• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • Vintervacker

Samma här, fortfarande förkyld Loppa och trött morsa. Men jag kommer jättegärna till Sollis någon annan gång JoCee, centrum är ju så fint och trevligt, vi kan ta en liten shoppingtur : )

Nästa vecka ses jag gärna också. På tisdagen har vi halvårskollen bara. Sen får vi se.

• Mollywood

Lovi - Okej, kul att du fått användning för den. Vi vill inte ha tillbaka den förrän du känner dig trygg utan! Bah, jag trodde K skulle kunna vara utan vid det här laget men vill att hon ska kunna vända från mage till rygg först. Nu är det bara rygg till mage.

Börjat inse att vi måste byta nattningsrutiner snart. K har ju somnat vid bröstet i några månader nu, jättesmidigt att bara lägga ner henne. Men nu käkar hon gröt på kvällen och blir mätt vid bröstet innan hon hunnit somna. Hon har iofs fattat tidigare att sängen är för att sova i, de gånger hon inte slocknat innan.. och sömnsvårigheterna ikväll kan bero på att Någon trissade upp henne innan, men ändå. Tror en period närmar sig sitt slut och lite läskigt/jobbigt att tänka på energin som kommer gå åt att lära in en ny rutin om det inte bra flyter på.

• Snoppan

Mollywood: har du läst om "tassmetoden" nångång? Vi gick ju runt och guppa o skumpa med E på kvällarna när hon skulle sova. En dag fick jag nog och sa till min sambo att vi kan inte ha det såhär. Då läste jag om den metoden, för att jag inte skulle klara av lägg-barnet-så-får-den-skrika-metoderna. Nu sover hon i sovrummet i sängen alldeles själv :)

• Mollywood

Nej har jag inte hört talas om, vad går den ut på?

• Snoppan

Ska jag ge mig in på att försöka förklara via datorn kan vi sitta uppe tills på söndag innan du har förstått hur jag menar :) men om du bara provar att googla på tassmetoden så ska det nog komma upp! :) annars får jag väl försöka..

• JooCee

I morse fick Zackarias sina rör inopererade. Allt gick bra med det var riktigt jobbigt när han skulle sövas. Han skulle andas i en mask och fick lite panik när han kände att han började somna. Skrek och kämpade emot medan tre pers höll fast honom och masken. Min lilla plutt. Jag gick ut från salen efter han hade somnat och grät. Även hans pappa, som hade honom i knät och höll fast honom blev ordentligt skakad. Men sedan gick det hela super snabbt. På tio minuter hade dom satt in rören och burit tillbaka honom till uppvakningsrummet där vi fanns. Han grät lite när han vaknade men det hjälptes med en glass.

Nu hoppas vi på att han ska slippa alla inflammationer (6 st bara denna sommar!) och att hörseln ska bli bättre. Håll tummarna!

• Mollywood

Kimso - okej, ska jag göra :)

JooCee - Usch vad jobbigt, nu förtjänar han och ni lite schysst utdelning efter pärsen! Kram till er!

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!