus är det lugnt och alldeles tyst i alla fall.
Hej!
Sollentuna mamma här med dagisångest =) haha!
Vi bor i edsberg, men verkar inte finnas någon dagisplats till min son som ska börja i jan, verkar som att vaxmora förskola har kort kö. Någon som vet någonting om den? Tar gärna emot åsikter om förskolorna runt sollentuna. Vet ju idagsläget inte vilken han kommer att börja på.. tyvärr :(
Ja, han står i kö till dom (sist nämnda) men har ingen bra placering tyvärr =( Så vet inte vart han kommer få börja. Fanns några lediga platser på några fsk i viby, helenelund å så men då blir d ju en bra bit å hämta och lämna varje dag =(
Vår dotter kom in på Bikupan i Edsberg, trots att hon var fem år och hade nummer långt bak i kön, så det behöver inte vara kört, men kanske inte förräns i augusti nästa år. Men Bikupan är jättebra faktiskt, vi är mycket nöjda, däremot är Klax Lyckeliten inte nåt att rekommendera,vår dotter gick där förut och jag gillar inte den alls. Hög omsättning av personal och det funkar inte bra. Bikupan får de göra en massa skoj och bra personal som arbetat där länge och egen lagad mat av en kokerska och vår dotter stormtrivs. Vår dotter gick ett par månader på Törnskogen 2007, det var väl ok, lite svårt att ta sig dit med buss, men har man bil är det ok. Det serverades inte frukost på den förskolan, vilket det gör på Bikupan.
Det var ju ett bra tag sen hon gick på Törnskogen det är ett Vittra dagis tror jag, om det är det som ligger i Vaxmora. Men att vi bytte, var att vi ville ha närmre till dagiset.
Lycka till.
Har också hört att Snäckbacken i Edsberg skall vara bra, och Rösjöskolans fsk. Och Bikupan då förstås.
Ta Vaxmora och sen kan ni byta i augusti nästa år, brukar vara lättast att få plats då i nån förskola.