• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Mariaaa
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-18 19:08:02 följande:
    Abort kan man väl göra upp till vecka 11-12 va??Då vet man ju om det är kille eller tjej ??Borde iaf veta.
    abort kan man göra till vecka 18, efter det måste man ansöka om tillstånd.
  • 3 barns mamma84

Ts kanske är mogen nu kanske 2år har hjälp

Ebba 050607 Amadeus 080814
  • Mariaaa
    3 barns mamma84 skrev 2010-02-18 19:11:26 följande:
    Men då födde du vaginalt för inte kommer den ut själv sådär då!
    jag fick göra en skrapning. det gör man efter vecka 8. fick äta tabletter innan som börja stöta bort barnet.
  • bluebird

Hur tänker du försörja dig själv och det önskade barnet TS? Fortfarande har du inte svarat på den frågan.

• tvåprinsar

Har inte läst hela tråden men det jag sett har varit negativt.

Sluta hacka på henne! Visst att 16 år ung men vill hon och känner sig redo så får väl hon skaffa barn om hon vill! Blir bara så trött på folk som ska trycka ner andra..

• Mariaaa
    bluebird skrev 2010-02-18 19:12:19 följande:
    Upprepar ovanstående fråga?
    jag har inga föräldrar. så socialen tyckte jag var mogen nog att bo ensam. dom tyckte inte jag behöver bo i någon foster familj.
  • frilin

Jag önskar att jag kunde stötta dig i önskan om barn. Det är rosenrött och jättemysigt. MEN, det är också tidskrävande, sömnlösa nätter, kostnader osv osv. Jag önskade mig barn tidigt, tror jag var strax över 18. Fick min första vid 24 år och trots min stora önskan och längtan var det en smärre chock att bli förälder!

Tänk på att en 'ny' bebis inte kan läka såren efter missfallen och aborten.

ღ.. Ellen 28/12-08 ..ღ
  • bluebird
    tvåprinsar skrev 2010-02-18 19:24:31 följande:
    Har inte läst hela tråden men det jag sett har varit negativt.Sluta hacka på henne! Visst att 16 år ung men vill hon och känner sig redo så får väl hon skaffa barn om hon vill! Blir bara så trött på folk som ska trycka ner andra..
    Om hon kan försörja barnet så fine, men hon kan inte ens svara på hur hon försörjer sig nu, utan barn.
  • Reglementet

Har du funderat på hur du ska försörja barnet?

• Umbrageous
    Jimmyh skrev 2010-02-18 00:31:20 följande:
    Jag är 16 och och ska bli pappa. jag kan säga att man som ung blivande pappa blev mycket trevligare bemöt här på familjeliv. varför ska man bemötas olika och man är man eller kvinna? det har jag aldrig fattat. det är många som tjatar om gymnasiet och vägrar förstå att man kan plugga det senare. jag är säker på att allt kommer gå bra för dig och din pojkvän. kämpa på och ta bara  åt dig av det du tycker låter vettigt. andras åsikter man inte tycker om behöver man inte ta åt sig av. det är ditt liv och ditt beslut det är bara för omgivningen att acceptera det för ingen av dom kan ändra på ditt liv och dina beslut. lycka till :)
    För att ni inte planerade det. Skillnad.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??