Skumboll skrev 2010-05-24 11:17:04 följande:
Jag dör, vilket jävla skitsystem kommunen har för dagisplaceringar. Vi har ju fått en plats på ett dagis nu, men det är inte alls vårt förstahandsval. Till vårt förstahandsval har vi stått i kö till i över ett år, trodde vi. Samma dag som S skulle börjat på dagis i oktober 09 så ställde vi oss i omplaceringskö för att kunna byta dagis så fort som möjligt. Men så fick han ju inte börja och man sköt fram placeringsdatumet typ 10 gånger - DÄR föll vi ur kön på vårt förstahandsval. För, man måste börjat en placering förrän man får ställa sig i omplaceringskö. Hade väl varit okej om någon sagt något, men inte ett jävla pip! Så, trots att det inte var vårt fel att dagiset inte hade utbildning och inte vårt fel att han inte fick börja så fick vi sota för det. Nu kommer simon börja i aug/sept och inte förrän då får vi ställa oss i kö. Och från de som har hand om kösystemet på kommunen låter det "det är väl bara att byta så fort en plats finns ledig". Han har nog ingen erfarenhet av autistiska barn minsann....! Så jävla lätt är det inte, men det fattar ingen!
Välkommen till klubben!! Jag är asförbannad på stadsdelsförvaltningen här. E och hans bror fick ju dagmammeplatser och skulle börjat i maj. Sen blev jag kallad till ett möte där dom tog tillbaka platserna (????????????????????). Då sa en av tanterna på stadsdelsförvaltningen att E skulle prioriteras eftersom man inte får ta tillbaka platser. Jag skulle höra av mig när jag hittade lämpligt dagis. Nu har jag hittat ett där det fanns ledig plats och den avdelningen har ett till barn som inte äter och personalen där är jätteduktig. Då ringde jag upp och fick prata med nån häxa som säger att E inte alls kan få hjälp men hon förstår att jag är arg eftersom man absolut INTE får ta tillbaka platser. Dom har gjort jättefel och bla bla bla. Så vi har bråkat massor. Jag tänker ringa hennes chef och lämna en j-vla massa klagomål. Jag skiter i dagisplatsen nu för jag ordnar det på annat sätt men jag tänker bråka bara därför att. Jag avskyr små insnöade tanter som suttit på samma jobb i 40 år och tänker fyrkantigt.
Jag förklarade för ena donnan att jag tycker att det är illa att dagmamman sitter och handplockar barn. Och då blev hon upprörd och sa att så går det inte alls till och man får minsann inte tacka nej till barn och så funkar det absolut INTE och bla bla bla bla. Då sa jag bara att hon tackade ju nej till MITT barn. Då blev det tyst i luren ett tag och sen sa hon : eh.......ja......jo.....
Sen bråkade vi lite till och sen meddelade jag henne att jag tänker prata med hennes chef. En till insnöad liten tant som håller sin puckade personal bakom ryggen....ska nog gå ett snäpp högre och tala med någon om hur illa behandlad jag blivit
Usch vad irriterad jag är idag.