• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • Mollywood

Ja det var länge sen man såg er, skulle gärna träffas på en "hemma hos" snart *kramar på er*. Vi har börjat hänga på ÖF här i Åkersberga, kör lite motionspromenader i spåret (längtar nästan tillbaka till den superfjädrande emmaljungan..) och mamma/barnträning. Det är skönt att ha promenadavstånd till grejerna ska jag erkänna ;) Men jag saknar er!

Uppmärksamhetstörstande bebis in the middle of the night, check! Längtar tills vi kan börja med välling och hoppas det ska få henne att sova som en stock.. heh.

Ami - Krya på dig! Kan inte föreställa mig hur du har det, men hoppas att du har någon stor belöning som väntar bakom ngt hörn efter allt du råkat ut för.

Joo - Hihi, vilken superbebis! En sån där boll är jag sugen på förresten, ngt tips om vart jag kan vända mig? :)

Miah - Kanske är tredagarsfebern? Jobbigt när de har feber :-/

• Lovi

Kul att höra om era 6-månaderskontroller. Lillan här är inte så liten längre, förra veckan när hon fick 5-månaderssprutorna så vägde hon 7,3 kg och var 65 lång så nu är hon normallång och låg ett streck över på viktkurvan. Kanske har hon spurtat i kapp de andra nu? Hon har också börjat sitta själv utan stöd och kan leka bra när hon sitter. Men det får inte hända för spännade saker runt omkring då blir hon så exalterad och nyfiken att hon emmelanåt kan ramla åt sidan. I övrigt är hon också högst tandlös än så länge.

• HelenaOlivia

stackars Emma hoppas hon snart blir frisk att det bara är 3dagars febern, tand oxå på gång, roligt! Snart kan de alla bita varann, hihi

Loa är verkligen lång! och roligt att June kommit i kapp alla, stora tjejen!

Bra Miah att du fick tips av Lisa med färgaffär, jag såg att du ringt och sen har det gått i ett här idag med kusin och mormor.

Imorgon går jag till öppnis kl11 för 13.30 har Niklas playdate med Winston hos en kompis och jag ska shoppa i gallerian, wohoo!!

• 1up
    Queen: GRATTIS! Jag vet hur det känns, en stor seger!

---
    Idde var 65 cm lång och vägde 7200 gram på sin sexmånaderskontroll.
  • LillaStollan

Ami- Fan också. Trodde du skulle få må bra nu Krya på dig!

Novasm- Välkommen!

Miah- Hoppas E snart är bättre. Det är apajobbigt när de inte mår bra. Har hon fler symptom än feber?

Vinter- Skönt att kollen gick bra i alla fall, även om den var lite "tråkig". Tror att läkaren hade rätt i att han ser att L är en helt normal 6 mån bebis. Skitsamma om de inte flyttar en kloss mellan händerna, det kan de alldeles säkert när de är 15 i alla fall

Queen- Heja dig!!!

Behöver lite stöd. Vi har tackat nej till en plats hos dagmamma, det var bara där vi fick plats, inget vi hade sökt... Dagmamman bor i ett likadant hus som vårt, i det närmast centrum. Vi resonerade så att då kan jag lika gärna vara hemma med henne, istället för att dra in en till person i hennes liv (där hon ändå bara kommer vara till vi får en plats där vi vill ha).
    Ringde till hennes förra förskola idag och de har fullt men de skulle diskutera om de kan ta in henne ändå. I så fall blir det att fara till Bromma igen, säkert till nästa augusti (annars får hon vara hemma till vi får den plats vi vill ha). A själv har inte börjat fråga om förskolan eller kompisar än men vi känner att hon skulle behöva leka med jämnåriga. Jag känner att jag och M skulle behöva lite tid för oss, gå på babycafé, fika med er, ta långpromenader osv. Visst tänkte vi rätt när vi tackade nej till dagmamman ändå? Usch vad rörigt det blev nu. Fattar ni???

• Snoppan

Vad händer om dagarna tar slut och vi inte har fått en förskoleplats?
    Det är ju KAOS i bromma.. :(

• HelenaOlivia
    Karin jag tycker ni gjorde rätt, de pratas så mkt om att man ska ge små barn trygghet och då flytta henne hit och dit är ju inte tryggt, bättre och göra som ni tänkt, låter bra. Förstår dock att du och m behöver egen tid och göra bebisa grejjer och A behöver stimuleras av stora men kanske hittar ni barn i parken och leka m. Vore ju gulligt av er gamla fsk om de kunde ta n henne ändå, håller tummarna!

Och Veronika bra jobbat!!!! Fortsätt kämpa!
  • HelenaOlivia
    Snoppan skrev 2010-09-14 20:57:45 följande:
    Vad händer om dagarna tar slut och vi inte har fått en förskoleplats?
    Det är ju KAOS i bromma.. :(
    borde inte platsgarantin gälla? Kanske ni dock måste gå där ni inte vill, jag vet inte, börjar oxå bli orolig att jag ska behöva sätta han på en fsk som ligger helt fel till och att barnet ska behövas lämnas kl.06 för att jag ska hinna till jobbet.
    Vi får hålla alla tummar vi kan!
  • Snoppan
    HelenaOlivia skrev 2010-09-14 21:17:24 följande:
    borde inte platsgarantin gälla? Kanske ni dock måste gå där ni inte vill, jag vet inte, börjar oxå bli orolig att jag ska behöva sätta han på en fsk som ligger helt fel till och att barnet ska behövas lämnas kl.06 för att jag ska hinna till jobbet.
    Vi får hålla alla tummar vi kan!
    Jo, absolut gäller den.
    Men det är ju som du säger.. Du ska man upp mitt i natten för att åka KOMMUNALT dit man ska. Usch :/
  • HelenaOlivia
    Snoppan skrev 2010-09-14 21:22:59 följande:
    Jo, absolut gäller den.
    Men det är ju som du säger.. Du ska man upp mitt i natten för att åka KOMMUNALT dit man ska. Usch :/
    det är inte kul! Ok för mig som vuxen men ett litet barn vill  an inte härja upp med mitt i natten och släpa ut men som sagt vi håller ALLA tummar!
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!