• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Frisören
    En Dum En skrev 2010-05-18 20:20:23 följande:
    Usch vad dåligt det går för alla just nu verkar det som....här står det helt still. Jag kommer ingenvart. E äter sina ostar och mjölk. Vissa dagar gråter han och kinkar i mååånga timmar för att han är så hungrig men ändå vägrar han äta. Hur länge är det försvarbart att svälta honom????? Han får i sig precis så han överlever men så ska väl inte livet vara?
    Sorry hänger inte med här... Hade inte ni sond?

Piiip: FY vad dåligt! Alltså man blir ju så trött... Hur svårt kan det vara att se efter i munnen ordentligt innan man uttrycker varken det ena eller den andra.
  • Nanook

Nu händer det grejer... Dock inte åt det hållet vi vill. O har börjat tappa vikt. Hon är förtfarande pigg och skapligt nöjd  på dagarna. Vet inte riktigt hur jag ska göra. Ta kontkat med barnkliniken nu på en gång och försöka vända det innan det blir illa men samtidigt kande ju neka att hjälpa oss för hon är så pigg...  eller vänta ett tag till, så hon hinner bli sämre och då är dom tvugna att hjälpa, samtidigt som ju längre det går desto svärare det blir att vända. BVC är ju i sin vanlig ordning inte till någon hjälp, ingen där vill egentligen ha nåt med O att göra. Hur skulle ni resonera?

Mamma till tre buspojkar, o2, o3 och o5 och en trollprinsessa dec o8
  • En Dum En
    Frisören skrev 2010-05-18 21:58:11 följande:
    Sorry hänger inte med här... Hade inte ni sond? Piiip: FY vad dåligt! Alltså man blir ju så trött... Hur svårt kan det vara att se efter i munnen ordentligt innan man uttrycker varken det ena eller den andra.
    Vi har haft sond i ett år men tog bort den för ca 1,5 mån för han började äta filmjölk men sen slutade han med det och nu dricker han bara mjölk och äter ost.
  • Skumboll

Blä. Jag har så ont i magen så jag dööööör. Jag kommer få så mycket skäll av behandlaren på hab idag.... 

Håll tummarna att jag kommer hem i ett enda stycke idag. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-05-19 08:21:42 följande:
    Håller verkligen tummarna Skumboll. Varför tror du att du får skäll??
    För att jag inte gör det jag blivit beordrad. Och då menar jag verkligen beordrad, finns inga valmöjligheter och man tar inte hänsyn till någonting. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-05-19 08:35:33 följande:
    men vad är det då? du kan maila om du inte vill ta det öppet. Om du vill berätta förstås..
    Jag mailar när jag kommer hem igen, måste snart åka hemifrån. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-05-19 08:43:19 följande:
    Gör det, jag tänker på dig iaf! kram
    Tack!
    Skriver här istället...
    Det handlar om att hab är så otroligt fyrkantiga och kör sina behandlingsprogram utan att veta om det passar barn och familj och hur livet i övrigt ser ut. Sist fick jag ett program i handen och sen lät det "träna flitigt nu, hehe, så ses vi nästa gång". Jättekul, instruktionerna var = noll och hon var så virrig själv och hoppade från ämne till ett annat, och stackars jag hängde inte med någonstans. Två timmar ska jag träna varje dag, det+registrering gör att jag inte kan göra något annat de två timmarna. Och så mycket tid har vi inte varje dag ens när vi drar bort sömn, mat och utelek. Men se nej, det bara ska göras och vad vi offrar istället var skitsamma. Dessutom är hon så virrig att hon aldrig kommer ihåg våra namn (vi heter något helt annat i hennes papper tydligen, haha) och beter sig så överlägset (att simon ska gå si och så många timmar på dagis, att vi ska träna det och det och att vi ska göra ditten och datten - och hon pekar verkligen med hela handen).
    Vi pratade om det idag och jag hoppas hon förstod. För jag känner mig så mentalt slutkörd över att jag inte hinner eller att jag inte gör som hon säger (jorå, lite känslig är jag nog). Vad hon säger är inte alls vad jag vill, eller vad jag tror passar för oss men jag hoppas verkligen hon fattar nu. Hon backade i alla fall lite och lyssnade på oss vad vi ser som viktigt.   
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13