• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Skumboll

Pipen; Bara för att sukta dig lite till så blev det en omgång bullar idag. Gissa vad jag ska göra ikväll... MUMS!

♥ Simon ♥
  • En Dum En

Ja jag har väl gett upp delvis. Han står på listan för operation. Men innan det är hans tur tänker jag kämpa som en gnu!!! I´m not going down without a fight!!!!

• Nanook

Hej igen! Har inte orkat skriva på länge (smygläser dock nån gång i veckan), eller ja det finns ju inte så mycket att skriva om. Det står  still hos oss, O ammar och äter liiiiiiite, vikten står still den med (eller varierar +/- några gram varje gång vi väger henne. Jag var tvungen att studieuppehåll för att behålla förståndet, hon ammar ju bara på nätterna och klart jag inte få sova då.

Mamma till tre buspojkar, o2, o3 och o5 och en trollprinsessa dec o8
  • Frisören
    Skumboll skrev 2010-04-21 10:09:13 följande:
    Nu är det dags för besök hos kirurgen, wish me luck!
    Hur gick det?

Vi har fått svar från Gastro som kommer göra, hör och häpna- NADA. De menar på att hennes matvägran/ätstörning beror på hennes lungos dvs. astman och apnéerna.
    Vi skulle bli kallade på ett återbesök i början på hösten och om tillväxten fortfarande står still görs en ny bedömning. Ingen pH- mätning skall göras heller...

Vi har tid hos vår läkare på lung nästa vecka, får se vad han säger.
  • Skumboll
    Frisören skrev 2010-04-21 20:53:20 följande:
    Hur gick det? Vi har fått svar från Gastro som kommer göra, hör och häpna- NADA. De menar på att hennes matvägran/ätstörning beror på hennes lungos dvs. astman och apnéerna. Vi skulle bli kallade på ett återbesök i början på hösten och om tillväxten fortfarande står still görs en ny bedömning. Ingen pH- mätning skall göras heller... Vi har tid hos vår läkare på lung nästa vecka, får se vad han säger.
    Åh, det gick jättebra. Inget snack, kirurgen sa att det var klart att lillkillen skulle ha knapp. Den stora risken är att S skulle kräkas mer än han nu gör, i sådana fall får man ta ställning till op av magmunnen. 
    Nu hoppas vi att väntan på op-tid går snabbt!
    Haha, jadu... jag blir inte direkt förvånad. Så många gånger jag har hört av gastro i tidernas begynnelse att man ska avvakta, vänta, det blir bättre med tiden och bla bla bla. Ligg på den ansvarige läkaren, han verkar ni ju ha bra kontakt med. Jag hoppas att han kan hjälpa er vidare!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Vinkar till Nanook också, vad trist och hopplöst att det står still. Klokt av dig att ta ett studieuppehåll, du ska ju också hålla ihop som människa!

♥ Simon ♥
  • michiara

Kollar in, här ligger vi i magsjuka. Jag mån-tis och A igår och idag. Jag hoppas vid min gud att N klarar sig. Var i kontakt med habiliteringen igår iom att A kräktes en del och de i sin tur med barnmedicin om vi behövde komma in. Vår ansv sköterska har även ringt nu på morgon och ska ordna ny vägning nästa vecka så vi får se hur mkt hon minskat nu då. Känns skönt ändå att ha dom bakom sig när det är ngt. Nu är det pytsning i ett som gäller. Själv är A jätteorolig att äta eftersom hon då kan kräkas igen som hon säger men sköterskan sa att hon gott kan få leva på endast näringsdrycker några dagar och så tar vi itu med maten sen igen. Jaa ville bara berätta vad vi sysslar med

• En Dum En

Här går det lite framåt!!! E drack massa mjölk igår och nu på morgonen har han druckit 2 stora muggar och ätit en babybelost. Nu ska jag bara få honom att äta filmjölk igen så blir jag lugn.
    Vi var på gastro igår och han hade gått ner ca 1/2 kg. Vi ska vänta ut honom och se om han kommer igång igen annars får vi väl ta ställning då.
    Vi kanske ev ska prova nån näringsdryck som smakar äppeljuice. Nån som använder den? De på gastro sa att den inte är så god utan smakar "jäst".

• michiara
    En Dum En skrev 2010-04-22 08:59:46 följande:
    Här går det lite framåt!!! E drack massa mjölk igår och nu på morgonen har han druckit 2 stora muggar och ätit en babybelost. Nu ska jag bara få honom att äta filmjölk igen så blir jag lugn. Vi var på gastro igår och han hade gått ner ca 1/2 kg. Vi ska vänta ut honom och se om han kommer igång igen annars får vi väl ta ställning då. Vi kanske ev ska prova nån näringsdryck som smakar äppeljuice. Nån som använder den? De på gastro sa att den inte är så god utan smakar "jäst".
    Det låter som en som A haft. Den luktar vedervärdigt när de kräks upp den *ryser* jag kan fortfarande känna lukten av den *ryser ännu mer*
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13