• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • Vintervacker

Jag kanske också hänger med emellan, har en fika som blev inställd. Sorry Miah glömde svara på ditt sms!

Får se hur natten och förmiddagen blir bara. Loa är kvar i sin jobbiga fas, eller om det är så han är nuförtiden... vaknar flera ggr för nappen och 05.30 för mat, och hela dagarna är han kinkig om man inte bär honom och leker med honom konstant. Var är min glada kille som älskar att ligga och lattja själv på filten ibland?!

• Lovi

Vad kul att ni får större Helena!!!!!! ( och suktar nu i hemlighet själv efter en trea om man någon gång eventuellt ut i fall att möjligen skulle kunna tänka sig att dela kastrullskåp med H Skrattande)

• HelenaOlivia
    Lovi skrev 2010-08-27 19:27:17 följande:
    Vad kul att ni får större Helena!!!!!! ( och suktar nu i hemlighet själv efter en trea om man någon gång eventuellt ut i fall att möjligen skulle kunna tänka sig att dela kastrullskåp med H Skrattande)
    hihihi, kastrullskåp :)
    ja en trea kan man bo länge i, vore så skönt att ha flytten gjord innan förskola och sånt ska börjas, grannens son kommer och tittar på lägenheten imorgon och gillar dom den är det bara att ringa hyresvärden. Det är nämligen hans son som flyttar till vår och grannen till sin sons, alla blir glada :)

Och som Sophia säger gröndal e grymt! I love!
  • LindaB78
    HelenaOlivia skrev 2010-08-26 15:43:56 följande:

Måste bara berätta en jätte jätte rolig sak! Vår granne som bor dörr i dörr med oss och har en 3:a har varit sugen på att byta med oss men sen ångrat sig och i dag fråga han om vi fortfarande va sugna, klart vi är!!!! Hihihi, dansar runt på små moln, hihi
    Så om allt går som det ska så blir det ett snabt byte så det är bara och börja packa.
    Sjukt skönt!!

om allt går i lås:
    SUPERGRATTIS!
    Hur mycket större får ni i så fall?
  • LindaB78
    elzilen skrev 2010-08-26 23:08:41 följande:
    www.lillabebben.se/ProductPopup.aspx?filename...

Här är kryphjälp... knäskydd för de som kryper
    Återigen gör jag reklam för den utmärkta barnklädesbutiken i Fruängen.
    De har dessa givetvis!
    och bibbar från pippi
    och MeToo kläder (de byxor som Linnea hade på sig på Waneys)
    och NameIt
    och Didrkssons ytterkläder
    och strumpor/mockasiner från NowaLi
    ...och väldigt mycket mer på den lilla ytan och en jättegullig tjej som driver den. Jag vill så gärna att den är kvar så jag "stödköper" där.
  • HelenaOlivia
    LindaB78 skrev 2010-08-28 22:33:26 följande:
    om allt går i lås:
    SUPERGRATTIS!
    Hur mycket större får ni i så fall?
    tack!!!  ca80kvm är den, hur bra som helst och den har badrum och en extra toalett, alltid bra när man blir fler :)

Vi kommer göra ett triangelbyte, grannens son tar vår han tar deras vi tar grannens, så hans son va hhär och titta på vår i går och älska den, så ett steg åt rätt håll, och ett plus va att han och hans tjej va super trevliga och ska ha barn i Januari, kul och få trevliga grannar :)
    Så fortsättning följer
  • Ami G
    Helena: vi håller alla tummar och tår här! heja bytet!!
  • HelenaOlivia
    Ami G skrev 2010-08-29 14:08:45 följande:
    Helena: vi håller alla tummar och tår här! heja bytet!!
    Tack!
    Sophia84 skrev 2010-08-26 21:34:25 följande:

GRAAATTTTIS Helena!! Guuuuuuuuuuuuuuuuuuud vad skönbt :) Gröndal är underbart!!

ja gröndal rockar!
  • Lovi

Någon som har lust att följa med till öppna förskolan nästa tisdag här i Årsta?

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!