• Mariaaa

Några som vill ha barn som är mellan 16-19??

Jag är 16 snart 17 och jag vill inget annat hellre än att få ett barn. Jag va gravid för ca 2 år sedan med en liten pojke men blev tvungen att göra abort pga massa skäl. Detta har fått mig att må skit i 2 års tid. Och jag försöker nu att kunna bli gravid igen.

Finns det några andra 16-19 åringar som vill ha barn nu eller redan försöker??

• Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??
  • Umbrageous
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:33:32 följande:
    Det här säger jag till alla er. Jag har jobb, jag tar hand om ekonomin. Jag hinner inte svara på alla era frågor direkt! Jag är ingen rikemans unge, jag har inte ens några föräldrar!Ta reda på fakta innan ni kläcker ut er saker som faktiskt sårar!
    Men du, du är 16, du har gjort abort 2(!) gånger men skriver i din presentation att du fått missfall. Du blev gravid en gång när du var 14 år(!!!)

Fattar du inte varför folk reagerar?

Med mognad kommer förståelse.
  • bluebird
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:30:27 följande:
    JAG JOBBAR! socialen gav mig en lägenhet, men allt annat jobbar jag för!
    Så de betalar din hyra och du arbetar, hur bra jobb kan man få som sextonåring utan färdig gymnasieutbildning ens? Vad som verkligen får mig att fundera är det att du skriver att du har fått kämpa för allt här i livet, hur kan du vilja ditt barn samma uppväxt?

Tror du att du som sextonårig mamma utan utbildning eller hjälp från soc. kommer att kunna ge ditt barn allt det ett barn behöver? Och sedan, vilka förutsättningar kommer du och ditt barn ha ha under barnets uppväxt? Du börjar i helt fel ände om du vill att ditt barn ska ha ett bättre liv än du själv.

Man ser till att få en utbildning, en stabil ekonomi åtminstone, avsluta kontakten med soc. ett sparkapital och en fast relation, sedan börjar man fundera på barn.
  • Mariaaa
    Swweetiie skrev 2010-02-18 19:32:40 följande:
    Till ditt inlägg om att ORKA skriva att det var två aborter o inte ett.. HUR ska du orka med ett barn om du inte ens orkar skriva på en dator?
    men snälla lägg ner nu. jag kanske inte ville berätta allt! Jag vill inte berätta för hela världen att jag varit en idiot och tagit bort två barn, försöta gången för att jag va helt enkelt för ung. 13 år och gravid är inte det bästa. och andra gången för att det va ett hjärtfel på barnet! Sluta hacka på mig! Jag orkar nog mer än de flesta vuxna! Jag orkar ju sitta här och försvara mig själv. Trots allt va det inte det va som va meningen när jag ens startade tråden! Jag ville får tag i någon som va i samma situation! Men nej, det skulle vara massa tanter som hackar ner på mig och försöker bryta ner mig. sorry, ni kommer inte lyckas få mig att bryta ihop. min uppväxt har gjort mig stark!
  • frilin

Tänk på att:
    En 'ny' bebis läker inte såren från aborterna.

Jag tror säkert att du har tänkt på det här en massa, men jag vet också att trots att man längtar så oerhört så är föräldragrejen inte bara rosenröd! Det är mysigt och gosigt, men också en smärre chock att livet förändras.

ღ.. Ellen 28/12-08 ..ღ
  • sleeping angel

har inte läst alla inlägg men om du anser att du längrat efter ett barn och tror att du skulle kunna göra det bra för ett barn, why not?

Jag fick barn när jag var 25, inget som säger att jag var mindre mogen än du är nu.

Såklart man kan plugga sen! Om man anser sig ha disiplin och så.
    Jag läser på en utbildning på högskolan nu och i min klass har vi en tjej som fick sitt första barn när hon var 16, hon har läst in gymnasiet och kommit in på sin betyg på sjuksköterskeprogramet i sthlm, det är ganska bra betyg man ska ha då.
    Hon ångrar inte sen sekund att hon gjort som hon gjort!

Vem säger att en 30 åring är bättre mamma än du? Åldern är ju inte avgörande!

Go for it om du vill men det kommer ju vara jobbigt...fast det är det för alla!

• Umbrageous
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:37:38 följande:
    men snälla lägg ner nu. jag kanske inte ville berätta allt! Jag vill inte berätta för hela världen att jag varit en idiot och tagit bort två barn, försöta gången för att jag va helt enkelt för ung. 13 år och gravid är inte det bästa. och andra gången för att det va ett hjärtfel på barnet! Sluta hacka på mig! Jag orkar nog mer än de flesta vuxna! Jag orkar ju sitta här och försvara mig själv. Trots allt va det inte det va som va meningen när jag ens startade tråden! Jag ville får tag i någon som va i samma situation! Men nej, det skulle vara massa tanter som hackar ner på mig och försöker bryta ner mig. sorry, ni kommer inte lyckas få mig att bryta ihop. min uppväxt har gjort mig stark!
    Fast du skrev ju nyss att det sårade.

Nej jag blir förbannad bara av att läsa om sånthär. Du undrar inte varför 98% av alla reagerar negativt till att en 16åring PLANERAR barn?
  • Mariaaa
    bluebird skrev 2010-02-18 19:35:04 följande:
    Så de betalar din hyra och du arbetar, hur bra jobb kan man få som sextonåring utan färdig gymnasieutbildning ens? Vad som verkligen får mig att fundera är det att du skriver att du har fått kämpa för allt här i livet, hur kan du vilja ditt barn samma uppväxt? Tror du att du som sextonårig mamma utan utbildning eller hjälp från soc. kommer att kunna ge ditt barn allt det ett barn behöver? Och sedan, vilka förutsättningar kommer du och ditt barn ha ha under barnets uppväxt? Du börjar i helt fel ände om du vill att ditt barn ska ha ett bättre liv än du själv.Man ser till att få en utbildning, en stabil ekonomi åtminstone, avsluta kontakten med soc. ett sparkapital och en fast relation, sedan börjar man fundera på barn.
    jag har tagit en paus i skolan för att jag inte är 100 på vad jag vill bli. mitt barn kommer inte förlora sin mamma eller pappa. Kämpar man och står på sig och inte ger sig så funkar allt.
    Jag orkar inte lyssna på er, för ni kommer bara med sådant jag hört i flera år. Jag lyssnar hellre på de vuxna människorna i mitt liv som känner mig. Gjorde tråden för att få tag i någon i min ålder som också vill ha barn. Inte att behöva försvara mig! så lägg ner nu och gå in på någon ny tråd tack!
  • isisisis
    Mariaaa skrev 2010-02-18 19:33:32 följande:
    Det här säger jag till alla er. Jag har jobb, jag tar hand om ekonomin. Jag hinner inte svara på alla era frågor direkt! Jag är ingen rikemans unge, jag har inte ens några föräldrar! Ta reda på fakta innan ni kläcker ut er saker som faktiskt sårar!
    Då har du ju inget stöd heller.....hmmmm
  • Mariaaa
    Reglementet skrev 2010-02-18 19:34:53 följande:
    Vad jobbar du med?
    på en resturang.
Svar på tråden Några som vill ha barn som är mellan 16-19??