• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • LindaB78
    Joo: håller tummarna för att Z nu slipper ha ont i öronen! Hoppas att han inte blir rädd för sjukhus pga av sövningspaniken.

Lotta: såg på FB att ni håller på att renovera köket. Jag är nu ute på turné bland olika köksleverantörer för att vi ska göra om vårt. Vi har valt bort IKEA pga att derat mått inte passar oss. Så jag undrar vad har ni valt för kök? Har ni anlitat hantverkare och i så fall vilka? vad tycker du verkar vara det bästa med ert nya kök och vad har du kompromissat bort som du skulle ha velat ha? Och hur ser det ut?
  • HelenaOlivia
    JooCee skrev 2010-09-10 12:46:04 följande:
    I morse fick Zackarias sina rör inopererade. Allt gick bra med det var riktigt jobbigt när han skulle sövas. Han skulle andas i en mask och fick lite panik när han kände att han började somna. Skrek och kämpade emot medan tre pers höll fast honom och masken. Min lilla plutt. Jag gick ut från salen efter han hade somnat och grät. Även hans pappa, som hade honom i knät och höll fast honom blev ordentligt skakad. Men sedan gick det hela super snabbt. På tio minuter hade dom satt in rören och burit tillbaka honom till uppvakningsrummet där vi fanns. Han grät lite när han vaknade men det hjälptes med en glass.

Nu hoppas vi på att han ska slippa alla inflammationer (6 st bara denna sommar!) och att hörseln ska bli bättre. Håll tummarna!
    kramar till er!
  • FrökenX

Har vi nån fikalista till veckan? Gör en nu iaf.

Lovi: Öppna fsk i Årsta på tisdag? Vilken tid är det?

Onsdag blir det öppna här i Liljeholmen.

Måndag: Miah
    Tisdag:
    Onsdag:
    Torsdag:
    Fredag: Miah

• HelenaOlivia
    Lovi: Öppna fsk i Årsta på tisdag? Vilken tid är det?

Onsdag blir det öppna här i Liljeholmen. Miah, Helena

Måndag: Miah
    Tisdag:
    Onsdag:
    Torsdag:
    Fredag: Miah, Helena

Vill oxå till öppnis på Tisdag om det blir av
  • HelenaOlivia
    MiahMaria skrev 2010-09-12 16:04:23 följande:
    Här har svenska kyrkan öppen förskola i Hägerstens församling. Finns i Marievik och gröndl om jag har fattat det rätt.

www.hagersten.org/aktiviteter/barn/
    ja här i Gröndal har de öppnis på kyrkan oxå, kanske är det lugnare där.
  • Mollywood
    LindaB78 skrev 2010-09-11 13:12:19 följande:
    Lotta: såg på FB att ni håller på att renovera köket. Jag är nu ute på turné bland olika köksleverantörer för att vi ska göra om vårt. Vi har valt bort IKEA pga att derat mått inte passar oss. Så jag undrar vad har ni valt för kök? Har ni anlitat hantverkare och i så fall vilka? vad tycker du verkar vara det bästa med ert nya kök och vad har du kompromissat bort som du skulle ha velat ha? Och hur ser det ut?
    Vi har bara gjort "mindre" justeringar utan att byta ut köket, men det är stora ändringar för oss :) Tidigare ägare hade placerat kyl/frys med överskåp vid fönstret och istället haft matbordet i mitten av rummet där det var för mörkt och murrigt enligt mig. Så nu har vi placerat om kylfrysen, matbord vid fönstret och köksö med barpallar i mitten av rummet istället - love it. Hade gärna velat ha inbygd micro och en mysig liten bänk med dynor och kuddar, men det ser jag ingen plats för just nu. Kan verkligen rekommendera ett platsbyggt vitrinskåp, vårt är ikeastommar dock, men det  är vackert att se tekopparna och vinglasen ;) I övrigt är det väl lite gammaldags vitt kök, kan posta bilder på fb.
  • HelenaOlivia

hjälp min svenska blev ju helt galet fel! Men ni förstår mig hoppas jag.
    Vilka dagar är det i Marievik? Verkaa kul med musik och så som du berätta om

• LindaB78
    Mollywood skrev 2010-09-12 19:09:47 följande:
    Vi har bara gjort "mindre" justeringar utan att byta ut köket, men det är stora ändringar för oss :) Tidigare ägare hade placerat kyl/frys med överskåp vid fönstret och istället haft matbordet i mitten av rummet där det var för mörkt och murrigt enligt mig. Så nu har vi placerat om kylfrysen, matbord vid fönstret och köksö med barpallar i mitten av rummet istället - love it. Hade gärna velat ha inbygd micro och en mysig liten bänk med dynor och kuddar, men det ser jag ingen plats för just nu. Kan verkligen rekommendera ett platsbyggt vitrinskåp, vårt är ikeastommar dock, men det  är vackert att se tekopparna och vinglasen ;) I övrigt är det väl lite gammaldags vitt kök, kan posta bilder på fb.

Bilder, jättegärna!

Vitrinskåpsluckor kommer vi inte att ha. Vi har ett fristående vitrinskåp i vardagtsrumsdelen av vårt kök/vardagsrum (öppen planlösning) där vi har "finglasen". Vårak öksskåp är nämligen så himla proppis så vi vill dölja röran bakom skåpdörrar. Annars så är det något som defenitivt kan bryta av en kompakt skåpvägg och göra hela köket mycket trevligare.

--------------------------------------

Ingen fika för mig denna heller :(. Hela veckan är uppbokad.  Och på lördag drar vi till Mallis (!) för en vecka i solen. Längtar, längtar!

• Vintervacker

Jag vill också fika och mysa och gå på öppnis. Behöver komma ut och aktivera lilla herr me-me-me. Idag körde han slut på både mamma och pappa så farmor och farfar fick komma och ta över medan vi drog och storhandlade (vilken glamorös aktivitet vi valde).

Fast nu har vi käkat söndagsmiddag och kollat ett avsnitt av Dexter och laddat batterierna. Och igår kom en dumpad vän över med supergott dyrt vin från det ovetande exets vinkällare som vi kompletterade med lite kex och manchego, gruyere, pecorino... sen blev vi plötsligt fem och kvällen blev suverän.

Och nu laddar jag för en pigg vecka. Har ni andra också uppmärksamhetstörstande gnällande bebisar som vaknar ovanligt ofta om nätterna nu igen?

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!