• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • Skumboll

Hur funkade droppet sist då?

Hur känner du för knapp nu, lika samma?
    ♥ Simon ♥
  • En Dum En

Förra gången var han jättedålig och då satte dom sonden för första gången och sen fick han ligga kvar med dropp. Då behövde han dropp men fick mat samtidigt i sonden.
    Att ge honom dropp nu vet jag inte vad det skulle tjäna till. Han kommer inte äta mer för det.

Jag har fortfarande rå-ångest för knapp. Vill verkligen inte men ser ingen annan utväg.

• Skumboll

Ibland kan ju en omgång dropp göra susen, kanske snarare att barnet blir piggare än att det är någon mirakelkur för maten kanske. Äh, jag vet inte... jag är lite blandade känslor för dropp. 

Är det knappen i sig du har sådan ångest för eller själva operationen? 
    Vi kan gärna ta er plats i kön annars...  
    ♥ Simon ♥
  • En Dum En

Jag har ångest för operationen och sövningen och medicinering. Mitt förtroende för ALB är noll.
    Jag trodde jag skulle slippa operation för han åt så bra men det var bara en blåsning tydligen!!!!
    Sen vill jag inte att han ska ha en knapp med eventuella komplikationer....den kan åka ut och han kommer få ett fult ärr.
    Jag vill bara att han ska äta men det var tydligen för mycket begärt.

• Frisören
    En Dum En skrev 2010-04-19 18:32:19 följande:
    Jag har ångest för operationen och sövningen och medicinering. Mitt förtroende för ALB är noll. Jag trodde jag skulle slippa operation för han åt så bra men det var bara en blåsning tydligen!!!! Sen vill jag inte att han ska ha en knapp med eventuella komplikationer....den kan åka ut och han kommer få ett fult ärr. Jag vill bara att han ska äta men det var tydligen för mycket begärt.
    Ush vad jobbigt ni verkar ha det!

Här är det en ny matvägrarperiod=( Idag har hon tex. endast fått i sig 1dl äppeljuice med DuoCal och 150ml Nutra och 1 majskrok. Men hon kissar iaf så det känns ju skönt!
    Jag har inte ens blivit erbjuden dropp när hon matvägrat trots att  hon var så slut att jag inte fick liv i henne på 33h! Jag ville ha drop för att vända det hela- men icke! Men nu har vår läkare lagt in en anteckning om att hon SKA ha antingen dropp eller sond och inget snack om saken. Men än har vi inte böhövt det...
    Tack vare att hon inte äter så har jag inte lyckats fått i henne sin singular på 3 dagar, detta har gjort att hon är hel risig i sin astma dessutom.

Och så gjorde jag världens miss igår. Hon hade då inte ätit sedan i fredags typ alls. Men hon verkade sugen på äpple och bad om äpple, vilket hon inte tål. Men jag blev desperat och gav henne äpple iaf. Hon åt hela 3 stycken! Ja och gissa vad som hände?
    Full med utslag från topp till tå och världens diarré...

Typiskt att den ända hon faktiskt VILL äta är det hon INTE får
  • En Dum En

Fick du inte liv i henne på 33 timmar men fick inte dropp!!!!??? Hur tänker dom då?? Där hade jag nog fått ett psykbryt och ställt till med en stor scen. Jag blir lätt panikslagen när det gäller mina barn ;)

Jag har pratat med sköterskan idag och hon skulle kolla läget lite och ringa tillbaka. Vi hade en tid imorgon men vi kanske inte får komma in med E eftersom storebror har vattkoppor och E kanske har det fast det inte syns. Jag har inte hittat några vattkoppor på honom. Vi pratade om att någon ska komma hem till oss och äta lunch istället för att vi åker till Astrid och äter där. Men först måste vi lösa att han matvägrar just nu. Igår drack han 175 ml mjölk kl 10 på morgonen. Idag drack han lite när han vaknade. Hoppas han fortsätter.

• Skumboll

Vad skönt att du fick tag på henne i alla fall och jag hoppas lillkillen fortsätter dricka. 

♥ Simon ♥
  • En Dum En

Det hoppas jag med. Annars blir jag snart så desperat att jag trycker upp mjölken i rumpan på honom som ett stolpiller!!!! 

• Frisören
    En Dum En skrev 2010-04-20 09:55:08 följande:
    Det hoppas jag med. Annars blir jag snart så desperat att jag trycker upp mjölken i rumpan på honom som ett stolpiller!!!! 
    Hahaha!

Nej, det är sant! Väl där så sov hon sig igenom alla undersökningar med något försök till lite gnäll mellan varven. När jag berättade det för vår läkare blev han fly förbannad och sa att de visst ska sätta antingen sond eller dropp på henne. Hon hade då inte ätit på x antal veckor så det är väl klart att kroppen sa stopp tillslut. Men jag menade på att hon var för svag för att kunna äta... därför ville jag ha dropp för att vända det hela. Nåja, en erfarenhet rikare om underbara ALB:s akut{#lang_emotions_undecided}
  • Preppy

Frisören: Nu blir jag vansinnig igen. Vad är det med läkare och dropp???? Är det något de inte berättar om hur farligt det är för det är svårare att få dropp än att få gratis knark eller något annat.......jag vet inte vad jag ska hitta på{#lang_emotions_laughing}

Skumboll: Mmmmm vad gott!

En Dum En: Fattar att du är jätteskraj men det är nog dags att ge upp? Tror du inte att när knappen väl sitter där så tänker du nog: Varrrrrfffööööör gjorde vi inte detta tidigare? Hoppas att ni får bra hjälp nu!

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13