• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Mariaaa
    Cornbread skrev 2010-02-18 20:14:27 följande:
    jag tycker inte det först någon vidare diskussion då alla kommentarer här inne bara trycker ner ts
    tack, du är nog den som varit snällast här. Jag trodde att man skulle känna sig välkommen när man kom in till familjeliv.se men nej, alla hackar på en bara för att man råkar vara i en ålder som alla tror att ALLA 16-17 åringar är barnsliga. Tack för att du är mognare än dom och förstår.
  • Cornbread
    Swweetiie skrev 2010-02-18 20:17:00 följande:
    Men alla kan inte tycka som Ts, och om man lägger ut en sån här tråd så bör man väl kunna svar på de frågor som ställs oavsett om de håller med ts eller inte? Även om vissa inlägg inte är direkta frågor går ju de inläggen att ignorera!
    Lägger ut en sån här tråd??
    Finns väl tusen trådar här inne som handlar om samma saker, att man söker folk i samma sits i samma ålder som en själv?
    Eller skrev TS något i sin tråd om vad NI tycker hon ska göra?
  • Swweetiie

Tyvärr så går det rent åt helvete för de flesta (har inga exakta siffror) unga tonåringar som skaffar barn, och sorgligt nog så blir det barnet som föds som lider mest i slutändan.

Så ja, en sån här tråd är väldigt provocerande.
    Det kan nog vem som helst hålla med om oavsett om man tycker TS är världens smartaste, kunnigaste, mest utbildade och mognaste 16-åring.
    och väljer man att skapa en tråd får man vara beredd att svara på frågor.

Nej, hon bad inte om våra åsikter men vi har rätt till de precis som Ts eller vem som helst. Det är fortfatande ett internet forum.

• Yoshii

Men man får ju se det lite mellan fingrarna också..
    Hade vi haft ett muntligt samtal så hade dom flesta utav inläggen inte blivit tagna för "elaka"

Det är lite svårt att låta super snäll utan att skriva alldeles för puttenuttigt & en MASSA smilisar {#lang_emotions_wink}

• Cornbread
    Swweetiie skrev 2010-02-18 20:29:19 följande:
    Tyvärr så går det rent åt helvete för de flesta (har inga exakta siffror) unga tonåringar som skaffar barn, och sorgligt nog så blir det barnet som föds som lider mest i slutändan. Så ja, en sån här tråd är väldigt provocerande. Det kan nog vem som helst hålla med om oavsett om man tycker TS är världens smartaste, kunnigaste, mest utbildade och mognaste 16-åring. och väljer man att skapa en tråd får man vara beredd att svara på frågor. Nej, hon bad inte om våra åsikter men vi har rätt till de precis som Ts eller vem som helst. Det är fortfatande ett internet forum.
    Klart ni har rätt att ställa frågor, men att säga att hon inte skulle bli en bra mamma och redan innan hon ens är gravid säga att hennes barn skulle lida är väl att gå vöer gränsen. Tycker i alla fall JAG !
  • Lurvenpajsaren

Haha! Jag trodde att det var någon som ville bli av med sina barn som är mellan 16 och 19 år när jag läste rubriken!

• Yoshii
    Lurvenpajsaren skrev 2010-02-18 20:31:21 följande:
    Haha! Jag trodde att det var någon som ville bli av med sina barn som är mellan 16 och 19 år när jag läste rubriken!
    HAHAHAHHA {#lang_emotions_laughing}
  • Swweetiie
    Hehe, hade nog varit bättre..
  • valkyrian
    Kände du dig manad ?
    Bebisen är här
  • BabyJay

Till ts: Jag vill inte vara den som hackar på dig. Jag vill bara berätta att jag var i din sits när jag var 16-17 år. Jag ville inget hellre än att ha ett barn. MEN jag försökte tänka på vad jag kan erbjuda barnet om jag skulle skaffat det då. Försökte agera vuxet och ta ett ansvar som man måste ta som förälder.

Så, jag tänkte med hjärnan och bestämde mig för att vänta tills vi kunde erbjuda barnet allt det vi ville, det vill säga ett stadigt hem, föräldrar som är trygga i sitt förhållande till varandra, ordentlig ekonomi. Jag jobbade ett år efter gymnasiet och började sen plugga på högskolan.

Efter 3 år på högskolan (har 1,5 år kvar) kom vår dotter, sååå efterlängtad! Då hade vi skaffat hus och gift oss. Och nu är jag ytterst tacksam för att vi inte skaffade barn när jag var 17. Vi kan erbjuda henne så mycket mer nu än vad vi hade kunnat då. Vi är inte rika, inte på långa vägar, men vi har pengar så vi klarar oss. VI försörjer vår familj själva och är inte beroende av andra. Vi har bil och körkort vilket underlättar enormt när man har barn. De allra flesta av våra vänner har också familjer så vi kan umgås tillsammans. Jag har alltid velat bli en ung mamma och 22 är faktiskt inte last-gammalt (är 24 nu)!!

Jag önskar att du kan tänka lite längre och försöka se framåt i livet. Gör sådant du vill, plugga på högskolan elelr skaffa dig ett jobb du trivs med. Tyvärr kommer man inte särskilt långt utan en gymnasieutbildning idag. Och jag lovar att det är smidigare och klart mer ekonomiskt att ha gymnasiet klart innan du flyttar hemifrån och skafffar barn.

Även om jag vet hur det suger i magen när hela kroppen skriker efter ett barn så hoppas jag du tar till dig lite vad jag har sagt.
    Lycka till!

Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??