• Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Del 13! 

Tidigare trådar;
    1. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m13956846.html 
    2. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m16802966.html 
    3. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m20299331.html 
    4. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23425827.html
    5. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m26885338.html
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m32132817.html 
    6. www.familjeliv.se/Forum-3-39/m37527895.html
    8. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m40059656.html
    9. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42765681.html
    10. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m45209504.html
    11. www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47623302.html

Vårt hemliga krypin, bara för inbjudna läsare; exanimo.forum24.se/exanimo.html
    ♥ Simon ♥
  • Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13
  • michiara

Ja jag trodde ju att de skötte det där så som det är meningen att det ska skötas. Om förtroendet var naggat i kanten så blir det ju inte bättre av detta. Och inte svarar dom på skolan heller *sur*

• Ronjan709
    Skumboll skrev 2010-05-26 22:37:37 följande:
    Nja, anställer gör kommunen. Och visst kan man ta avlösare från kommunen men de erbjuder inte kontinuitet så det kan bli olika personer varje gång. Hellre försöker jag hitta någon själv som vi tycker om hela familjen, det blir ju ändå som en extra familjemedlem. 
    Olika personer från gång till gång låter ju inte som mkt hjälp alls så då förstår jag du kämpar på själv.

Var hos läkare idag. Han har gått ner 200 gram den här korta tiden han fått välja själv om han vill äta och hon tyckte samtidigt att refluxen blir ju värre av bara välling så antar hennes åsikt är att det jag kanske borde avleda honom endå så jag kan få i lite fast föda med. Men ska försöka ha lite is i magen o se hur det går. Och ge logopeden tid med.
  • Jojje76

Hej alla tappra mammor! Jag har varit här inne och läst ett par gånger eftersom jag har haft en son som strulat med maten, men inte i den grad som ni har det. Nu är det så att jag har en kompis som har en son som är 4 månader och har fått en besvärlig astma. Dom ligger inlagda jämt för att han ska få hjälp med andningen. Jag har för mig att jag har läst i denna tråden att någon haden en "ångmaskin" hemma till ert barn. Dom vill nämligen få tag på en sån antingen köpa eller låna från sjukhuset, men där säger dom att det inte går att få tag på det. är det någon här som har någon aning, eller kanske har en sådan maskin hemma?
    Tacksam för svar

• Skumboll

Hej Jojje!

Det finns säker flera varianter men den vanligaste är Aiolos Albatross. Otymplig, tung och låter som ett helt tröskverk men helt suverän. Funkar bl.a. att köra koksalt, kortison, luftrörsvidgande. 
    Den kan man få på "recept" och sen får man hämta ut på apoteket. 
    Kan det vara så att astman är så besvärlig att de vill ha koll på sjukhuset? Tänker på att lillkillen bara är fyra månader gammal...
    ♥ Simon ♥
  • michiara

Nu är vi hemma efter några dagars semester jag har börjat jobba och tänkte fortsätta ikväll när barnen är lugna, lite svårt att höra vad el doctoro säger annars nu tar jag lite paus och åker och handlar. Vad lyxigt det känns att arbeta hemifrån.. nästan overkligt..

• Jojje76
    Skumboll skrev 2010-05-28 13:49:06 följande:
    Hej Jojje! Det finns säker flera varianter men den vanligaste är Aiolos Albatross. Otymplig, tung och låter som ett helt tröskverk men helt suverän. Funkar bl.a. att köra koksalt, kortison, luftrörsvidgande.  Den kan man få på "recept" och sen får man hämta ut på apoteket.  www.aiolos.se/Product.aspx?catid=3&pid=3 Kan det vara så att astman är så besvärlig att de vill ha koll på sjukhuset? Tänker på att lillkillen bara är fyra månader gammal...
    Tusen tack för hjälpen. Nu har dom stått på sig så nu helt plötsligt gick det att få tag i denna maskin!!! denna sjukvård!!
  • michiara

hej alla, hoppas ni hade en trevlig morsdag

är less, less, less. det är ngt strul så jag kommer inte in i systemet och kan skriva. hittills ligger jag 4 timmar back som jag måste försöka jobba igen under kvällen tröttsamt..

• Skumboll

Å herre gud... på onsdag ska vi in till ALB för inskrivning för på torsdag ska S opereras!! Vi ringde ju operationskoordinatorn i slutet på förra veckan och idag ringde hon och sa att hon hade fått en återbudstid, så bara S var frisk så fick vi tiden. 

Snabba puckar, men nästan skönt för då hinner man inte fundera så mycket! 
    Äntligen, efter två år med sond ska han äntligen bli av med den!
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13