Inlägg från: LindaB78 |Visa alla inlägg
  • LindaB78

Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!

Joo: håller tummarna för att Z nu slipper ha ont i öronen! Hoppas att han inte blir rädd för sjukhus pga av sövningspaniken.

Lotta: såg på FB att ni håller på att renovera köket. Jag är nu ute på turné bland olika köksleverantörer för att vi ska göra om vårt. Vi har valt bort IKEA pga att derat mått inte passar oss. Så jag undrar vad har ni valt för kök? Har ni anlitat hantverkare och i så fall vilka? vad tycker du verkar vara det bästa med ert nya kök och vad har du kompromissat bort som du skulle ha velat ha? Och hur ser det ut?
  • LindaB78
    Mollywood skrev 2010-09-12 19:09:47 följande:
    Vi har bara gjort "mindre" justeringar utan att byta ut köket, men det är stora ändringar för oss :) Tidigare ägare hade placerat kyl/frys med överskåp vid fönstret och istället haft matbordet i mitten av rummet där det var för mörkt och murrigt enligt mig. Så nu har vi placerat om kylfrysen, matbord vid fönstret och köksö med barpallar i mitten av rummet istället - love it. Hade gärna velat ha inbygd micro och en mysig liten bänk med dynor och kuddar, men det ser jag ingen plats för just nu. Kan verkligen rekommendera ett platsbyggt vitrinskåp, vårt är ikeastommar dock, men det  är vackert att se tekopparna och vinglasen ;) I övrigt är det väl lite gammaldags vitt kök, kan posta bilder på fb.

Bilder, jättegärna!

Vitrinskåpsluckor kommer vi inte att ha. Vi har ett fristående vitrinskåp i vardagtsrumsdelen av vårt kök/vardagsrum (öppen planlösning) där vi har "finglasen". Vårak öksskåp är nämligen så himla proppis så vi vill dölja röran bakom skåpdörrar. Annars så är det något som defenitivt kan bryta av en kompakt skåpvägg och göra hela köket mycket trevligare.

--------------------------------------

Ingen fika för mig denna heller :(. Hela veckan är uppbokad.  Och på lördag drar vi till Mallis (!) för en vecka i solen. Längtar, längtar!

• LindaB78
    JooCee skrev 2010-09-13 18:26:45 följande:

">

" target="_blank">

Emeline sätter sig själv nu! (I slutet av klippet) *stolt mamma*
    Ser man på! Min lilla tös känns helt plötsligt väldigt liten. Vad några veckor gör skillnad i utvecklingen.
    Jättesöt body!

NovasM: välkommen!

Till alla er som inte får sova på nätterna: Hjärta Kram Hjärta
  • LindaB78
    Ami G skrev 2010-09-13 19:26:52 följande:
    åhe. jag vill också fika och besöka smitthärdar (eller vad var det du kallade öppna förskolan, 1up?)
    men jag är inlagd igen på KS. har varit här i fredags och sen kl 8 imorse för tusen olika undersökningar och nu ligger jag alltså åter inne. Lilla och pappan var här en stund, men har åkt hem igen. Aj i hjärtat på den hörni, att behöva vara ifrån dem så här, det är fan riktigt förjävligt. Vi får se när de släpper hem mig, ska på undersökning kl 11 imorgon fm o efter det får vi se vad som händer.

håll lite tummar, will you!? 
    Åh nej! Krya pådig! Nu får du ta och bli frisk på riktigt.Hjärta
  • LindaB78
    1up skrev 2010-09-13 21:24:56 följande:
    Ami: Parat med vuxendagis, ja! Barnen låg som akvariemalar på golvet och bara sög i sig hundhår, strumpludd, varandras snor ("Assåjagvetatthantypverkarsnorigmendetärbarasåndärsnuvasomkom mernärdetblirkallt!"), smågrus, någon annans trasiga kex och fan vet vad. Det tog två dagar, sedan var vi båda rejält febriga. Kan jag veta att det berodde på ÖF? Nä. Kan jag tänka mig att anta det? Ja.

Krya på dig, hjärtat. Verkligen.
    ...och har man en storebor som spenderar sina dagar på den stora bacillspridaren dagis, så spelar det liksom ingen roll om lillan är den 5:e bebisen den dgaen som suger på så samma leksak...
    Finns det en förkylning i farten så lär förkylningsmagneten storebror generös som han är dela med sig.
  • LindaB78

Glöm det där med spontanfika idag.

Jag och H ska gå på vårt första SATS baby istället för att sitta still o fika. (kl 10 i kungens kurva)

Sen ska vi ut på lite ärenden på eftermiddagen. Ha en trevlig dag i regnet. Kram på er!

• LindaB78
    LillaStollan skrev 2010-09-16 20:02:29 följande:
    Vi var på alb så de borde ju veta tycker man. Vi hade ett jäkla jobb att vakta Funderade på om det inte fanns ett bättre sätt när vi vid två kissningar knappt fångade upp så det räckte.
    H fick oxå kissa i kopp när vi var på Sachscha (hur F-n stavs det?) o de är ju en barnakut så de borde ju veta. Enligt  dem så var det enklast med kopp när de var små (hon var ju under 3 månader då) systrarna diskuterade nämligen med varandra vilken metod som de skulle väja för att samla upp urinen med på henne och kom fram till att kopp tydligen var bäst.

Krya på dig Emma!

Och jag tvättar alltid lilla H med fuktad tvättlapp m vatten. Orkar inte hålla en sprattlande liten flika under rinnande vatten.
  • LindaB78

Helenas inlägg till trots:

Är det någon som  är lite fika/lunch/promenad sugen på måndag?

• LindaB78

Miah: Roligt att allt såg bra ut på RUL!
    ...och UL-fotot sitter på kylskåpet? Av någon outgrundlig anledning så sätter de flesta upp ultraljudsbilderna just där.

Håller med Amis förslag om osten. plastpåse ihopknuten eller med klämma i en vattentät plastburk, eller glasburk brukar funka.

• LindaB78

Fikar gärna lite imorgon. Hade tänkt att bara vara hemma imorgon. Men efter dagens katastrofdag så måste jag bli lite uppiggad av lite sällis!
    Tar mig gärna till Liljeholmen imorgon.

• LindaB78

Vet precis hur mycket det är att fiffa!
    Varje småsak tar inte så lång tid men allt till sammans tar mycket tid och kraft.
    jag hoppas innerligt att festen blir toppenlyckad!

• LindaB78

Jag och maken tänkte oxå gå på mässa på fredag. men vi ska som han uttrycktet det "göra Hus och Hem hard core". Hmmm... Vi ska alltså dit och få insperation och idéer till vår kommande storrenovering. Tänkte titta in lite på underbara barn oxå. Kanske vi stöter på varandra.

• LindaB78
    HelenaOlivia skrev 2010-10-05 14:53:38 följande:
    Vi fick en tid till vc imorgon kl.10 så får se va de säger då Winston nu varit föskyld så länge, vill att de kollar öronen och halsen så man vet om nåt gör ont.
    Så vi får se efter det om vi kommer till öppnis.

Vi ska iallafall vara friska till på fredag och lördag och där med basta!
    Krya på dig Winston!
  • LindaB78

Men, jag vill oxå leka! Fast aldrig på onsdagar eller torsdagar. (fast fikatid med kopisar från förr respektive babysim). Har inte möjlighet att åka till råsunda på fredag eftersom jag och Hedvig ska vara fotomodeller på fredag.
    Någon som vågar komma ur sin komfortzon och testa öppna förskolan i Älvsjö på måndag (babyöppet 13- 16:30) ? öfsk ligger i nätverkshuset vid älvsjö station.

• LindaB78
    HelenaOlivia skrev 2010-10-12 19:13:31 följande:
    jag och fru.Alm har bestämt träff kl.11 vid Lindex och ni är varmt välkomna att leka med oss Hjärta
    Min onsdagsfika har just blivt inställd. (Litet hurra!) Så imorgon blir det öppis liljeholmen för mig och Stumpelumpan!
Svar på tråden Marsmorsorna 2010 a.k.a lattemaffian surrar vidare om bajs och annat viktigt!