• FrökenX

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Fortsättningstråd för oss lattemorsor i Stockholm som fött barn i mars 2010. Här bestämmer vi fikadejter och surrar om bajs och annat som vi finner intressant.

• Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
  • HelenaOlivia
    Vintervacker skrev 2010-09-14 09:52:07 följande:
    Idag är Loas halvårskoll vid 13.30. Pepp! Jag och J är så taggade hehe. Ska bli spännande att se hur lång och tung lillbiffen blivit också!
    kommer gå kanon! Jag vill veta hur stor han blivit!
  • elzilen
    NovasM skrev 2010-09-14 07:49:35 följande:
    Tack så mycket! Jag bor just nu i Stureby men flyttar om en månad till Högdalen. Vilken öppen förskola brukar ni gå till?

Obs: Jag vet att min bild blev lite knasig, men ni får gå in på min sida för att se en ordentlig bild tills jag lyckats göra något åt det här;) 
    Jag bor i Hagsätra, så jag och sonen går till Öppna förskolan Elefanten i Rågsved på tisdagar, tänker börja gå lite grann på torsdagar i Högdalen snart oxå.

ÖPPNA FÖRSKOLAN ELEFANTEN, RÅGSVED
    Elefanten/
    Öppettider

Måndag:  10.00-13.00 öppet för alla 0-5 år, sångstund 10.30,  måndagsgäst, samhällsinformation 11.00

Tisdag: 12.00-15.00 babyöppet 0-12 månader, sångstund 13.30

Onsdag:  Spädbarnsmassage (riktad kurs, föranmälan)

Torsdag:  10.00-13.00 Öppet för alla 0-5 år, sångstund 13.00

Fredag: Stängt

ÖPPNA FÖRSKOLAN EKORREN, HÖGDALEN
    ekorren

Måndagar: 11.00-14.00 Endast för babygrupp 0-6 månader. Sångstund 12.00

Tisdagar: 9.30-12.30 Öppet för barn över 1 år.  Sångstund 10.30

Onsdagar: 9.30-12.30 Öppet för alla. Sångstund 10.30

Torsdagar: 11.00-14.00 Endast babygrupp 7-12 månader. Sångstund 12.00

Fredagar: Stängt

• JooCee
    Vintervacker skrev 2010-09-14 09:52:07 följande:
    Idag är Loas halvårskoll vid 13.30. Pepp! Jag och J är så taggade hehe. Ska bli spännande att se hur lång och tung lillbiffen blivit också!
    Vi hade oxå 6 mån koll i dag, så stor och tung var hon inte (6.8kg) men hon följer sin kurva bra. Testen hos oss gick ut på att kolla rullningar, hur stadigt dom satt och om hon kunde flytta saker mellan händerna.
  • HelenaOlivia

blev ingen öf för oss i dag, Winston har varit mkt nöjd hela morgonen, vilket inte skett på jag vet inte hur länge så blev bara vara hemma och mysa. Man får passa på att njuta.

• FrökenX
    Vinter: hur gick det på 6månaders idag?

Vi skulle oxå ha varit på 6 månaderskoll men Emma är sjuk. Fick feber igår, 38.8 grader och idag hade hon 38.4. Idag är vi istället hemma och tar det lungt. Var ut på en liten promenad tidigare då solen sken för att få lite frisk luft. Har hemmafixat lite här istället

Helena: Plingade dig tidigare. Vet du om det finns nån färgaffär i Liljolms/ Gröndalstrakten? Skulle behöva få tag på vit färg och sandpapper.

JooCee: Så petit hon är din lilla skönhet! Förstår inte vart alla kilon på Emma kommer ifrån....
  • JooCee
    MiahMaria skrev 2010-09-14 14:41:33 följande:
    Vinter: hur gick det på 6månaders idag?

Vi skulle oxå ha varit på 6 månaderskoll men Emma är sjuk. Fick feber igår, 38.8 grader och idag hade hon 38.4. Idag är vi istället hemma och tar det lungt. Var ut på en liten promenad tidigare då solen sken för att få lite frisk luft. Har hemmafixat lite här istället

Helena: Plingade dig tidigare. Vet du om det finns nån färgaffär i Liljolms/ Gröndalstrakten? Skulle behöva få tag på vit färg och sandpapper.

JooCee: Så petit hon är din lilla skönhet! Förstår inte vart alla kilon på Emma kommer ifrån....
    Jag börjar misstänka att de kilon som inte hamnar på henne, hamnar på mig ist? hehehe

Krya på Emma!
  • Vintervacker

Rapport! Loa är 71cm lång och vägde 8,3kg! Han är alltså fortfarande en lång kille men normalviktig, lågt BMI hehe. Sportar numera 74-80 i kläder pga längden...

Dock blev både jag och J besvikna på 6-månaderskollen - läkaren gjorde inga av de test som du skriver om JoCee. Han bara kryssade i rutorna direkt! Han påstod att han såg att Loa hade dessa färdigheter genom att observera honom i rummet med oss bara medan vi vägde och bytte och sådant. Trist! Han bara lyste honom i ögonen lite och kände runt och så var det klart. Well, han är prima skinka iaf!

Miah: Jag har också jagat färgaffärer här tidigare, det finns en liten i Aspudden (precis bredvid t-banan) men bättre att åka till Zinken isf, Börjes färg på Hornsgatan är alltid bra.

• Queenofice

Duktiga era barn är å så stora dem blir :)

Nu mera är man under 100 sträcket å är så grymt skönt :) Lillpruppen ska inte iväg på kontroll ännu så vi väntar med spänning här hemma. :)

• JooCee
    Queenofice skrev 2010-09-14 17:11:51 följande:
    Duktiga era barn är å så stora dem blir :)

Nu mera är man under 100 sträcket å är så grymt skönt :) Lillpruppen ska inte iväg på kontroll ännu så vi väntar med spänning här hemma. :)
    Vad häligt, kämpa på!
  • FrökenX
    Vinter: vad roligt att höra!!! Kanske tur att vi inte var på kontrollen idag då. Kanske en annan läkare nästa vecka. Tack för tipset om färgaffärer oxå!

Helt plötsligt har ungen 39.5 i feber...MEN när jag känner i munnen känner jag något vasst mitt på underkäket. Det är förmodligen därför hon har feber, hon börjar få tänder
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!