Inlägg från: Vintervacker |Visa alla inlägg
  • Vintervacker

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

FIKA.
    Tisdag
    24e: Ettan, Lovi, Ida, Linda, Helena, Eva-Lena, Lisa

Var är det sagt?
  • Vintervacker

Jag tänkte gå på SatsBaby imorgon vid Odenplan, det är också klockan 11, men jag kommer efteråt. Vi brukar ju ha rejät långa sittningar : ) Lovi, vill du med? Annars går jag säkert nästa vecka också, tåget har inte gått.

Angående dessa fribiljetter så brukar jag få dem då och då på pass, i kassan, eller på miniSats, de ger dem helt enkelt "om du har några vänner".. Så det är trevligt.

• Vintervacker

Om det inte blev någon fika så ska jag gå en långpromenad kring 16, vill du med Helena? Smsade Miah om det också, hon var inte på öppnis igår, hoppas hon mår bra, är du online Miah?

• Vintervacker

Helena: Stooort grattis! Vet att du berättade om det där. Vilken dröm! Promenerade igenom Gröndal idag, det är verkligen mysigt. Och nära oss ; ) KRAM!

• Vintervacker

Jag kanske också hänger med emellan, har en fika som blev inställd. Sorry Miah glömde svara på ditt sms!

Får se hur natten och förmiddagen blir bara. Loa är kvar i sin jobbiga fas, eller om det är så han är nuförtiden... vaknar flera ggr för nappen och 05.30 för mat, och hela dagarna är han kinkig om man inte bär honom och leker med honom konstant. Var är min glada kille som älskar att ligga och lattja själv på filten ibland?!

• Vintervacker

Jag kommer kanske på öppnis. Skulle gärna åkt till Sollentuna men pallar inte idag.

Jag har skickat hem mamma men iom att Loa varit snuvig har vi haft riktigt sega nätter och mornar. Nu har jag dock sovit i ett par timmar och Loa verkar snorig men inget mer. Efter fyra dagar är jag rätt säker på att han inte smittar och vågar mig kanske till öppnis.

Damn vad skönt det är ändå med föräldraledigheten att man kan, då det behövs, lägga ribban på minus två och hasa runt i pyjamas hela dagen. Ge sitt barn mat direkt ur burken, äta själv ståendes vid kylen, skita i städning och jobb och måsten och ligga i sängen med lillkobben och leka. Det förutsätter förstås att man lägger ribban mycket högre annars, hm måste nog jobba på den teorin.

Men om någon ska till öppnis kommer jag nog. Vet inte om det blir till sångstunden eller kanske lite efter!

• Vintervacker

Samma här, fortfarande förkyld Loppa och trött morsa. Men jag kommer jättegärna till Sollis någon annan gång JoCee, centrum är ju så fint och trevligt, vi kan ta en liten shoppingtur : )

Nästa vecka ses jag gärna också. På tisdagen har vi halvårskollen bara. Sen får vi se.

• Vintervacker

Jag vill också fika och mysa och gå på öppnis. Behöver komma ut och aktivera lilla herr me-me-me. Idag körde han slut på både mamma och pappa så farmor och farfar fick komma och ta över medan vi drog och storhandlade (vilken glamorös aktivitet vi valde).

Fast nu har vi käkat söndagsmiddag och kollat ett avsnitt av Dexter och laddat batterierna. Och igår kom en dumpad vän över med supergott dyrt vin från det ovetande exets vinkällare som vi kompletterade med lite kex och manchego, gruyere, pecorino... sen blev vi plötsligt fem och kvällen blev suverän.

Och nu laddar jag för en pigg vecka. Har ni andra också uppmärksamhetstörstande gnällande bebisar som vaknar ovanligt ofta om nätterna nu igen?

• Vintervacker

Miah/Lovi jag tror jag hänger på till öppnis i Årsta, måste avvakta hur dagen blir nu först, hur mkt Loa sover. Miah, jag hör av mig till dig kring lunch ang åkandet, det var väl från 13 eller hur hade ni sagt?

• Vintervacker

Idag är Loas halvårskoll vid 13.30. Pepp! Jag och J är så taggade hehe. Ska bli spännande att se hur lång och tung lillbiffen blivit också!

• Vintervacker

Rapport! Loa är 71cm lång och vägde 8,3kg! Han är alltså fortfarande en lång kille men normalviktig, lågt BMI hehe. Sportar numera 74-80 i kläder pga längden...

Dock blev både jag och J besvikna på 6-månaderskollen - läkaren gjorde inga av de test som du skriver om JoCee. Han bara kryssade i rutorna direkt! Han påstod att han såg att Loa hade dessa färdigheter genom att observera honom i rummet med oss bara medan vi vägde och bytte och sådant. Trist! Han bara lyste honom i ögonen lite och kände runt och så var det klart. Well, han är prima skinka iaf!

Miah: Jag har också jagat färgaffärer här tidigare, det finns en liten i Aspudden (precis bredvid t-banan) men bättre att åka till Zinken isf, Börjes färg på Hornsgatan är alltid bra.

• Vintervacker

Miah, usch vad hemskt! Bara jag läser UVI ryser jag, jag var förut en sådan kronisk UVI-are som jämt satt på akuten och tiggde penicilin. Nu har det dock slutat sedan några år tillbaka men jag har ändå en penicilinkur hemma som jag sparat i fall att (otillåtet men jag VET verkligen hur det känns då jag fått det). Tranbärsjuice äger för övrigt.

Hoppas att ni får god hjälp och bra att ni är två som kan hjälpas åt. Säg bara till om ni behöver hjälp med något, jag är ju bara ett stenkast ifrån! (Även om jag är förkyld idag och det kanske inte Emma behöver ovanpå allt, hm : )

KRAM!

• Vintervacker

Oj detta hade jag missat, så himla roligt Miah! Oj vad verkligt det känns nu... hur känns det för dig, att vara på UL igen, efter ett år? Känns det som om tiden gått snabbt, känns det konstigt?

När vi var på UL var jag övertygad om att det inte skulle vara något barn alls, bara en liten klump eller luft : ) Men det var det inte....

• Vintervacker

Idag ska jag gå förbi Stadsmissionen i Gröndal och kolla lite på en present till Loas kusiner som fyller år på söndag. Man får bara ge dem begagnat (dem = tvillingar) vilket jag tycker är ett bra inititativ. Så det blir kanske någon leksak eller t-shirt. Jag ska dit kring 13 om någon vill hänga på.

Sedan tänkte jag ta en promenad om vädret blir bättre, luften är i alla fall härlig. Har haft noll träningslust den här veckan (jag håller ju igång rätt bra annars) och då låter jag helt sonika bli det, skönt hehe : ) Något jag har lärt mig med åren... träna själen istället.

• Vintervacker

Kanske som vår röda PoP? Det är ju finspårig manchester, babycord som det kallas... Låter bra iaf!

• Vintervacker
    JooCee skrev 2010-10-20 13:43:11 följande:
    En sådan har vi, fast brun. I storkek 74, vilken storlek har ni? Jag tycker den börjar bli för liten, börjar undra hur det kan komma sig då hon bara är 66-67 lång? Den är lagom upptill och i armar men fötterna börjar kika ut. Hmm.. Kort i benen kanske? Hur upplever ni den?
    Det är också 74 men PoP är ju så stora i storlekarna. Jag tycker att den passar bra, och Loa är ju lång. Men - jag har korta ben fast jag är lång (30 i jeanslängd och 175 lång) så även min pappa och jag tycker Loppan har detsamma, kanske det är därför. Han har 68 i byxor och 80 i bodys men vi har ständigt problemet att de åker av axeln och blir sladdriga liksom.
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!