• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-16 18:19:29 följande:
    annars får du vara en bödel i rumpan och ringa upp
    HAHAHA, en bödel i rumpan.... du är för rolig! 
    ♥ Simon ♥
  • lemco

Hej!
    får jag bara fråga,
    när ger man näringsdyck till barn?

erfarenhet om den är god?

tänkte på nutrini..

när skriver dom ut såna?

är det svårt för barn att tycka om smaken?

många frågor, hoppas nån kan svara.

Tack...

• Frisören
    lemco skrev 2010-04-16 20:16:31 följande:
    Hej! får jag bara fråga, när ger man näringsdyck till barn? erfarenhet om den är god? tänkte på nutrini.. när skriver dom ut såna? är det svårt för barn att tycka om smaken? många frågor, hoppas nån kan svara. Tack...
    Min erfarenhet säger att barnet ska ha tappat i vikt och ganska mycket innan   man går in och lägger berikningar och dyl.

Nutran smakar som blöt hund luktar enligt mig{#lang_emotions_undecided} Vi fick dock vår dotter att acceptera den genom att blande 50/50 vanligt välling och tillsätta minst 1tsk socker per 100 ml. Sedan fasade vi ut och nu dricker hon den helt som den är dvs. utan blandning eller socker.
  • michiara
    lemco skrev 2010-04-16 20:16:31 följande:
    Hej!får jag bara fråga,när ger man näringsdyck till barn?erfarenhet om den är god?tänkte på nutrini..när skriver dom ut såna?är det svårt för barn att tycka om smaken?många frågor, hoppas nån kan svara.Tack...
    min erfarenhet är oxå att det ska ha minskats i vikt, ganska rejält eller går stadigt neråt, att barnet är påverkat etc.
  • Preppy

Hej!
    En Dum En: Tror du verkligen att det är bara psykiskt när han blir mindre benägen att äta när han är sjuk. Vår A äter ju inget men vi märker ju tydligt att han inte ens kan röra mat när han är sjuk. Är han frisk kan han tugga utan att hulka men har han feber så går det bara inte. Undra om våra barn har någon oupptäckt sjukdom som ger dem graviditetssymptom när de blir sjuka. Jag menar illamåendet. Det är faktiskt det enda jag kan jämföra det med. Då kunde man ju hulka av bara lukter....hmmmmm

Skumboll: Morra på! Jag hejjar på er! Det måste ju gå att komma igenom spar och inkompetensväggen som kommunen satt upp. Jag vill att det ska vara så i alla fall.
    Hejja hejja hejja!

Michiara: I like it! Bödel i rumpan, mycket mer irriterande än en böld....

• meku

lemco: ja, matvägran kan hänga ihop med för tidig födsel, men varför det blir så verkar ingen riktigt veta. De flesta som föds för tidigt äter normalt, tror jag.
    Skumboll: herregud vilken soppa! Vad sysslar de med? Nu får de fixa fram en resurs till honom, tjata på.

• En Dum En
    Preppy skrev 2010-04-18 14:19:31 följande:
    Hej!En Dum En: Tror du verkligen att det är bara psykiskt när han blir mindre benägen att äta när han är sjuk. Vår A äter ju inget men vi märker ju tydligt att han inte ens kan röra mat när han är sjuk. Är han frisk kan han tugga utan att hulka men har han feber så går det bara inte. Undra om våra barn har någon oupptäckt sjukdom som ger dem graviditetssymptom när de blir sjuka. Jag menar illamåendet. Det är faktiskt det enda jag kan jämföra det med. Då kunde man ju hulka av bara lukter....hmmmmmSkumboll: Morra på! Jag hejjar på er! Det måste ju gå att komma igenom spar och inkompetensväggen som kommunen satt upp. Jag vill att det ska vara så i alla fall.Hejja hejja hejja!Michiara: I like it! Bödel i rumpan, mycket mer irriterande än en böld....
    Jag vet ärligt inte vad E håller på med. Försöker knäcka mig psykiskt???? Nu är det tredje gången han slutar äta. 3 gånger har han börjat äta fil. Han äter i en dryg månad sen slutar han och kniper ihop munnen stenhårt i 2 månader. Sen äter han fil i en månad, kniper stenhårt i 2 månader. Och nu har han ätit i en månad....
    Och jag fick inte tag i gastro i fredags. Dom ringde inte tillbaks. Har ringt dom idag igen och väntar på att bli uppringd. Nu har han druckit 2-3 dl mjölk/dygn sen i tisdags. Super.
    Storebror har ju vattkoppor så E kanske är "hemligt" sjuk utan att det syns. Han hade ju bara lite feber i tisdags i ca 3 timmar och sen dess har han varit som vanligt. I lördags vaknade han 22 på kvällen och kräktes 2 gånger. Sen var det bra. Han hade inte mått illa på dagen. Jag sliter mitt hår!!
  • Skumboll

Meku: Det kan man säga ja! Den som ändå visste vad kommunen sysslar med... jag är så trött!

Pipen: Den väggen ska gå att komma igenom, om inte så är det något fel med prioriteringar. De enda som hamnar i kläm är ju barnen med funktionshinder, stackars alla de 100 barn som blev fråntagna sin resurs. Blä säger jag!
    En dum en: Kan inte för mitt liv tro att han gör det medvetet. Någon måste ju ligga bakom mönstret, frågan är bara vad. Har du fått tag på gastro än?
    Nu ska jag fortsätta med mitt surdegsbak... hejsvejs sålänge!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Förresten, någon som vet var kirurgmottagningen på alb ligger? Är det samma som gastro? Jag skrev upp tiden och kastade kallelsen... smart. Och så gick jag in på ks hemsida men där stod ju inget. 

♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13