• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • LindaB78

Tänkte mig våga mig ut och åka pendeltåg imorgon till Sollentuna!
    Jag har varit isolerad i förkylning hela veckan först barnen och sedan jag. Men imorgon ska M gå på dagis igen. Hurra! H och jag går på babysim på torsdag men jag tycker att det inte är riktigt OK mot de andra bebisarna att en snorig mamma plaskar runt med dem. Så jag tänkte åka och snora ner era bebisar lite... Flört

Ses er vid 11 imorgon! Jag anländer vid 10 och shoppar lite innan...

• HelenaOlivia

Känns hur märkligt som helst att åka och jobba imorgon och inte fika med er, kommer väl längta ihjäl mig efter W men det är bara bra. Er lär jag ju se nästa vecka mina fina!

• Alfalfafrö

Jag kommer inte imorgon. Vill men måste spara varje krona denna månad... Stundande dyyr möhippa :/ Nåja ni får träffas åt mig med. Saaaknar er, inte en enda träff denna vecka!

• Ami G
    Linda: jag måste fråga - smittar du? dvs hur snorig är du? jag tillhör den skara som har mkt svagt immunförsvar och får inte träffa folk som är förkylda, om det går att undvika. 

och eftersom du säger att du väljer bort simmandet så tolkar jag det som att du kanske inte är helt frisk än? kan sannolikt inte haka på tyvärr, vågar inte riskera att träffa folk som är uppenbart krassliga.
    ni får ha så kul tjejer!

kram (hoppas det blir en till fika snart!) 
  • HelenaOlivia
    Alfalfafrö skrev 2010-09-08 20:45:33 följande:
    Jag kommer inte imorgon. Vill men måste spara varje krona denna månad... Stundande dyyr möhippa :/ Nåja ni får träffas åt mig med. Saaaknar er, inte en enda träff denna vecka!
    trist! Saknar dig och H men kanske ses vi nästa vecka, vet hur det är med pengar de ska räcka till mkt.
    Jag hade inte träffat dig imorgon ändå men ja du fattar.. hihi
  • LindaB78
    Ami G skrev 2010-09-08 20:55:40 följande:
    Linda: jag måste fråga - smittar du? dvs hur snorig är du? jag tillhör den skara som har mkt svagt immunförsvar och får inte träffa folk som är förkylda, om det går att undvika. 

och eftersom du säger att du väljer bort simmandet så tolkar jag det som att du kanske inte är helt frisk än? kan sannolikt inte haka på tyvärr, vågar inte riskera att träffa folk som är uppenbart krassliga.
    ni får ha så kul tjejer!

Jag skulle inte ge mig ut och träffa folk om jag trodde att jag smittar. Men jag är "eftersnorig" så där som man kan vara i veckor efter en förkylning om man har otur. Jag hostar o nyser inte och känner mig för övrig som vanligt igen (ingen huvudvärk, kroppsvärk, halsont eller så). Men jag har inte lust att bada med en snorig näsa och bebisar. jag väntar några dagar med det. Jag lovar att hålla mig på min kant och inte klappa lilla R. men om du inte känner att du inte kan komma för att du tror att jag ska smitta ner dig med förkylning så är det väl jag som ska stanna hemma i så fall. Jag känner mig nu jättedum nu.
    Men sen undrar jag en annan sak Ami, om du nu är rädd att bli förkyld vågar du då gå ut utanför dörren nu när i princip alla man möter snörvrlar? Chansen att bli smittar på T-banan eller av en expedit är ju minst lika stor.

Hur som helst så åker jag till Sollentuna imorgon. Om inte ni vill träffa mig så lunchar jag ensam med en f-ledig kompis annars så hakar vi på er.(Hon har en liten 1½månaders) Vad säger ni är jag utröstad eller inte?
  • elzilen
    Ami G skrev 2010-09-08 20:55:40 följande:

ni får ha så kul tjejer!

Tråkigt att du kanske inte kommer, självklart blir det fler fikor om du inte kan komma imorgon.
    Kram
  • Ami G
    Linda: klart du inte ska känna dig dum! jag är glad att du sa att du var snorig/är på väg att bli frisk. det gör att jag kan vidta försiktighetsåtgärder alt avgöra att det är lugnt.

och sanningen är att jag är försiktig i förkylningstider - har inte råd att vara annat. tror att få skulle ta risken om man var lika infektionskänslig som jag, även om jag såklart i så stor utsträckning som möjligt lever ett normal socialt liv. t-banan skulle jag dock inte åka under influensa/kräksjuketider. knappt annars heller, men det beror mer på ren bekvämlighet o ovilja att vara under jord.
  • FrökenX

Ang fikat imorgon. Då jag varit extremkänslig ett tag nu för att åka kollektivt så får dagsformen avgöra om jag tar mig ända ut till Sollentuna imorgon. Fasiken, är det inte nu man ska vara så energisk och strålande i en grav? Jag är bara sjukt trött och illamående (och gnällig) just nu.

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!