Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Nya tråden, nya tråden *dansa runt*

J är i London mån - ons så jag skulle prova på livet som singelförälder ett par dagar men så ringde mamma och sa "ska du komma upp eller jag ned?" så jag fegade ur, tackade ja och nu drar vi till Falun jag och Loppan, på måndag. Så jag missar alla fikor, snyft! Först på torsdag kan jag, fast då har vi ju BVC-gruppen också.

Angående babygympan; jag kommer alltså inte gå på sista passet på onsdag vid Medis, inte heller tisdag på Odenplan som det var snack om, men gärna veckan efter det på Odenplan!

Jag har en till biljett och det står "1-2 personer" på den så om ni vill, Malin och Ida, kan ni hänga på då. Och Miah och Linda kanske som tinat sina kort? Och så hoppas jag att ni har roligt utan mig om ni gympar nästa vecka. Jag var för övrigt på en klass som hette Shape idag 19-20 i Liljeholmen och är HELT slut nu. Samt har sträckt ena innerlåret, aj. Vilken nazist till ledare! Men tog gjorde det. Tyvärr var jag alldeles för otränad för några övningar och stod och sparkade med foten då de andra gjorde dem; man vill ropa "jag har faktiskt fött barn ganska nyligen!".

• Vintervacker

Ja babysim vore kanske roligt, jag har inte tänkt på det och kan inte så mycket om det. Jag gillar ju verkligen att bada, och Loa med förstås. I vilken ålder ska de gå?

• Vintervacker

Helena: Man köper vanlig textilfärg på t.ex Åhlens, större mataffärer brukar också ha. Man köper även textilsalt (det står på färgen hur mkt man behöver) sen häller man bara färg, salt, och ett fixeringsmedel som följer med i färgförpackningen i maskinen och kör. Efter det kör man en extra gång, allt står i instruktionerna. Och då blir plaggen rena från extra färg och maskinen likaså. Det blir starka och bra färger, det enda man ska tänka på är att syntet inte går att färga, så färgar du en vit jacka lila som har nylonsömmar förblir de vita. Men det kan oftast bli coola resultat ändå.... Lycka till!

• Vintervacker

Ha så roligt ute på stan damerna, vi ska fira att J har semester med att käka en favoriträtt och kolla ett avsnitt House (hmm, det är roligare än vad det låter : ) Jag har haft en toppendag men blev lite sur nyss för att han jobbade över och jag missade att gå på ett av mina favoritpass på gymmet - Shape. Vilket fånigt i-landsproblem egentligen? Ibland måste man kommer över sig själv : )

På lördag ska jag ut och svänga mina lurviga med ett par vänner, hoppas de bara är pigga trots att det är dagen efter midsommar...

Tänk, midsommar förra året var man ute i skärgården, festandes, dansandes, och drickandes... och alldeles ovetandes nygravid : )

I år blir det lugnt med J:s släkt. Jag älskar släktsammankomster så det blir kul! Kram och glad midsommar på er alla!

• Vintervacker

Jag kommer också så klart! Saknade er förra veckan då jag var i Falun.

Måndag:  Helena, Linda + Melvin, Miah, Ida + Sigrid, eva-lena, Sophia, Lisa

Vilken tid?

• Vintervacker

Hoppas att allt reder sig Linda! Jag ska också käka Subway. Mmm... har fortfarande rabattcheckar kvar där. Ami jag drömde att du skulle komma med, minns jag låg och halvslumrade och tänkte på röda linjen... : )

Jag får se när jag kommer, sen som vanligt kanske beroende på hur sömnen blir! Jag är uppe så här tidigt (J:s pass) för ovanlighetens skull och har haft en rätt seg natt (00,02, 04, 05!). Som tur är har J semester och vi är båda föräldrar på heltid i fem veckor. Har haft en lat toppenhelg, har inte nattat bebis på många dagar och fått ljuva sovmornar. I lördags satt jag dessutom hela kvällen och halva natten på en väns takterass på Grevgatan och såg solnedgång och måne, ackompanjerat av vin och drinkar och skitsnack. Lovely! Så J har legat i. Igår då jag kom hem från träningen hade han storstädat och stod och gjorde deg till hembakt pizza så nu tänkte jag det var dags att jag hamnade överst på pluslistan igen : ) Det är vackert så här om mornarna.... Oj nu vände sig Loa på mage och kräktes, hm. Ses senare!

• Vintervacker

Nu är jag lite sent ute men - någon som är med på SATS baby imorgon vid Odenplan 11.00? Miah? Linda? Malin? Har en gratisbiljett kvar. Ska dit med Anna.

• Vintervacker
    DENNA VECKA v.26

Torsdag:

Fredag:
    Malin, eva-lena, Lisa

NÄSTA VECKA v.27

Mån: Eva-Lena, Ida

Tis: Eva-Lena, Ida

Ons: Eva-Lena, Ida

Tors: Eva-Lena, Ida

Fre:
  • Vintervacker

Nu är jag inne här och snurrar. Tack för sms Evis, annars hade jag glömt! Det händer ju så mycket på sommaren men jag klagade ju i förra tråden på avsaknad av inlägg så...

Jag kommer imorgon! Ska på en annan fika vid 15 men det hinns ju med. Fika, fika vem kan få nog.

Skulle även ta emot vår nya städerska vid 13.30 men det kan J göra. Vi ska köpa storstädning här en gång i månaden, från ett företag som heter Family First, 125/timmen. Så vår nya dam Claudia få ta dammet ovanpå skåpen, kakelrengöring och moppning - det där man aldrig hinner fram till under veckopassen. Det känns viktigt att det blir lite extra rent nu med en Loa som hasar runt på golvet.

• Vintervacker

Ami: Det började dåligt för att städerskan hade blandat ihop dagarna suck. Så vi väntade en kvart, sen ringde vi. Så hon kommer idag istället, dåligt då jag har blivit sjuk. Och jag hatar att vara hemma då städerskan är här...

Jag har också vuxit upp med hjälp i hemmet, vår Astrid är nästan 80 nu och änka men kommer ändå varje tisdag. Hon har blivit som en familjemedlem. Och jag hade även städerska då jag och exet, båda barnfria och med inte allt för betungande jobb, bodde på 42 kvadrat, ehum... Jag är inte moralkonsevent där kan jag säga, och då jag var liten var det väldigt skämmigt att säga att man hade städerska ("men vad gör din mamma då?") men det ÄR skönt.

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!