• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Preppy

Hej Trulis!
    Verkar inte roligt det där. Jag har för mig att de testade A för sköldkörtelproblem redan när han var 5 månader. Hoppas att det bara är tillfälligt.

Skumboll: Yes! Verkar ju lovande nu med dagis och allt!

Hur gör man detta. Var på samtal på dagis angående I och så kom ju så klart Abbe på tal. Fröken berättar att hon varit med och matat honom ibland. Jag frågade hur mycket de mattränar honom nu och hon sa att han alltid får lite mat. Att hon försöker uppmuntra honom att smaka mm. Hon sa även att hon smörjt in honom på munnen med typ sås så att han ska smaka. Jag kände direkt: NEJ!!!!! Vet inte varför jag inte sa något men det gnager i mig. Detta är samma fröken som svarade mig: "Vi frågar inte" när jag undrade hur de lyckats att göra ett handavtryck på A med kladdig färg. Jag känner inte denna fröken så väl och det är inte A:s specialfröken men jag känner verkligen att hennes inställning till hans problem inte är ok. Fy jag hatar att klaga och säga till folk att de gör fel men det handlar ju om min son. Han har ju faktiskt backat jättemycket när det gäller mat. Kanske han blivit skrämd av detta. Vilken fegis jag är........

• Skumboll

Kikar in lite snabbt...

Tack söta ni, jag hoppas verkligen att det löser sig med dagis nu. Bara vi inte får någon ragata till resurs som egentligen inte vill jobba med Simon.
    Pip: Jag reagerar jättestarkt när du berättar detta, så får de INTE göra. A är ju överkänslig i mun och svalg (eller hur?) och inte fan kan man ju då smeta in honom med sås. Att tvinga honom på det sättet är så omänskligt och det visar egentligen bara på hur lite förståelse de (hon) har till matproblemet. Kan absolut tänka mig att det är anledningen till varför A har backat med maten, han är ju rädd stackarn. 
    Om jag är spruträdd, inte vill jag att någon sticker mig varenda dag bara för att jag ska få känna på hur det känns. 
    Snälla, för min skull, säg ifrån. Jag blir lixom riktigt riktigt arg. 
    Trulis: Med tanke på lovisas tidigare matproblem är det ju märkligt om man inte kollat de delarna innan. Man kan ju bara hoppas att problemet är något som poppat upp nu och hon inte haft det sådär länge. 
    ♥ Simon ♥
  • Preppy

Tack söta skumboll precis vad jag behövde höra. Lixom få bekräftat att jag känner rätt. Är som en stor klump i min mage. Ska prata med henne i morgon.

En annan helt ot fråga. Jag har problem med att sy mössa. Har ritat mönster efter alvineas blogg och det är en vanlig mössa med två insnitt. Den blev dock inte bra. Syr du med OL eller vanlig? Känns lurigt att få mössformen jämn med OL men jag kanske bara var klantig?? Pressar du? Var i så fall? Vill ha en fin mössa till lilleman innan säsongen är över. (Iof kanske i Juli här uppe)

• Skumboll

Lita på magkänslan! Det är lika mycket misshandel som fasthållning är för autistiska... förlåt, dålig jämförelse kanske men det är så fel! Skäll på henne imorgon.

Kolla denhär länken;
    Det är ett riktigt enkelt sätt att sy mössa (jag gör så) och det blir kanonbra! Jag syr med overlocken, pressar gör jag absolut sist så att den får en jämn kant nertill. 
    ♥ Simon ♥
  • Preppy

Skumboll: Härligt. Detta var mycket enklare. Det är så struligt på andra sättet. Det kommer att bli mycket bättre med detta det ser jag bara på beskrivningen. TACK!

• caspersmamma 08

Dagis vill ha en skriftlig instruktion hur man sondar men jag har ingen anning om hur jag ska skriva.

Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • Skumboll
    Preppy skrev 2010-05-12 12:49:31 följande:
    Skumboll: Härligt. Detta var mycket enklare. Det är så struligt på andra sättet. Det kommer att bli mycket bättre med detta det ser jag bara på beskrivningen. TACK!
    Va så lite så!
    Visa mig sen vad det blev för mössa!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    solstrålen 76 skrev 2010-05-12 14:27:19 följande:
    Dagis vill ha en skriftlig instruktion hur man sondar men jag har ingen anning om hur jag ska skriva.
    Men oj! Räcker det inte med att du instruerar dem och visar?
    ♥ Simon ♥
  • caspersmamma 08
    Skumboll skrev 2010-05-12 14:30:23 följande:
    Men oj! Räcker det inte med att du instruerar dem och visar?
    Det tyckte jag med men sambon hämtade idag och då hade dom sagt att dom vill ha en skriftlig men jag får väl prata med dom på måndag och höra efter lite närmare
    Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • Skumboll
    solstrålen 76 skrev 2010-05-12 14:37:59 följande:
    Det tyckte jag med men sambon hämtade idag och då hade dom sagt att dom vill ha en skriftlig men jag får väl prata med dom på måndag och höra efter lite närmare
    Låter ju jättemärkligt...
    Det är ju inte direkt komplicerat... "dra upp maten i sprutan, öppna locket på sonden, fäst sprutan i sonden, tryck försiktigt på sprutan". Haha, snacka om övertydligt...
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13