Inlägg från: MammasTvåSmå |Visa alla inlägg
  • MammasTvåSmå

Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!

Jag smyger in här också, även fast vi inte bor där än Vi flyttar i mars!

• MammasTvåSmå
    strojes skrev 2012-09-01 17:09:39 följande:
    Välkommen MamasTvåSmå! Vart i Sollentuna går flytten?
    Jag bor i Viby med man och tre tjejer födda februari 2005, november 2007 och november 2007.
    Tack

Tureberg hamnar vi i! Mina tjejer är födda i juli 2009 och december 2011
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 20:14:03 följande:
    Hej!

Satt och googla lite smått på Klax förskola Lyckelitens rykte.. och kom in på er tråd.. ser att ni inte skriver så ofta.. är ni fortfarande aktiva ? :)  
    Den står mina i kö till Men vill helst ha klossen eftersom den är närmare
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:15:55 följande:
    okej! :) hur gamla är dina två och vart bor ni? :) Min dotter går på lyckeliten.. 
    Än så länge bor vi i vällingby, men vi flyttar till sollentuna i mars Min äldsta är tre år och den lilla är nio månader.
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:19:26 följande:
    Okej, spännande! =) hur kommer det sig att ni flyttar till Sollentuna då? bott här tidigare ? vart till Sollentuna :) Min dotter blir 3 i januari :)
    Tureberg Nja jag vet inte, bara blev så! Vi kände att vi behövde en nystart och så föll vi för området
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:27:06 följande:
    Ja Sollentuna är trevligt :) själv är jag uppvuxen här! Tyvärr så har Klax förskolan inte det bästa ryktet :( Är med i föräldrarådet och försöker komma underfund till varför.. 
    Oj, det har inte jag hört något om, jag har bara hört positivt!
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:35:16 följande:
    Oj, om just lyckeliten eller klossen? 
    berätta gärna vad du hört, den här förskolan har haft dåligt rykte i många år.. och har det fortfarande.. 
    Hört om båda, men de jag vet som haft barn där har bara sagt att det är bra och engagerad personal osv, har aldrig hört något negativt.
  • MammasTvåSmå
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-10-11 21:38:14 följande:
    har dom haft sina barn där länge och hur länge sen hade dom sina barn där ? :) låter bara trevligt att folk talar bra om förskolan också :) Jag är iallafall nöjd med allt förutom personalomsättningen samt några smågrejer som vi fått bukt på. Men så länge min dotter är nöjd så är jag nöjd :)
    Jag vet inte så många detaljer, utan det är folk jag pratat med på nätet som sagt det. 
    Vad är det folk säger för dåligt? Min storas dagis (hon ska vara hemma tills vi flyttat) har inte heller något vidare rykte, men jag tyckte det var jättemysigt och hon trivdes när hon gick där. Hon ville inte börja igen efter att lillasyster kommit, men det kan ju ha med andra orsaker att göra. 
  • MammasTvåSmå
    Liten hamrin skrev 2012-10-25 14:20:50 följande:
    Ja jag kan väl hoppa in här med även om det inte blir så ofta men alltid trevligt med nytt folk. Har två söner på 2,5 och 3,5 år födda 09 och 10 Båda går på Förskolan Regnbågen på Malmvägen i Tureberg och Vi flyttade till de nybyggda hused på Sollentuna vägen förra sommaren. Både jag och sambon har varit runtflyttade mycket men jag är uppfödd i Stockholm, söder om söder=9

80:a och 78:a är vi. Så.. det var lite info om vår lilla familj men jag ska inte glömma att sambon har en dotter på 9 år som bor i Arboga och är hos oss vartannan helg.
    Vi ska också flytta in i ett av de nybyggda Men vårat är inte färdigt än.
  • MammasTvåSmå
    Liten hamrin skrev 2012-10-25 15:14:21 följande:
    Ahh vilka av dom? De mittemot centrumgaraget eller de på andra änden av centrum? När får ni flytta in? =)
    Sollentunavägen, precis bredvid centrum. Vi flyttar in i mars
Svar på tråden Sollentunamammornas 13:e tråd! Vad vi babblar hör ni!