• JooCee

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

elzilen skrev 2010-07-02 23:04:46 följande:
    för att förhoppningsvis lugna dig lite, förstår att hundra saker snurrar i ditt huvud just nu, men Lukas sover oxå så otroligt mkt mer nu än förut. Jag tror att det är värmen som gör att de sover mer för att kunna spara på sin energi och annat som behövs i denna värmen.

Kramen...
    Ja, det är sant! jag har inte ens tänkt på att det varit varmare i dag än i vanliga fall. Dessutom kanske hon blir tröttare/mättare på den nya ersättningen? Ingen aning.. time will tell.. Men det är svårt att inte bygga upp mardrömsscenarion i huvudet. Phu! Ska väl våga gå och lägga mig snart tänkte jag..
  • JooCee

Jag vill oxå umågs! Dock på tok för trött i dag. Tog 3h att natta storkillen igår. Han är så galet orolig varje gång han kommer från en pappahelg. Så han somnade 23, vaknade en timme under natten och gick ändå upp 06. Kul kille! Han är skittrött och grinig men vägrar sova, vi är exakt lika trötta och griniga och vill inget hellre än att sova. = Dålig ekvation!

I lördags var vi återigen inne med Emeline på akuten då hon bara tokkräktes ännu mera av den nya ersättningen. Denna gång trodde dom inte alls att hon var mjölkallergiker....... Så nu vet vi inte vilken fot vi står på eller vad som kan vara fel på henne? Vi har börjat med den vanliga mjölken igen och ska boka uppföljning på Bvc. Suck.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

• JooCee
    HelenaOlivia skrev 2010-07-05 09:59:23 följande:
    En trött mamma och en trött son är inte bra, hoppas ni båda deckar i kväll trots värme och oro för E

Jag blir tokig på läkare som inte kan bestämma sig, man blir ju mer orolig när de ger olika bud hit och dit.
    Hur länge måste ni vänta på att få tid på BVC då? Känns ju som att de på sjukhuset borde kunna mera än en sköterska på BVC eller? Plus att på sjukhus har de väl större möjligheter att ta prover osv.
    Önskar er all lycka till och vi tänker på er.
    KramarHjärta
    Dom ringde från barnläkaren på sollentuna sjh och redan i morgon ska vi dit på pricktest. =) För en gångs skull reagerar systemet snabbt. =)

Hoppas ni har en fin dag där under eken.
  • JooCee
    Lovi skrev 2010-07-05 17:41:46 följande:
    Hoppas att det visar för mjölkallergi. Min erfarenhet ( då i princip alla i min släkt varit mjölkallergiska som barn) är att det inte alltid visar så mkt på pricktestet. Vi har fått tjatat flera gånger om att vi trott barn haft mjölkallergi men läkarna har bara sagt "nä det är så ovanligt" och sen så har det varit det i alla fall. Men jag tänker att det är ju inte så konstigt om lilla E kräks även av nutramigenen. Eftersom hon bajsat blod så är ju tarmen ( om det är allergi) ganska så förstörd eller vad man ska säga och det tar ju ett tag innan den läker, vilket också gör att de fortsätter ha symptom även om man byter till mjölkfri kost.
    Nä jag vet, det är inte förens dom är två år egentligen som man kan få tillförlitliga test men dom ville i alla fall kolla det.

Vi var ju som sagt inne igen i lördags och pratade med en annan läkare. Han tyckte det var konstigt att dom hade dragit slutsatsen att hon skulle vara allergisk då hon inte har några andra symtom alls. Hon bajsade blod tre gånger, that was it och det kunde man tydligen göra av en vanlig virusinfektion. Det sätter sig ofta på magen hos bebisar tydligen. Nu har vi på hans inrådan bytt tillbaka till vanliga sempen och hon kräks mindre och bajset är bra igen. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro? Time will tell helt enkelt. Ska bli skönt att få lite uppföljning med en och samma läkaren nu i alla fall och se om vi kan få någon rätsida på vad detta kan ha varit? =) Om det är allergi ändå så kommer jag helt klart behöva lite råd och pepp från någon med erfarenhet.

Det finns verkligen all mjölig kompetens i denna tråd, det är så härligt! Bvc, släng er i väggen.

Jag saknar er!!!!
  • JooCee
    Alfalfafrö skrev 2010-07-06 19:55:16 följande:
    Haha förlåt med vi var ju redan uppbokade på fredag! förvirrad!
    Veckan efter åker vi dock iväg på måndagen och har ganska tight schema så jag kan tyvärr inte boka in något förtillfället.

Nästa vecka ska aktuella städer för framtida flytt spanas på....helst vill vi bo kvar i Sthlm men det är så urbota dyrt eller så ligger det ändå långt ut i ingenstans dit man ändå måste åka mer än en timme innan man är i stan... suck.. alla vänner finns ju här..
    Ni vill ha hus hus eller? Annars finns det ju hyffsade priser på bostadsrättradhus i förorterna.. typ liknande denna.. men man får ju saftiga hyror då.
  • JooCee

Var förresten hos läkaren i dag med Emmie. Pricktesten visade, som väntat, ingenting. Inte heller  bajsodlingsproven från akuten och blodprovet såg bra ut det också. Skönt! Emeline har börjat bli regelbunden i sitt bajsande igen och kräks ungefär som förut (alltså en hel del) men eftersom att hon går upp i vikt var det inget vi skulle oroa oss för. Mao tror dom inte på någon mjölkallergi! Hon sa att bajs i avföringen kan bero på många simpla saker och inte är helt ovanligt hos små bebisar. Utöver det berömde en uska, en sjuksköterska samt läkaren Emeline för att vara stark, vaken och utomordentligt söt. Det var en stolt mamma och en stolt pappa som med något lättare hjärtan gick därifrån efter besöket. Har dock fortf en gnagande känsla inombords, känns jobbigt att inte veta vad som var fel även om det förmodligen vara nada. Men det är ju så det är att ha barn, man är ständigt orolig för deras välmående.

För att spinna vidare på det spåret.. jag sprang på en gammal vän i dag som gick runt med sin nyfödda i vagnen. Nyfödda och förstfödda. Hon skrattade och sa att hon var fullkommligt livrädd för presic allting, sådant hon aldrig tänkt på tidigare. Kör dom inte lite väl fort i den här korsningen, sa hon med skämtsam blick efter att vi hade pratat om det. Känns skönt att vara ifrån det där första livrädda stadiet i alla fall.

• JooCee
    Alfalfafrö skrev 2010-07-06 20:40:58 följande:
    Tyvärr när man räknar ut det så blir det lika dyrt som att ha en "dyrare" lägenhet men med billigare hyra.. Vi funderar på att flytta ut i någon av ytterförorterna men jag är så hönsig och trivs så bra här.. Hur är sollentuna, lugnt eller?
    Ja, sollentuna är grymt, här finns verkligen allt och det tar ju bara dryga kvarten till stan trots att man har naturen runt husknuten. Är ju en hyffsat rik kommun och bra skolor osv. Det finns så klart sämre områden, exempelvis malmvägen men där säljs det ändå inga hus så där riskerar man inte att hamna om det är hus man söker.
  • JooCee

Tack för i dag! Mycket trevligt!

Nu har vi varit och kikat på huset samt lagt en bud.. iiihk! Har dock inga större förhoppningar då vi inte kan vara med och buda allt för länge tyvärr.. men men. Håller tummarna för att folk är på semester och har bättre saker för sig än att kolla på hus.

• JooCee
    Lovi skrev 2010-07-13 21:11:45 följande:
    Jag ältar mitt dejtande här så länge som det varar. Nu är det iaf bestämt att vi ska på ny dejt :) och genast förstår jag hur smidigt det är om man har famij i närheten som kan barnvakta (nu när jag inte har det) men ev ska min syster +familj komma hit på torsdag och de kan tänka sig att vara det när lilla J sover. Annars är det min kompis H, men hon har barn varannan vecka själv å min kompis C ska ju föda om nån vecka så knappast bra barnvakt.

Förslag på hur man dejtar när man har barn??
    Man kan ju även bjuda hem efter att lillan har somnat! En middag + film är aldrig fel! Sen ställer vi gärna upp som barnvakt vi oxå, men då kanske du vill lära känna oss lite bättre. Vi har ju inte setts så mycket. Vi har ju zackefri helg varannan helg och då kan Emeline vara hemma med barnafadern så kan jag passa barn på annan ort.
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!