• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Skumboll

En dum en; HÄRLIGT!!!!! Jag har själv testat massor med näringsdrycker och jag kan säga att jag kräktes av varenda en. Trots att min dietist då sa att de var såååååå goda. BS!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Michi: Fy tusan för magsjuka alltså! Och nu trodde man väl ändå att den perioden var förbi... snart maj ju. Hoppas ni kryar på er snabbt. Kram till er!

♥ Simon ♥
  • En Dum En

Åh fan....då kanske man ska strunta i den. Han gillar ju vanlig äppeljuice och jag vill inte att han ska sluta dricka den för han tror att jag försöker lura i honom den "äckliga". Han är väldigt känslig och tycker inte om att bli lurad.
    Men jag är så glad att han dricker igen. Han var nere på 1,5 dl/ dygn till slut. Då hade jag hjärtklappning. Som tur är gillar han grädde. Han får gammaldags mjölk med en skvätt grädde i så han får lite fett i alla fall.

• Skumboll

Tycker att "jäst" är en bra beskrivning på näringsdrycker över lag. Jag testade bland annat någon som skulle smaka coca cola. Haha, eller hur, tänk dig jäst coca cola utan kolsyra som dessutom är trögflytande. Inte vidare gott faktiskt!

♥ Simon ♥
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-04-22 09:57:20 följande:
    Tycker att "jäst" är en bra beskrivning på näringsdrycker över lag. Jag testade bland annat någon som skulle smaka coca cola. Haha, eller hur, tänk dig jäst coca cola utan kolsyra som dessutom är trögflytande. Inte vidare gott faktiskt!
    hahaha så äckligt så det är inte sant, och sånt tycker de att barn ska ta..
  • michiara
    Skumboll skrev 2010-04-22 09:40:36 följande:
    Michi: Fy tusan för magsjuka alltså! Och nu trodde man väl ändå att den perioden var förbi... snart maj ju. Hoppas ni kryar på er snabbt. Kram till er!
    nej det är supervidrigt.. jag var dålig från söndag natt till tisdag och är ännu inte helt kurant i magen, så jag tycker att jag har gjort mitt för flera år framåt nu *basta*
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-22 11:32:52 följande:
    hahaha så äckligt så det är inte sant, och sånt tycker de att barn ska ta..
    haha, ja, det är väl bara barnen som skulle gå på den skiten...
    ♥ Simon ♥
  • Preppy

Men säg inte sååååå jag vill ju att A ska börja med näringsdryck. Det skulle ju bara vara för praktiskt att ha med istället för neocate. Men men han dricker ju inte den heller, man kan ju sonda näringsdrycken istället!

Michiara: Fy för magsjuka. Hoppas verkligen att ni blir helfriska snabbt.

Nanook: Hallå! Ja fy så hemskt det är när man inte får sova. Har själv försökt att jobba heltid med lilleman vaken 5 ggr/natt. Inte kul. Nu är det halvtid med max 4 uppvak= skönt.

Skumboll: Jag är nog lite sur på Hab och LSS och allt vad de kallar allt för. Vi skulle ju kvala in för råd och stöd via A:s stora medicinska problem som hon sa. Sen en massa bla bla bla och så kommer ni nog att ha kvar dietist, logoped på sjukhuset. Ögon också (så klart, de har ju ingen ögonmott. på Habben). Ja vad bra det låter...not. Enda skillnaden är då att vi inte ska ha läkare och sjukgymnast på sjukan, sjukgymnast har vi träffat två gånger totalt. Läkare träffar vi två ggr/år. Vad är vinsten????? Jaaaa vi kommer ju att ha samordningsansvaret bla bla blaaaaa.
    Nu är jag sådär arg i efterskott.

En Dum En: Kämpa på och hurra för ost och mjölk.

• En Dum En

Ja mjölk och ost är inga dumma grejer ;)

• Seldonia

Kikar in en snabbis. Hemma på permis över helgen då min man tagit natten på avd med E. Inte särskilt skoj att vara inlagd höggravid med ett litet skrutt som måste lämna prover var annan timme dygnet runt. Blir inte så mycket sova för någon!
    I natt har jag lyckats sova fem timmar i sträck, vet inte när det hände senast!
    Snart dags att knalla upp till sjukhuset igen, så att maken hinner hem och sova inför nattpass på jobbet. Ibland undrar jag vad vi håller på med egentligen! Vi kan inte vara riktigt kloka någon av oss.
    Njurar och lever krånglar för E, och bukspottskörteln vill inte vara med så det är insulininställning och sprutträning för fullt för hela familjen.

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13