Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.
Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.
Har vi nån fikalista till veckan? Gör en nu iaf.
Lovi: Öppna fsk i Årsta på tisdag? Vilken tid är det?
Onsdag blir det öppna här i Liljeholmen.
Måndag: Miah
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag: Miah
Här har svenska kyrkan öppen förskola i Hägerstens församling. Finns i Marievik och gröndl om jag har fattat det rätt.
www.hagersten.org/aktiviteter/barn/
hjälp min svenska blev ju helt galet fel! Men ni förstår mig hoppas jag.
Vilka dagar är det i Marievik? Verkaa kul med musik och så som du berätta om
Bilder, jättegärna!
Vitrinskåpsluckor kommer vi inte att ha. Vi har ett fristående vitrinskåp i vardagtsrumsdelen av vårt kök/vardagsrum (öppen planlösning) där vi har "finglasen". Vårak öksskåp är nämligen så himla proppis så vi vill dölja röran bakom skåpdörrar. Annars så är det något som defenitivt kan bryta av en kompakt skåpvägg och göra hela köket mycket trevligare.
--------------------------------------
Ingen fika för mig denna heller :(. Hela veckan är uppbokad. Och på lördag drar vi till Mallis (!) för en vecka i solen. Längtar, längtar!
Jag vill också fika och mysa och gå på öppnis. Behöver komma ut och aktivera lilla herr me-me-me. Idag körde han slut på både mamma och pappa så farmor och farfar fick komma och ta över medan vi drog och storhandlade (vilken glamorös aktivitet vi valde).
Fast nu har vi käkat söndagsmiddag och kollat ett avsnitt av Dexter och laddat batterierna. Och igår kom en dumpad vän över med supergott dyrt vin från det ovetande exets vinkällare som vi kompletterade med lite kex och manchego, gruyere, pecorino... sen blev vi plötsligt fem och kvällen blev suverän.
Och nu laddar jag för en pigg vecka. Har ni andra också uppmärksamhetstörstande gnällande bebisar som vaknar ovanligt ofta om nätterna nu igen?