Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
Jag tycker jätte mkt om er trots att jag inte ens är med en gång i veckan! Som att ni inte visste det... men anywaaaays..
Zacke har i alla fall fått sluta simskolan, det fungerade inte alls. Blir så sjukt ledsen och kan inte låta bli att undra lite vad jag har gjort för fel? Sen får jag nypa mig i armen för att jag veeet att jag gör allt i min makt och alltid har varit noga med uppfostran, rutiner och att han ska känna sig trygg. Han har aldrig fått leva bara vind för våg utan regler eller begränsningar. Det tar emot att erkänna men jag börjar misstänka att detta inte enbart handlar om hans dåliga hörsel utan något mer.. typ någon bokstavskombination eller dylikt. Testade att köra lite som man gör med barn med adhd i dag. Närmare bestämt att förbereda honom på ALLT som komma skall redan från morgonen.
"när vi hämtar dig i eftermiddag så kommer sebastian och madde att vara med, då ska vi gå och leka i parken"
När vi väl kom var det inga problem att gå hem. Det är ofta krig vid hemgång annars och redan där läggs ribban för eftermiddagen.
I parken förberedde jag honom i gooood tid innan vi skulle gå, satte upp "limits" på hur mycket han fick göra innan vi skulle gå, typ du får åka fem gånger till osv..
Inge (nästan) tjaffs när vi skulle gå. På vägen hem berättade jag i prick vad vi skulle göra när vi kom in genom dörren och han fick själv upprepa vad som skulle ske tills att han hade lärt sig "schemat", ta av skor, tvätta händer, äta mellis osv. Även hemma gick det mycket bättre än vanligt.
På det stora hela gjorde i alla fall detta dagen 100ggr bättre, inte en enda gång har vi bråkat på det viset vi brukar göra annars. Men det är jobbigt, kräver sjukt mycket av mig som förälder att hela tiden ligga steget före. Men antar (hoppas) att det är en inkörsperiod från min sida? Jag är annars spontant lagd och har själv svårt att planera in saker.
Hur som helst, senaste tiden har varit rent ut sagt för j ä v l i g. Han skriker, spottar, svär, spelar ut, gråter, springer i väg osv. Han har alltid varit ett ovanligt envist *host* barn men nu är det lixom over the top. Förmodligen en reaktion på syskon men never the less JOBBIGT! Så i sommar är det bootcamp som gäller och till hösten ska jag eventuellt be om en utredning. Sen är det ju de där problemet med hörseln, han blir ju jätte trött av att inte riktigt höra i perioder, kör en del med tecken då och det fungerar bra men.. det återstår ju att se om det blir bättre när han får rör i öronen efter sommaren.
Inte bebissnack men jag behövde snacka av mig.
Jag är slut. Mentalt slut. Därför orkar jag ofta inte följa med för jag behöver lixom ladda batterierna när jag väl är hemma utan honom. Gå runt och pula i min ensamhet här hemma osv.. ja ni fattar!
Om jag orkar ta med honom nästa vecka (han har sommarlov nu) så följer jag med och dejtar, beroende på var och så där. Måste finnas något för honom att göra oxå och risken finns att jag förmodligen inte kunna hinna umgås något med er ändå då han kräver ständig uppassning.