Tänkte ge en kort uppdatering ang. Sam med..
Hans infektionsastma har spökat extremt de sista månaderna och han har varit mycket hemma.
Nu har vi iaf börjat gå till en läkare för astman och hon verkar suverän!
Hon började med att höja hans mediciner och om inte det hjälper så ska vi få utskrivet ett pulver som heter singulair och som ska ges på kvällen och som många får bra hjälp av.
Sedan är där även tagit prover för att se om det kan vara pollenallergi, dock var hon noga med att betona att han kan vara på väg att utveckla pollenallergi och då är det inte säkert att det syns i proverna än, även om han reagerar på pollen redan.
Sen minns jag inte om jag skrev och berättade att Sams vanliga läkare är tillbaks igen, jag tror att jag gjorde det iaf.
Nu känns det tryggt igen, vi vet att vi har henne bakom oss som stöd och hon har bra koll på Sam.
Vi har testat att introducera mjölk i kosten nu och än har det funkat, så vi hoppas på att hans mjölkproteinallergi är borta nu..
Maten går väl lite upp och ner iom allt strul med astman, vissa dagar äter han bara vällingen, men de flesta dagar äter han iaf ngt..
Och många av dagarna äter han riktigt bra, det är så underbart att se!
Igår vaknade han på morronen och sa mamma jag är hungrig, jag vill ha mat, jag vill ha majskolv! Söta unge
och hör och häpna..
Sam var så satans trotsig häromdagen vid matbordet och betedde sig riktigt illa, så det slutade med att han hamnade i soffan och jag satte undan hans tallrik och sa att han fick tillbaks den när han slutat med dumheterna.
Efterår stannade jag bara upp..
Herregud, jag hade skickat bort Sam från matbordet och tagit undan hans tallrik..
Trots att det var en tråkig situation så kändes det riktigt stort..
Den dagen trodde jag knappt skulle komma..
Och ja, efter ett par minuter så kom han ut igen och satte sig fint och åt nöjt vidare på majskolv, kotlett och potatis
Inte bara det, han kommenterar doften av mat med, den dagen hade vi grillat och då sa han till mig medans jag grillade att han tyckte det doftade jättegott och att det fick hans mage att kurra..
Vid matbordet diskuterade jag och Martin huruvida jag skulle grilla honungsglaserade revben nästa gång och då utbrast Sam glatt att "jag tycker VERKLIGEN att det låter jättegott!
ang. vikt har han börjat ta sig uppåt igen, han är 3½ (+ngn dag) och när vi var hos astmaläkaren förra veckan stannade vikten på 12,2kg
Han växer så det knaknar med, han är 97,5cm nu och har vuxit 4cm redan i år!
Det som känns så otroligt skönt nu, det är att även om det kommer en dålig period när han knappt vill äta annat än välling och lite frukt och grönt så får jag inte ont i magen längre..
För jag vet att det vänder igen och han börjar äta.
Även om han inte äter stora portioner än så äter han och hela hans inställning till mat är så annorlunda idag..
Jag läser fortfarande det mesta här inne och tänker på er allihop!