• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • michiara

Sia75: Jag tror inte att barnen helt apropå börjar äta bara för att man själv är avslappnad. så nej hjälpte det barnet skulle jag ju inte behöva vara i denna tråd fast hon är 10 år. men man mår själv så satans mycket bättre av att vara det.. och min tanke är att barnen kanske kanske en dag kan ta en tugga till bara av farten för att hela måltiden är avslappnad i stället för att den vuxna sitter stel som en pinne och räknar mängder.
  • Skumboll

Hej Michi! Vad skönt med semester! Och vad kul att ni var i Knivsta just, där bor min bror.

Anyway, vi bor i Österåkers kommun. Skulle vara kul att veta om han känner till något om hur det brukar fungera här. 
    ♥ Simon ♥
  • michiara

Jag älskar Knivsta, känner mig som hemma här. K bor precis vid pendeln, har spåren bara några meter utanför fönstren. Så nu när jag druckit morgonkaffet på uteplatsen har jag sett tågen fara förbi hela tiden  Direkt när jag landar här känner jag sådant lugn och frid. Vet inte vad det är, för det finns ju inte direkt så mycket att göra, men kanske just därför.. Innan jag åker hem på fredag måste jag in i en affär som heter flitiga fingrar, vill minnas att det är massa krims krams där

• Skumboll

Jag som tycker att knivsta är typ världens ände....

Säger jag som bor i världens andra ände.... hahaha. 
    ♥ Simon ♥
  • michiara

hahaha är det typ lika litet där du bor? Iaf svarade K att han inte hade hört ngt om dom eftersom den kommunen ligger så långt från Solna där han jobbar. Trist. Jag blev oxå nyfiken

• Skumboll
    michiara skrev 2010-05-26 13:43:01 följande:
    hahaha är det typ lika litet där du bor? Iaf svarade K att han inte hade hört ngt om dom eftersom den kommunen ligger så långt från Solna där han jobbar. Trist. Jag blev oxå nyfiken
    Njä, österåker är nästan tre gånger så stort om man ser till folkmängd. Men österåker är stort till ytan så det känns lika mycket som landet som knivsta gör. 
    Vad trist att han inte hört något om vår skitkommun. Hade varit roligt. 
    ♥ Simon ♥
  • Preppy

Skruttan: Jag skulle tro att alla infektioner som liten gått igenom säkert ställt till det för W. Tycker att de flesta barnen som är här har problem med infektioner eller allergier, astma och reflux. Känns som att sjukvården inte riktigt förstår att barnen kan ta skada av att vara sjuka så mycket. Tänker mest på deras förhållande till mat nu. Hoppas att ni får fortsätta med minimax om det nu fungerar!

michiara: Oj vad mysigt! JAg är faktiskt inte avis. Jag vill bara åka hem och låsa in mig med min nya symaskin!

Hab var vi på idag. Vi ska söka avlösare tyckte kuratorn. Många timmar dessutom. Minst 30-40 timmar i veckan. Jag undrar hur jag kommer att gilla det egentligen. Känns lite som ett misslyckande men konstigt att ha en annan person i mitt hem. Hur kommer det att vara? Om det blir som vi tänkt kommer vi ha avlösare när maken jobbar helg t ex. Jag och flickorna kommer ju inte att kunna åka bort hela helgen när avlösaren är där. Hmmmmm mycket att fundera på.

• Skumboll

Vet ni, idag fick vi bifall från LSS. 20 timmar i månaden fick vi beviljat, så nu gäller det bara att hitta en lämplig avlösare. 

Verkar vara lättare sagt än gjort dock, antingen har vi bara otur eller så vill ingen ta hand om fantastiska lilla S. {#lang_emotions_cry} Har annonserat hos psykologstudenterna, på socialhögskolan och sphiahemmets högskola, men inget napp. Ska jag gå ut i lokaltidningen och annonsera kostar det typ 6 pix. Blä. 
    Och så ringde vi till kirurgmott. idag för att se ungefär när S är inplanerad och att vi mer än gärna kan ta återbudstider. I journalen och remissen står det ju klart och tydligt att op ska ske innan sommaren... och den tiden har vi ju redan passerat var vi ju båda överens om. Vi fick iaf numret till koordinatorn så får vi se om vi kommer fram till något vettigt. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Preppy skrev 2010-05-26 13:51:05 följande:
    Skruttan: Jag skulle tro att alla infektioner som liten gått igenom säkert ställt till det för W. Tycker att de flesta barnen som är här har problem med infektioner eller allergier, astma och reflux. Känns som att sjukvården inte riktigt förstår att barnen kan ta skada av att vara sjuka så mycket. Tänker mest på deras förhållande till mat nu. Hoppas att ni får fortsätta med minimax om det nu fungerar! michiara: Oj vad mysigt! JAg är faktiskt inte avis. Jag vill bara åka hem och låsa in mig med min nya symaskin! Hab var vi på idag. Vi ska söka avlösare tyckte kuratorn. Många timmar dessutom. Minst 30-40 timmar i veckan. Jag undrar hur jag kommer att gilla det egentligen. Känns lite som ett misslyckande men konstigt att ha en annan person i mitt hem. Hur kommer det att vara? Om det blir som vi tänkt kommer vi ha avlösare när maken jobbar helg t ex. Jag och flickorna kommer ju inte att kunna åka bort hela helgen när avlösaren är där. Hmmmmm mycket att fundera på.
    Pipen; jag antar att ni kommer söka avlösning via SOL? (eller tillhör ni personkrets?). Tänk bara på att du kan bli av med vårdbidraget när du söker avlösning. S får gå max 15 timmar på dagis och ha max 5 timmar avlösning i veckan, annars blir vi av med hela vårdbidraget. Jag råder dig att kolla detta INNAN du söker. 
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13