Coche skrev 2011-03-21 17:30:10 följande:
Vi har det jättejobbigt med maten just nu. En vecka i februari var det riktigt positivt, men sedan dess har det bara blivit sämre. Ni som har barn som är lite äldre, kunde ni se att det blev sämre i samband med vissa utvecklingsperioder?
Adni: Så trist med upplevelsen på badhuset. Jag tror du har rätt i att toleransen minskar ju äldre barnet blir. "Alla" vet ju att småttingar kan ha kräkproblem utan att de är sjuka. Men det är inte så många som känner till att även äldre barn kan ha det på samma sätt. Jag hade också tagit mycket illa upp, gillar inte att känna mig misstrodd. Kanske ska ni fabricera en nödlögn att använda vid liknande tillfällen. Typ, "Hon satte precis en vindruva i halsen och fick ingen luft" eller liknande. Folk har ändå inte tålamod att lyssna till den långa förklaringen.
Skönt att operation på örat är gjort, men att den andra örongången var för trång, innebär det att de aldrig kan göra den operationen?
Mina12: Tillägg till ovanstående om knappen, under de 4-6 första veckorna efter att knappen precis satts in så får man inte bada. Ring och stöt på så att ni hinner få ärret läkt till sommaren. Jag vet att man ibland tex kan ställa sig i en kö för operationer med kort varsel, när någon blivit sjuk så ringer de in patienter som står på den listan. Under de första veckorna får man som Luna01 beskrev inte sätta om knappen själv. Om den åker ut då så måste man in på akuten och röntga så att knappen hamnar rätt eftersom det finns en liten risk att den kommer mellan magsäck och huden.
Vad är det för problem med maten? Är det att äta med munnen? Överhuvudtaget så tycker jag att alla matproblem går lite upp och lite ner hela tiden. Vissa perioder är bättre och andra är botten. Det kommer att vända tillbaka ska du se.
Ja, man kanske ska ha en nödlögn men jag tycker fasiken inte att man ska behöva det. Men det är klart jag har ju blivit otroligt mycket mer tolerant i och med att vi har E, hade vi inte haft henne så skulle nog jag också vara en av de föräldrarna som stod och tyckte att det är hemskt att släpa runt på sina "sjuka" kräkiga ungar... Jag blev nog lite chockad också där på badhuset för det är första gången någon varit så otrevlig och som dessutom vägrat att lyssna när vi försökte förklara hur det låg till. Nu har vi råkat ut för det en gång så nu hoppas jag att jag kan sätta ner foten ordentligt nästa gång och bita ifrån (även om jag faktiskt kläckte ur mig till mina barn när vi stod vid tanten att man inte ska lyssna på sura dumma tanter!
).