• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • JooCee

Jag har fullt upp denna vecka, i princip, kan kaaanske följa med på torsdag om det blir något?

Igår testade vi välling för första gången, gick som en dans. Hon slurpade i sig lätt och utan problem och somnade sedan som en stock. Känns to good to be true. Zackarias fick jag truga med i flera veckor innan han accepterade vällingen. Natten till ära bjöd dessutom på en tandsprickning. Går inte tiden lite för fort nu? 3½ månad kvar och sedan börjar jag jobba. Iiihk!

I dag ska jag på möte med chefen för att prata om min framtid på jobbet. Wish me luck!

• 1up

Lycka till, Joo!

Själv har jag börjat repetera inför en förväntad kursstart i januari. Försöker väcka hjärnan, liksom. Om det nu går..

• LillaStollan

Har fullt upp den här veckan. Imorgon ska småkusinerna och deras morsor träffas  Dessutom är jag förkyld. Inte så att jag känner mig dålig men så fort jag blir minsta lilla förkyld verkar det sätta sig i bihålorna och jag låter som att jag sitter i en burk Nässköljningen funkar inget vidare och reflexen som gör att det inte ska rinna ut genom munnen är ur funktion och sen gör det ont i öronen. Irriterande! Använde nässpray för första gången på ett par år igår så nu är jag väl fast i den skiten igen

• FrökenX

Åh det där med att väcka en mosig trög hjärna. Är lite rädd att min hjärna inte ens existerar då jag ska tillbaka till jobbet i januari...2012. Det är ungefär en hel evighet tills dess och vid det laget kanske jag bara förmår mig själv att läsa barnlitteratur och prata babyspråk. Är lite avis i smyg på er som kommer att återgå till era vanliga liv inom en snar framtid.

• Ami G
    Tisdag: Helena, Veronika, Ida, eva-lena

Onsdag:

Torsdag: 
     Ida, eva-lena, ami

Fredag:
     VeronikaIda

--
    Joo, haka på på torsdag tycker jag! vore kul att se dig igen. kanske kan vi vara i stan/norr om stan o fika?
  • Lovi

Förstår helt vad ni menar med mosig hjärna. Nu när jag jobbar 20% så består det till största del av handledning av en avdelningschef på sjukhuset där jag jobbar. Kändes supermärkligt när vi träffades förra veckan att det var jag som skulle kunna mest. Lite som en lögn, men det gick galant, tog en stund men sen var man inne i snacket igen. Som grädden på moset hade J somnat precis till mötet och sov sig igenom hela mötet på min vänsterarm. Vilket gjorde att de andra tyckte hon var så söt och lättskött och säkerligen tappade lite fokus på att jag inte riktigt var varm i kläderna.Skrattande

• Lovi
    JooCee skrev 2010-09-07 08:23:07 följande:

Jag har fullt upp denna vecka, i princip, kan kaaanske följa med på torsdag om det blir något?

Igår testade vi välling för första gången, gick som en dans. Hon slurpade i sig lätt och utan problem och somnade sedan som en stock. Känns to good to be true. Zackarias fick jag truga med i flera veckor innan han accepterade vällingen. Natten till ära bjöd dessutom på en tandsprickning. Går inte tiden lite för fort nu? 3½ månad kvar och sedan börjar jag jobba. Iiihk!

I dag ska jag på möte med chefen för att prata om min framtid på jobbet. Wish me luck!

Lycka till med chefssnacket!
  • elzilen
    JooCee skrev 2010-09-07 08:23:07 följande:

good Luck... låter farligt ;o)
  • FrökenX
    Onsdag:

Torsdag: 
     Ida, eva-lena, ami, Miah

Fredag:
     VeronikaIda

Joo: Tycker som Ami att du ska haka på!! Kan proppa lite piller och oxå ta mig norr om stan Och du, lycka till med chefssnacket!!!

Idag ska jag åka in till stan å kirra en overall åt kiddot och leta en klänning att ha på bröllopet. Hilfe!!! Är superstressad över allt som ska fixas. Perfektionist som jag är med en begränsad budget är inte det lättaste. Jag vill ha en lagomt "lyxig" känsla utan att spendera för mkt pengar. Ska tex köpa finare papperstallrikar på nätet ist för att hyra porslin. Hyr man måste man hämta och lämna och vi har ingen bil. Lättare att bara slänga skiten då vi är klara med det Har ni brudar andra fiffiga tips?
  • elzilen
    MiahMaria skrev 2010-09-07 11:13:40 följande:
    Onsdag:

Torsdag:  Ida, eva-lena, ami, Miah

Fredag: Veronika, Ida

Joo: Tycker som Ami att du ska haka på!! Kan proppa lite piller och oxå ta mig norr om stan Och du, lycka till med chefssnacket!!!

Idag ska jag åka in till stan å kirra en overall åt kiddot och leta en klänning att ha på bröllopet. Hilfe!!! Är superstressad över allt som ska fixas. Perfektionist som jag är med en begränsad budget är inte det lättaste. Jag vill ha en lagomt "lyxig" känsla utan att spendera för mkt pengar. Ska tex köpa finare papperstallrikar på nätet ist för att hyra porslin. Hyr man måste man hämta och lämna och vi har ingen bil. Lättare att bara slänga skiten då vi är klara med det Har ni brudar andra fiffiga tips?
    jag kan oxå ta mig norr på torsdag... jag har bilen Skrattande
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!