• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • LillaStollan

Miah- Majken hade ju tredagarsfeber. Vi åkte till akuten dag 2 när hon hade över 40, då trodde de eventuellt att hon hade uvi men proverna visade inget och efter 3-4 dygn gick tempen ner.

• Snoppan

Vi åkte in på 4e dagen när Emilia hade feber, då hade hon uvi och de skickade oss på mer koller ang. njurbäckeninflammation. Röntgen osv osv. Inga svar än sålänge. Men jag hoppas för er skull att det bara är tänderna som spökar :) annars skulle jag nog överväga att åka in imorron :)

• HelenaOlivia
    MiahMaria skrev 2010-09-15 11:27:34 följande:
    Blir ingen öppna fsk för oss idag då Emma fortfarande har feber och är skruttig. Igår var den nästan upe i 40 Borde gå över snart tycker jag. Ringde vårdguiden igår och sa att dom tyckte att jag borde gå till vårdcentralen imorgon om hon fortf har feber då. Men hon har ju fått sin fösta tand nu,är det inte därför hon har feber? Vad säger ni andra?
    stackrars er! Alltid bättre kolla en gång för mkt en gång för lite kan känna så gå imorgon om hon fortf är dålig.
    Många läkare osv säger ju att feber INTE hör ihop med att de får tänder men jag vette 17 tycker var och varannan unge får feber och diareé när de får tänder.
    KramarHjärta
  • JooCee
    Mollywood skrev 2010-09-14 18:10:39 följande:
    Joo - Hihi, vilken superbebis! En sån där boll är jag sugen på förresten, ngt tips om vart jag kan vända mig? :)
    Bollen är köpt på BR, perfekt att ha mellan benen och trycka på tycker Emeline.
  • FrökenX

Emma har fortf feber. Ikväll innan nattning hade hon 39.7 så morgon blir det en sväng på vårdcentralen. När jag pratade med sjukvårdupplysningen så sade de att efter 3 dygn så ska man uppsöka läkarvård.

• Alfalfafrö

Jag tror också att de kan få feber mm av att få tänder. Helga hade lite feber inatt och nu kan man se tand nr 2 där i underkäken Vad samma med ettan också, fick lite feber och sen lunde man se tanden...

Har en vän som har en son som alltid blev jätte dålig vid tandsprickning, diarre och feber, tom när de uppsökte läkarvård sa läkaren att det beror på tänderna eftersom han såg hur tandköttet var rött och svullet.
    Men när tandsköterskan kom för info träff på BVC sa hon till henne att man får aaaldrig några problem vid tandsprickning, det har men något annat att göra...

• Mollywood

Joo - ja det såg väldigt motiverande ut :) K testade hemma hos Miah en gång tror jag.
    Önskan blev uppfylld snabbt. Igår fick hon en liknande, fast konformad, av kusinerna som inte behövde den längre (6

• 1up

Ungar är ju infektionskänsliga runt halvåret, så jag kan tänka mig att de kan ha feber "i alla fall". Å andra sidan är det energikrävande att få tänder, och all sådan kroppsaktivitet kan absolut leda till en lätt temperaturhöjning. Har man nära 40 grader är det väl iofs troligare att det är något annat än just tänderna som ligger bakom..

• FrökenX

Hon har fortf feber och var riktigt dålig inatt så vi ska in nu kl 13 på vårdcentralen. Ringde och pratade m dem och de tyckte att vi skulle kolla henne nu. Bäst att göra som de säger...

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!