Inlägg från: LindaB78 |Visa alla inlägg
  • LindaB78

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Kommer inte att komma imorgon Gråter Hedvig är sjuk. Ska skriva ett långt inlägg och berätt om vår midsommar sen när jag orkar. Är så förtvilat trött just nu. Men summa sumarum är att vi har tillbringat ett dygn på Sasscha. Bli inte för bestörta nu och skriv oj oj oj, etc. Jag ska förklara sen. Men virusinfektioner är inte att leka med när man är så liten.
    Ha de bra i solen imorgon.

• LindaB78
    Miah: Styrkekramar till dig och sambon! Förstår att det måste kännas jobbigt och splittrat för er. Vet inte vad jag själv skulle ha gjort, jo  det vet jag förresten. Och det skulle vara med blandade känslor jag valde ännu mera vardagskaos om några månader än vad vi redan har.

Lisa: eftersom jag har båda barnen ensamma denna vecka så får tyvärr träningspremiären vänta tills efter att vi kommer hem från Gotland. (om 2 veckor). Är dock ruskigt sugen på att komma igång. Fluktade lite på nya träningskläder idag. Men denna vecka så är kvällarna proppade med besök och tårtbak (fyller ju år på fredag)
  • LindaB78

Nästa vecka drar vi till Gottland så då blir det inget fika.
    Saknar er! Denna vecka har ingenting blivit somm planerat. Alla mina fikadejter har blivt inställda pga av sjukdommar antingen Hedvig eller fikadejten!
    imorgon ska vi ta oss till Aspudsparken och titta lite på djur. lagom aktivitet för en 2-åring. Sen ska jag försöka baka lite på eftermiddagen, få se hur det går...

• LindaB78

Miah: zgrattis eller vad man nu säger!? Måste vara otroligt skönt att ha fattat ett beslut. Glöm inte att njuta av Emma bara. 7ardagslivet kommer att bli kaos men också helt underbart ibland! Psykologerna. Säger f ö att 4 år mellan barnen är det bästa. Och det rådet har. Ju inte jag följt. SAKNAR ER. Hoppas någon vill fika med mig. När vi är tillbaka från Gottland

• LindaB78
    JooCee: Vad läskikgt! Hoppas att det inte är något allvarligare än allergi. Om det är mjölkallegi och du vill ha lite coatching så har jag en viss erfarnhet som mamma till en fd mjölkallergiker. Mjölk växer ju dessutom bort för de allra flesta. Håller tummarna för att ni får besked snart, aldrig roligt att vänta.
    Och när det gäller mjölkfri ersättning (Nutramigen, eller vilken det nu blev) Om inte lillan gillar den smyg i ett krm vaniljsocker i början och ta bort det när hon har accepterat den. Melvin gillade nutra! Jag vägrade dock köpa sinlac gröten för den smakade så läskigt körde på EnaGo och Sempers istället.

Det ska bli sol nästa vecka på Gottland! Yeey!
  • LindaB78

Städhjäkpvore nice! Vårt hem har totalt sackat ihop. Vi har bestämt oss för att skaffa städerska när i båda börja jobba igen. Vi tycker inte att det är motiverat när en är hemme. Även om jag gör mitt bästa för att inte vara hemma om dagarna.

• LindaB78
    Lovi: Roligt att namngivningen blev lyckad!
    Spännade med en andra dejt! Tyvärr har jag inga dejtingtips och kan inte riktigt erbjuda mig som barnvakt heller.  men det gäller nog för dig att utnyttja alla chanser till barnvakt du kan få! Och om det blir en  4, 5 dejt... så är det kanske dax för J att få vara med. Om du kan slappna av då vill säga. Det är ju ändå en potentiell pappa till J som du dejtar.
    Jag blev för övrigt otroligt illa berörd av din beskrivning av mötet på Gullmars. Jag förstår inte riktigt varför han beter sig som han gör. Eller att hela hans släkt, som faktiskt är Js släkt oxå, inte vill veta av henne. Att de inte vill ha något med dig att göra, det är en sak, men J har ju inte gjort dem något mer än att finnas till. Hur länge ska han vara sur på dig för att du valde att behålla barnet? När ska han bli vuxen och börja ta ansvar för sina handlingar? Det känns som att det måste ligga något annat bakom. Livet tar ju inte slut för att man blir pappa, som han verkar tro. Tvärtom det får en ny innebörd. Sen undrar jag lite hur han kommer att reagera (och vad du tänker göra) när du står där och väntar på bussen med en livlig 3-åring och han kommer förbi. Det måste ju även vara lite svårt för honom att mörka att hon finns till, för han betalar väl underhåll?!! Hur kommer en framtida flickvän att reagera när hon får veta att han har en dotter som han inte vill veta av?

JooCee: budgivning spännande! finns objektet på Hemnet, blev givitevis grymt nyfiken på vad ni är spekulanter på.  Är dock inte ett dugg avis på dig, det är så himla skönt att ha gjort sitt val och skuldsattsig över öronen redan.
  • LindaB78

Hej på er alla! Ida: trevligt för dig att barnen sköter sif och att du får sova! Nu är vi tillbaka igen efter Gotland och landställe. Även om i år är året då internet har gjort entre på landet så är mobilteckningen fortfarande urusel. Kanske man inte tror så där mellan Nyköping och Okölesund. Men det är det. Hedvig ska nu stå hela tiden. Börjar ställa lite krav på sin omgivning. Är det någon som har något smarrigt recept på röda vinbär? Jag äger en enorm rödavinbärsbuske som typ ger 15 L bär och så mycket gele äter inte min släkt. Är det någon som vill ha en liter eller 2 så får ni. Gärna komma förbi och plocka.. Saknar er! Men tiden räcker inte till när man har en trädgård att ta hand om.

• LindaB78

Ida: djupt impad av Helgas framsteg! Blir hon ett utav de barnen som man blir tvungen att sätt hjäm på för att de lär sig att gå innan de riktigt har den koll som egentligen behövs?

Invägning för mig och H igår. Glass och semestergott till trots så har jag ändå lyckats tappa ett gravkilo under Juli. Denna viktminskning går långsamt. I höst så blir det krafttag på min vikt. Hs var dock lite mindre än förväntat och det beror nog på vårt amningssturl, jag hoppas att det vänder snart. (skrev om det i den andra tråden).

Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!