• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Mariaaa
    Love3 skrev 2010-02-18 20:00:58 följande:
    Absolut! Hoppas du inte tar ill upp av det jag skriver Skriver bara ner lite utav mina tankar & så efter det jag var med om.Har en son som är 11 blir 12 nu i sommar vi har haft det tuft men det gick bra endå.
    det är lugnt. allt går om man vill. =)
  • bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 20:01:11 följande:
    Nu har du fått lite om bakfoten. Ända tills du är 19 kan du söka gymnasium och plugga gratis. Tänker antingen söka i år eller nästa.
    OK, när du är höggravid eller har ett spädbarn att ta hand om, jo då är det ju mycket lättare att få tid för studierna, till skillnad från när man bara har sig själv att ta ansvar för menar jag.
  • Yoshii
    Mariaaa skrev 2010-02-18 20:02:28 följande:
    det är lugnt. allt går om man vill. =)
    JO det gör ju det... Det viktiga är (tycker jag) att man har ett nätverk & stöd.

Livet med barn är som en bergodalbana, Inte alltid ros mycket ris också. {#lang_emotions_wink}
  • Mariaaa
    bluebird skrev 2010-02-18 20:03:00 följande:
    OK, när du är höggravid eller har ett spädbarn att ta hand om, jo då är det ju mycket lättare att få tid för studierna, till skillnad från när man bara har sig själv att ta ansvar för menar jag.
    har du hört talas om föräldrar ledighet? och att pappan kan även vara pappa ledig ett tag. jag orkar inte diskutera detta med er längre. ni slutar aldrig hacka! varför slösa tid på människor som ändå inte är någon man bryr sig om och deras åsikter.!
  • Swweetiie
    Mariaaa skrev 2010-02-18 20:01:11 följande:
    Nu har du fått lite om bakfoten. Ända tills du är 19 kan du söka gymnasium och plugga gratis. Tänker antingen söka i år eller nästa.
    Ja, men om man går i skolan..
    Hur ska man då kunna tjäna pengar?
    Att jobba extra räcker inte o du kommer ha ett barn att ta hand om också?
  • Cornbread

Om alla här inne nu tycker att ts är ett litet barn, varför fortsätter ni hugga emot henne, man bråkar väl inte med barn när man är vuxen?

• Swweetiie
    Cornbread skrev 2010-02-18 20:09:57 följande:
    Om alla här inne nu tycker att ts är ett litet barn, varför fortsätter ni hugga emot henne, man bråkar väl inte med barn när man är vuxen?
    Men man har rätt att ifrågasätta och diskutera med oavsett vuxen eller barn.
    Ts är för övrigt tonåring
  • Cornbread
    Swweetiie skrev 2010-02-18 20:11:48 följande:
    Men man har rätt att ifrågasätta och diskutera med oavsett vuxen eller barn. Ts är för övrigt tonåring
    jag tycker inte det först någon vidare diskussion då alla kommentarer här inne bara trycker ner ts
  • valkyrian
    bluebird skrev 2010-02-18 19:59:58 följande:
    NEj, du har rätt, det finns unga föräldrar som det går riktigt bra för, men de är i minoritet. Och inte är väl drömmen att föda ett barn när man bor i en lägenhet man fått från soc och arbetar extra från en restaurang för att man hoppat av gymnasiet? För inte var väl ditt barn planerat när du var sexton?
    Nej hon var inte planerad, men är emot abort. Och jag vet att det är så, att det inte går bar för de flesta. Det sitter oftast i hjärnan. En tjej som var lika gammal som mig fick barn samtidigt med mig, hon hade hoppat av gymnasiet. När barnet vart så gammalt att hon var tvungen att ta sig för något löste hon det med att skaffa ett till barn. Har en del sånna historier på lager.
    Bebisen är här
  • Swweetiie
    Cornbread skrev 2010-02-18 20:14:27 följande:
    jag tycker inte det först någon vidare diskussion då alla kommentarer här inne bara trycker ner ts
    Men alla kan inte tycka som Ts, och om man lägger ut en sån här tråd så bör man väl kunna svar på de frågor som ställs oavsett om de håller med ts eller inte?

Även om vissa inlägg inte är direkta frågor går ju de inläggen att ignorera!
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??