Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!
JoCee: Vad jobbigt det verkar med Zacke! Förstår din frustration mycket väl. Och utredning låter riktigt jobbigt, dvs att det är så allvarligt och att ni misstänker att ni har ett bokstavsbarn. Hoppas det blir bättre med rör i öronen. Men det känns långt "till hösten" om han är bråkig, eller?Jag hade ingen aning om att det där med att man ska tala om för barnet i förväg vad som ska hända är något man rekomenderar till bokstavsbarn. Jag använder det konsekvent med min trotsiga 2-åring. Och det funkar (nästan alltid) super! Rekomenderar det varmt ill alla föräldrar med trotsiga barn. Jag kan dock inte berätta roliga saker för lång tid innan eftersom han inter rikigt har något bra tidsperspektiv ännu och vill att roliga saker ska hända NU.
Jag var riktigt nöjd när jag löste den potentiella katastrofen med Hedvigs 2månadars läkarundersökning på detta sätt. Melvin är nämligen rädd för barnläkaren här i Fruängen. Och jag förstår honom. Han har haft några riktigt tuffa läkarbesök hos henne pga sina allergier och att han nästan alltid får riktigt djup slemhosta när han blir förkyld. jag skulle oxå bli rädd för doktorn om jag blev fasthållen och tvingades andas in luftrörsvidgande ur en mask.
Jag var tvungen att ha med mig Melvin till BVC när Hedvig skulle dit och jag började förbereda honom flera dagar innan: "Hedvig ska till doktorn, inte Melvin. Först ska vi leka lite i väntrummet, sen ska vi träffa bvc-sköterskan, Hedvig inte Melvin, sen ska vi leka lite till i väntrummet sen ska vi gå in till Doktorn. Det är Hedvig som ska till Doktorn inte Melvin... osv". Allt gick riktigt bra! Och när vi åt middag på kvällen så säger Melvin spontant: "Melvin inte ledsen (hos) doktorn!" Hurra det funkade!
...och cerazette verkar vara riktigt elaka små piller. Kram till er alla som äter dem! Är det någon av er som mår bra?
När jag läser om era besvär är jag riktigt nöjd med mitt beslut att testa kopparspiral. Inga fler hormoner för mig.