• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • michiara

hej hej min dator är paj så det är därför jag är så osynlig. Är hos mamma nu och lånar hennes dator. Ska strax åka till habiliteringen och gå igenom vad A behöver för hjälpmedel som vi ska få, typ bolltäcke, tavla som visar natt/dag, timstock etc. Spännande. Har läst igenom lite men minns inte nu vem som skrev vad

Skumboll: Hur går det med bröllopsplanerna?

Frisören: Härligt med viktuppgång

Piiiip: Har ni märkt någon reaktion på mjölken ännu? huvva för kräk *ryser*

• Preppy

michiara: Hej! Tyckte att det var tyst om dig. Hoppas verkligen att hjälpmedlen kan vara till någon nytta.
    Nja jag vet inte om det är mjölken han reagerat på men han har skrikit galet mycket på nätterna nu. Det går över när jag puffar honom. Vi har den roliga hostan som aldrig tar slut......suck.

Fatta att A har hållit i en glass och slickat och ätit på den! Två gånger har det hänt. Såklart bara glass med mjölk i.....Jag fattar inte. Han verkar gilla det också!!!!!!

• Preppy

Skumboll och michiara: Nu har jag äntligen lagt in mina nya pyssel. Två amigurumis som inte är så snygga....en för gles och en bara ful (gulliga med). Tröjan med prickar och blommor skulle så klart ha den blommiga armen på den blommiga sidan men ödet ville annorlunda.

• Skumboll
    Preppy skrev 2010-05-06 14:59:25 följande:
    Skumboll: Halloj! Jo vi har den ruttna förkylningen med hosta och feber och floder av snor. Tjejerna har fått gå tillbaka till skola och dagis men A är ju ganska kräkig. Oj vad lite jag sover. Somnar med nebunetten laddad med airomir i handen för att sedan vakna vid minsta grymtning. I natt var det bara 4 tillbud. SUCK. Vet du. Jag har fått se min son dricka något som han verkar tycka om, förrutom vatten. Typiskt nog var det MJÖLK. Blir så sur. Han verkade tycka att det var jättesmarrigt, visst det var kanske 20 ml han drack men han gillade det! Måste göra en lite längre belastning och testa om han verkligen är allergisk fortfarande men i natt var det ingen dans på rosor. Ska försöka hålla ut denna gång. Hur går det för er då? Har kollat i bloggen och sett den snart fina baksidan. KRAM
    Men så typiskt! Klart ungen ska gilla mjölk eftersom det är det enda han inte får äta.... bah! 
    Jorå. Tar en halv evighet att administrera lilleman, och jag har så förbannat dåligt samvete för att jag inte hinner träna. AC jagar oss med blåslampa och ju mer de tjatar desto mindre hinner vi och ju högre blir mitt blodtryck. 
    Imorgon ska vi till kommunen och kriga om dagis också, jag är allt annat än laddad. Vad sägs om att dra något gammalt över sig istället?
    Baksidan tar sig, ska lägga ut en bild idag så får du se. Mycket kvar än dock...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pip igen: Åh, vilka fina amigurumisar! (eller vad tusan heter det?)

Michi: Just, bröllopet. Nästan så jag glömt bort. Vi kommer ingen vart! Men bestämmer vi oss inte snart får vi skjuta upp det till 2012. Haha. 
    Frisören: WOW! Snacka om viktuppgång!
    ♥ Simon ♥
  • michiara

Piiiip: Jag tycker du är superduktig, gillar dina amigurumisar!! vad har du använt för garn? jag gillar akryl bäst. Och väskan, precis en sådan som jag vill ha. A har sytt en liknande på slöjden men den ska hon såklart behålla själv *muttrar* har letat virkmönster på väska men hittar inget på svenska

Skumboll: Håller tummarna ang krigandet om dagis, hoppas det känns liiiite liiiite bättre i morgon när du vaknar

• Preppy

michiara: ehhh har inte någon aning. Garnet hittade jag i mammas gömmor....
    Väskan är fin! Ska stryka på lite mellanlägg så det blir stabilare nästa gång. Har du kollat drops, de har ju en jättefin virkad väska.

Skumboll: Eller hur. Han är ju för tokig min son. Jag undrar om det är allergi eller feber eller sol men hans kinder är såååå röda. Runda röda pajas-kinder.
    Han skriker fortfarande mycket på natten men det har inte blivit värre i alla fall.

• Trulis78

Halloj tjejer!

Ni blir inte av med mig... I vår värld vet vi ju alla att det alltid dyker upp nya frågetecken. Nu har Lovisa i alla fall varit hängig och trött en längre period igen och vipps så har det efter blodprover visat sig att hennes sköldkörtel kanske inte fungerar som den ska. Visst fasen finns det anledningar till att våra barn inte äter som andra osv, det är bara så jädra svårt att hitta dem. Kanske vi löser ännu en pusselbit i och med den utredning som nu startar? I övrigt är dock allt ok här, Lovisa äter och reflux och astma är hyffsat under kontroll.

Skumboll: Hur gick det med dagiskriget?

Piiip: Typiskt att mjölken ska vara populär om han nu inte tål den!

Michiara: Hur går det för er? Funkar samarbetet med skola nu?

• Skumboll

Hej Trulis! Du är alltid välkommen tillbaka hit, det vet du!

Vad ledsen jag blir när jag läser om att Lovisas sköldkörtel kanske inte fungerar som den ska, ska det behöva ta så lång tid innan man upptäcker något sådant?
    Det gick bra igår, både vi och tanterna på resursenheten har skrivit på papper om att Simon ska ha EGEN resurs. En pott är avsatt just till honom. Han kommer dessutom få gå på en närmre förskola (även om det inte är vårt förstahandsval och egentligen inte direkt nära hemmet) och han kommer få gå med äldre barn eftersom han trivs bäst så. Nu ska det bara fram en resurs och sen börjar han i augusti någongång. Hoppas vi...
    ♥ Simon ♥
  • Trulis78

Skumboll: Tack vännen! Vad skönt att det verkar lösa sig med dagis! Hoppas detta blir jätte bra nu! Angående Lovisas sköldkörtel så vet jag ärligt talat inte om de testat den förr. Det kan ju också vara så att det här problemet dykt upp precis nu och att sköldkörteln varit ok innan. Och tydligen kan ju sköldkörtelproblem även vara tillfälliga och gå tillbaka igen. Vi får väl se vad utredningen visar antar jag.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13