• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Skumboll

Det är ju därför man söker resurspengar från kommunen. I normala fall går man ju genom förskolechefen och den i sin tur får ansöka om resurspengar, nu gör vi ju det direkt eftersom vi inte vet var simon ska gå. 

Ja, tidningen har jag allvarligt funderat på men det känns så tokigt att man ska behöva gå till pressen bara för att få det man har rätt till. Får se vad vi kommer fram till idag...
    ♥ Simon ♥
  • michiara

Visst är världen rejält knasig att man ska behöva gå till tidningen men tyvärr ser verkligheten ut så idag sen tycker jag det är märkligt att man som kommun tjorvar när man vet att i slutändan får man ge sig iaf.. det sparar ju så mycket tid att fixa det på en gång. Ni kommer ju få det ni har rätt till, någon gång, så varför inte göra det på en gång.. förstår inte tänket..

• Skumboll

De hoppas väl att man ger upp långt före så att de slipper betala för barnen. SUCK! 

Har skickat ett desperat mail till psykologen och kuratorn på hab, de hjälper inte till med kontakten med kommunen så vitt jag vet men jag har bett om ett intyg från psykologen att han _måste_ ha en resurs för att fungera. 
    Om de ändå säger nej trots att vi har läkarintyg och psykologintyg ja då jävlar...
    ♥ Simon ♥
  • En Dum En

Jag blir så trött. E har ju ätit fil i en månad och det har gått jättebra. I tisdags fick han lite feber och bestämde sig att nu har han ätit klart. Han dricker lite mjölk varje dag. Han hulkar när han ser mig hälla upp fil och han hulkar och kräks när jag försöker mata. Allt är bara psykiskt. Jag blir så jävla trött. Och på gastro har dom sagt att om han slutar äta igen så vore det ett övergrepp att sätta tillbaka sonden så då ska han läggas in med dropp istället. Jo det kommer säkert funka jättebra.....när han slutat äta vid 2 tillfällen förut så tog det 2 månader vid varje tillfälle innan han öppnade munnen igen. Jag hoppas det inte kommer gå så långt den här gången men om han tänker matvägra så illa igen tänker jag inte ge dropp i 2 månader!

Jag får väl ringa till gastro och be om råd..........jäkla unge!!! ÄT DÅ!!!

• Skumboll

En dum en: Jag förstår att du blir trött!! Man undrar ju vad som är ett övergrepp till slut. Att sätta sonden eller att låta ungen svälta i två månader. Well well, jag hoppas gastro har någon bra idé!

♥ Simon ♥
  • caspersmamma 08
    En Dum En skrev 2010-04-16 11:42:55 följande:
    Jag blir så trött. E har ju ätit fil i en månad och det har gått jättebra. I tisdags fick han lite feber och bestämde sig att nu har han ätit klart. Han dricker lite mjölk varje dag. Han hulkar när han ser mig hälla upp fil och han hulkar och kräks när jag försöker mata. Allt är bara psykiskt. Jag blir så jävla trött. Och på gastro har dom sagt att om han slutar äta igen så vore det ett övergrepp att sätta tillbaka sonden så då ska han läggas in med dropp istället. Jo det kommer säkert funka jättebra.....när han slutat äta vid 2 tillfällen förut så tog det 2 månader vid varje tillfälle innan han öppnade munnen igen. Jag hoppas det inte kommer gå så långt den här gången men om han tänker matvägra så illa igen tänker jag inte ge dropp i 2 månader! Jag får väl ringa till gastro och be om råd..........jäkla unge!!! ÄT DÅ!!!
    Jag tror inte det är ett övergrepp
    vi har ju perioder då Casper inte behöver sonden och den längsta perioden var i 1,5mån och då hade han knappt ätit på 2v innan vi satt tillbaka sonden och Casper verkar tycka det var jätte skönt att få tillbaka den.
    Även dom andra gångena vi har haft uppehåll så har det gått bra att sätta tillbaka den men då har uppehållet varit någon vecka.
    Alexander 95 Felicia 97 Casper 08
  • Skumboll
    michiara skrev 2010-04-16 09:21:58 följande:
    Då ska du inte tveka om att gå till tidningen!! du måste göra det
    Jag fick iaf tag på efterträdaren i förmiddags. Skickade de intygen jag hade till henne och hon skulle "undersöka saken" och återkomma. Jomen hejdu! 
    Dessutom läste jag kommunens kvalitetsredovisning för 09 att det var 12 (!!!!) stödresurser i hela kommunen under höstterminen. Det kan jämföras med vårterminen då 113 barn var beviljade resursstöd. (detta gäller alltså bara förskola)
    Ett enda barn var beviljad förskola i annan kommun under hela förra året. Det är ändå en kommun med 40 000 invånare vi bor i. 
    Det ÄR en jävla bajskommun.
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13