• Armino

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Ooo! Det här är den 13:e tråden. Nån som tror att den kommer att drabbas av virus och andra olyckor?

♥ Armica 2007 och Nova 2009 - Bättre kan det inte bli! ♥
  • Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!
  • LängtanEfterLitenTill
    MammasTvåSmå skrev 2012-10-11 21:33:23 följande:
    Oj, det har inte jag hört något om, jag har bara hört positivt!
    Oj, om just lyckeliten eller klossen? 
    berätta gärna vad du hört, den här förskolan har haft dåligt rykte i många år.. och har det fortfarande.. 
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:35:16 följande:
    Oj, om just lyckeliten eller klossen? 
    berätta gärna vad du hört, den här förskolan har haft dåligt rykte i många år.. och har det fortfarande.. 
    Hört om båda, men de jag vet som haft barn där har bara sagt att det är bra och engagerad personal osv, har aldrig hört något negativt.
  • BeccaGrodan

Längtan: och jag typ alltid med yngre, haha. Gick nämligen först ett år i gymnasiet hoppade av och började om efter ett år, då gick jag med 80:orna fast jag är född 78.

• LängtanEfterLitenTill
    MammasTvåSmå skrev 2012-10-11 21:36:23 följande:
    Hört om båda, men de jag vet som haft barn där har bara sagt att det är bra och engagerad personal osv, har aldrig hört något negativt.
    har dom haft sina barn där länge och hur länge sen hade dom sina barn där ? :) låter bara trevligt att folk talar bra om förskolan också :) Jag är iallafall nöjd med allt förutom personalomsättningen samt några smågrejer som vi fått bukt på. Men så länge min dotter är nöjd så är jag nöjd :)
  • LängtanEfterLitenTill
    BeccaGrodan skrev 2012-10-11 21:37:29 följande:
    Längtan: och jag typ alltid med yngre, haha. Gick nämligen först ett år i gymnasiet hoppade av och började om efter ett år, då gick jag med 80:orna fast jag är född 78.
    Haha där ser man :D kanske vi har några gemensamma bekanta ;D man vet aldrig! :) jag har umgåtts mycket med 80-81:or :) men det är några år sen..  Hur mår du förresten i din graviditet? vilken vecka är du i ?
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:38:14 följande:
    har dom haft sina barn där länge och hur länge sen hade dom sina barn där ? :) låter bara trevligt att folk talar bra om förskolan också :) Jag är iallafall nöjd med allt förutom personalomsättningen samt några smågrejer som vi fått bukt på. Men så länge min dotter är nöjd så är jag nöjd :)
    Jag vet inte så många detaljer, utan det är folk jag pratat med på nätet som sagt det. 
    Vad är det folk säger för dåligt? Min storas dagis (hon ska vara hemma tills vi flyttat) har inte heller något vidare rykte, men jag tyckte det var jättemysigt och hon trivdes när hon gick där. Hon ville inte börja igen efter att lillasyster kommit, men det kan ju ha med andra orsaker att göra. 
  • BeccaGrodan

Längtan: mycket möjligt :) sen Har jag en syrra som är 81:a och en som är 84:a.
    Jag mår rätt uselt tyvärr, är i vecka 8 och mår väldigt illa och är galet trött. Började äta lergigan Comp igår men fick hjärtklappning och kallsvettades här idag så har bara vågat ta en tablett idag istället för två så känner hur illamåendet kommer krypandes nu tyvärr :(
    Hur mår du och vilken vecka är du i?

• strojes

Kul att lite nytt folk kommer in och livar upp tråden. Så här mycket liv var det länge sedan det var... Skrattande

Jag bor i Viby med man och tre härliga tjejer som är 7 år, 5 år och 5 år. Är dock inte Sollentunabo från början, hamnade här med maken när vi skulle sälja 1:an i Kista. Köpte hus för 6,5 år sedan och trivs kanon med skogen inpå tomten.

• LängtanEfterLitenTill
    MammasTvåSmå skrev 2012-10-11 21:42:00 följande:
    Jag vet inte så många detaljer, utan det är folk jag pratat med på nätet som sagt det. 
    Vad är det folk säger för dåligt? Min storas dagis (hon ska vara hemma tills vi flyttat) har inte heller något vidare rykte, men jag tyckte det var jättemysigt och hon trivdes när hon gick där. Hon ville inte börja igen efter att lillasyster kommit, men det kan ju ha med andra orsaker att göra. 
    dels personalomsättningen, folk slutar hela tiden, ny personal, många äldre barn känner sig otrygga.. dom har dels inte haft koll på barnen, barn har ibland stått ensamma, bajs i blöjan, mycket med att kläder kommer bort. mycket små grejer också.. Men som sagt, jag sitter i föräldrarådet och min dotter trivs jättebra där.. det har varit några vissa småproblem som vi sagt till om som dom faktist ändrat på. Men flera mammor som jag pratat med som haft sina barn på avdelningen för äldre barn så har dom barnen inte alls mått bra där.. så jag har väl börjat oroa mig lite inför framtiden om man säger så.. men som sagt, än så länge är jag nöjd, haft min dotter där snart 2 år :) 
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!