Carro skrev 2010-05-25 00:42:45 följande:
sia75;Hur blir det om du mixar korven och makaronerna? Samma smak, men lättare konsistens att svälja..Hur är det för övrigt med tanke på sväljsvårigheterna, har man kollat upp halsmandlarna så att dom inte är förstorade?Tyvärr verkar just reflux ställa till en del del för många barn, här är fler barn i tråden som har det.. Sondnärig innehåller mer näring än vanlig välling vad jag förstått iaf.. Dock är det inte lika smidigt att nyttja som vanlig välling eftersom man är beroende av recept (numera livsmedelsanvisningar) och att hålla koll på lagret hemma så att man hinner beställa hem i tid innan lagret sinar..Hur funkar Ena Go?Ett tips är att Semper har precis kommit ut med mjölkfria vällingar från 1 år, dels risvälling och dels fullkornsvä
lling.Vi testade att ge det eftersom vi hade tyckte det varit skönt att komma ifrån sondnäringen men tyvärr föll det inte herrn i smaken..
Jo jag prövade det i helgen men det går inte att mixa bort bitarna helt. Kan inte få det till slät konsitens med stavmixer. vet inte om man skulle satsa på att köpa ngn annan speciell mixer. Känns som vad man än gör o även när man i bland tror han gillar ngt som tex glass så blir det inte mer än lite lite bara. O nästa gång gillar han inte alls glass.
Semper välling körde jag ett tag men känns som han mår bättre med enagoo. Tror han gillar enagoo bättre. Dock har jag börjat blanda i lite fullkornsvälling från semper i enagoovällingen ngra gånger om dagen o får se om det är bättre på ngt sätt. Semper vällingarna måste man själv tillsätta lite olja i och då blir det så mkt att pyssla med om man inte är hemma tycker jag. Räcker med att hålla på med blanda förtjockningsmedlet.
Tack jag ska be att få kolla halsmandlar med. Och nämna för läkaren nästa gång om sondnäring är bra alternativ om han i längden bara äter välling.