michiara skrev 2010-05-19 08:43:19 följande:
Gör det, jag tänker på dig iaf! kram
Tack!
Skriver här istället...
Det handlar om att hab är så otroligt fyrkantiga och kör sina behandlingsprogram utan att veta om det passar barn och familj och hur livet i övrigt ser ut. Sist fick jag ett program i handen och sen lät det "träna flitigt nu, hehe, så ses vi nästa gång". Jättekul, instruktionerna var = noll och hon var så virrig själv och hoppade från ämne till ett annat, och stackars jag hängde inte med någonstans. Två timmar ska jag träna varje dag, det+registrering gör att jag inte kan göra något annat de två timmarna. Och så mycket tid har vi inte varje dag ens när vi drar bort sömn, mat och utelek. Men se nej, det bara ska göras och vad vi offrar istället var skitsamma. Dessutom är hon så virrig att hon aldrig kommer ihåg våra namn (vi heter något helt annat i hennes papper tydligen, haha) och beter sig så överlägset (att simon ska gå si och så många timmar på dagis, att vi ska träna det och det och att vi ska göra ditten och datten - och hon pekar verkligen med hela handen).
Vi pratade om det idag och jag hoppas hon förstod. För jag känner mig så mentalt slutkörd över att jag inte hinner eller att jag inte gör som hon säger (jorå, lite känslig är jag nog). Vad hon säger är inte alls vad jag vill, eller vad jag tror passar för oss men jag hoppas verkligen hon fattar nu. Hon backade i alla fall lite och lyssnade på oss vad vi ser som viktigt.