• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • LindaB78
    LillaStollan skrev 2010-09-16 20:02:29 följande:
    Vi var på alb så de borde ju veta tycker man. Vi hade ett jäkla jobb att vakta Funderade på om det inte fanns ett bättre sätt när vi vid två kissningar knappt fångade upp så det räckte.
    H fick oxå kissa i kopp när vi var på Sachscha (hur F-n stavs det?) o de är ju en barnakut så de borde ju veta. Enligt  dem så var det enklast med kopp när de var små (hon var ju under 3 månader då) systrarna diskuterade nämligen med varandra vilken metod som de skulle väja för att samla upp urinen med på henne och kom fram till att kopp tydligen var bäst.

Krya på dig Emma!

Och jag tvättar alltid lilla H med fuktad tvättlapp m vatten. Orkar inte hålla en sprattlande liten flika under rinnande vatten.
  • FrökenX

Inatt har vi varit uppe hela natten med Emma. Hon har panikgråtit och vi tror att hon haft ont i magen. Dessutom har hon fått utslag över hela kroppen. Var in m henne igen och de tror att hon reagerar på antibiotikan och har hon lika ont inatt så ska vi byta. Det kam vara så att hon inte tål den hon fått. Det gör ont i mammahjärtat när liten har så ont och är så ledsen. Man känner sig så maktlös på ngt sätt. Tur att Jocke är hemma från jobbet m mig idag, hade inte pallat detta själv. Nu ska jag tröstäta ett wienerbröd.

• Mollywood

Kramar till Emma och er! Hoppas verkligen antibiotikan tar bra nu.

• Vintervacker

Miah, usch vad hemskt! Bara jag läser UVI ryser jag, jag var förut en sådan kronisk UVI-are som jämt satt på akuten och tiggde penicilin. Nu har det dock slutat sedan några år tillbaka men jag har ändå en penicilinkur hemma som jag sparat i fall att (otillåtet men jag VET verkligen hur det känns då jag fått det). Tranbärsjuice äger för övrigt.

Hoppas att ni får god hjälp och bra att ni är två som kan hjälpas åt. Säg bara till om ni behöver hjälp med något, jag är ju bara ett stenkast ifrån! (Även om jag är förkyld idag och det kanske inte Emma behöver ovanpå allt, hm : )

KRAM!

• HelenaOlivia
    MiahMaria skrev 2010-09-17 13:44:11 följande:
    Inatt har vi varit uppe hela natten med Emma. Hon har panikgråtit och vi tror att hon haft ont i magen. Dessutom har hon fått utslag över hela kroppen. Var in m henne igen och de tror att hon reagerar på antibiotikan och har hon lika ont inatt så ska vi byta. Det kam vara så att hon inte tål den hon fått. Det gör ont i mammahjärtat när liten har så ont och är så ledsen. Man känner sig så maktlös på ngt sätt. Tur att Jocke är hemma från jobbet m mig idag, hade inte pallat detta själv. Nu ska jag tröstäta ett wienerbröd.
    Men fy! Massa kramar till er!!!
    Hoppas verkligen hon kryar sig och att hon inte ska behöva ha ont mera, lilla EmmaHjärta
  • Snoppan

Hoppas lilltjejen blir bättre snart!
    Vi fick ett positivt samtal från farbror doktorn idag, en frisk bebis, de hittade inget på röntgenbilderna så vi slipper allt med sjukhuset! :D

Imorron är det Emilias dop.... Jag....är.......nervös...............

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!